رادار نقطه کور خودرو چیست؟

رادار نقطه کور خودرو

بسیاری از تصادفات به دلیل دید کم راننده اتفاق می افتد. خیلی از رانندگان نمی توانند دید صحیحی بر روی اطراف خودرو داشته باشند. به همین دلیل زمانی که اقدام به چپ و راست کردن فرمان یا تغییر لاین می کنند ممکن است با خودروهایی که در لاین های کناری و در بخش نقطه کور خودرو هستند تصادف کنند. همچنین یکی از مواردی که رانندگی را پر استرس تر می کند ترس از وجود سایر وسیله های نقلیه در نقاط کور ماشین است. سنسور و رادار نقطه کور خودرو این مشکل بزرگ رانندگان را به خوبی حل کرده است. اگر شما عزیزان هم این مشکل را دارید در ادامه این مطلب از سایت تشخیص رنگ حنفی کار همراه ما باشید. در ادامه تمامی مواردی که در خصوص رادار نقطه کور خودرو باید بدانید را می توانید بیاموزید.

رادار نقطه کور خودرو چیست؟

رادار نقطه کور خودرو آپشنی است که وجود وسایل نقلیه دیگر در نقطه کور خودرو شما را اعلام می کند. این سیستم جزو امکانات اضافی خودرو است که بر روی برخی از خودرو ها وجود دارد. رادار نقطه کور زمانی که دوچرخه، موتور سیکلت و ماشین دیگری در اطراف شما و در نقاط کور شما از طرفین قرار گرفته باشد، به سرعت به شما اعلام می کند که وسیله نقلیه ای در مجاورت شما قراردارد. در این موارد بهتر است دقت کنید. اگر قصد دارید به سمت چپ یا راست بروید اگر چراغ اعلام هشدار رادار که در ادامه به صورت مفصل تری به آن خواهیم پرداخت روشن شد بهتر است از اینکار اجتناب کنید. چرا که احتمال برخورد در این موارد بسیار بالا است.

نقطه کور ماشین چیست؟

پیش از بررسی دقیق تر رادار نقطه کور ماشین قصد داریم در خصوص خود نقطه کور خودرو به شما عزیزان اطلاعاتی را ارائه دهیم. نقطه کور به بخش از فضای اطراف و بیرونی خودرو گفته می شود که راننده نمی تواند به وسیله آینه ها یا بدون چرخاندن سر دید کافی داشته باشد. آینه های نصب شده بر روی ماشین تمام فضای اطراف ماشین را نمی توانند به شما نمایش دهند.

نقطه کور خودروهای مختلف بر اساس مدل طراحی ، آینه نصب شده بر روی خودرو و تنظیم آینه و همچنین فیزیک بدنی خود راننده ممکن است کمی متفاوت باشد. بیشترین موردی که بر روی نقطه کور خودرو تاثیر می گذارد طراحی ماشین است.

عملکرد رادار نقطه کور به چه صورت است؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید در خصوص رادار نقطه کور خودرو بدانید نحوه عملکرد آن است. این رادار در ابتدا به وسیله سنسورهایی که در طرفین خودرو شما نصب شده است متوجه حضور شیء یا وسیله نقلیه دیگر می شود. بعد از شناسایی وسیله نقلیه دیگر در اطراف خودرو این سنسورها فرمان را به مدارکنترل کننده ارسال می کنند. در عمده خودروهایی که رادار نقطه کور را دارا هستند، چراغ های هشدار دهنده بر روی کنار آینه قرار می گیرد. به همین ترتیب اگر خودرویی در نقطه کور شما قرار گرفته باشد، چراغ هشدار دهنده روش شده و شما عزیزان را از وجود وسیله نقلیه دیگر مطلع می کند.

البته در برخی از خودروها این سیستم به صورت صوتی نصب شده است و در زمانی که خودرویی در نقطه کور شما قرار گرفته باشد سیستم خودرو به صورت صوتی پیام هشدار را به شما ارسال می کند.

سیستم هشدار نقطه کور با کنترل فرمان اضطراری

در برخی از موارد ممکن است حتی با وجود یک وسیله نقلیه دیگر در نقطه کور شما، راننده بر اثر خستگی و یا حواس پرتی اقدام به چرخیدن یا منحرف شدن از مسیر مستقیم اقدام کند. برای جلوگیری از این امر برخی از شرکت های خودروسازی علاوه بر سیستم هشداردهنده از کنترل فرمان اضطراری استفاده می کنند. این سیستم کنترل فرمان اضطراری زمانی که خودرویی در مجاورت شما و در نقطه کور قرار بگیرد. خودرو به صورت خودکار کنترل فرمان و ترمز را در دست میگیرد و از تصادف شما جلوگیری می کند. این کار به شما کمک می کند تا در این شرایط از سلامت جان خود، خانواده و خودرویی که دارید اطمینان حاصل کنید.

معایب رادار نقطه کور خودرو

بدون شک هر سیستمی عیب های خاص خود را هم دارد. این سیستم نیز دارای معایب خاص خود است. از معایب رادار نقطه کور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در برخی از خودروها ممکن است این سیستم در سرعت های متفاوتی فعال شود. به عنوان مثال برای برخی از خودروها با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت فعال می شود. برخی نیز در سرعت های بالای 65 کیلومتر بر ساعت فعال می شود. به همین دلیل برای برخی از خودروها این سیستم برای جاده و اتوبان مناسب است و برای خیابان های داخل شهر خیلی کارایی ندارد.
  • برخی از سیستم های نصبی در خودرو در ترافیک عملکرد مناسبی ندارند. در زمان ترافیک های سنگین باید با دقت بالاتری رانندگی کنید.
  • در زمان پارک و خروج از پارک این سیستم فعال نیست و حتما باید در حال حرکت باشید تا این سیستم کارکند.
  • اگر سنسورها با گل و لای جاده. یا برف پوشانده شود. سیستم عملکرد درستی ندارد.

 

آیا می توان این سیستم را بر روی هر خودرویی نصب کرد؟

بله این سیستم توسط نمایندگی های مجاز نصب قابل نصب بر روی هر خودرویی چه ایرانی و چه خارجی است. اگر قصد دارید این سیستم را بر روی خودرو خود نصب کنید حتما از نمایندگی های مجاز اقدام به این کار کنید تا سیستم شما به درستی کار کند.

چطور می توان متوجه شد که سیستم رادار نقاط کور به درستی کار می کند؟

برای این کار شما عزیزان می توانید به نمایندگی های نصب مراجعه کنید. اما اگر قصد خرید خودرویی را دارید که دارای این آپشن است، واحد کارشناسی خودرو ما در مجموعه حنفی کار این خدمت را به شما عزیزان ارائه می دهد که سلامت تمامی سنسورها و آپشن های خودرو را نیز برای شما عزیزان انجام دهد. با این کار شما با خیالی آسوده اقدام به خرید و فروش خودرو خواهید کرد.

اگر قصد دارید که خودروی خود را کارشناسی کنید می توانید با یکی از شماره های موجود در سایت و یا از طریق واتس آپ با کارشناسان و مشاوران ما در زمینه کارشناسی ماشین در تهران وشهرستان و همچنین کارشناسی ماشین در محل شما تماس باشید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx