بررسی و خرید کیا اسپورتیج

خرید کیا اسپورتیج

بررسی اجمالی

کیا اسپورتیج 2023 با استایل برون گرا خود را از انبوه کراس اوورهای کامپکت جدا می کند. چهره غیر متعارف کیا دارای مجموعه ای از چراغ های جلوی بیگانه و طراحی جلوپنجره متمایز است. بدنه جسورتر آن نیز از نظر ابعادی بزرگتر از قبل است، که به معنای فضای صندوق بیشتر و فضای داخلی جادارتر است. در داخل، اسپورتیج جدید هم جذاب است و هم دارای فناوری است که شامل یک صفحه نمایش بزرگ روی داشبورد است. موتور چهار سیلندر 187 اسب بخاری است، اما هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز ارائه می شود. رقابت از سوی پیشتازان بخش مانند مزدا CX-5 و هوندا CR-V سخت است، اما اسپورتیج 2023 ثابت می‌کند که چیزی بیش از یک ظاهر بیرونی برای ارائه دارد.

چه چیزی برای سال 2023 جدید است؟

اسپورتیج برای مدل سال 2023 وارد نسل جدیدی می شود و پلت فرم، فناوری و پیشرانه های خود را با هیوندای توسان که برای سال 2022 بازطراحی شده است به اشتراک می گذارد.

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

موتور، گیربکس و عملکرد

پیشرانه پیش‌فرض اسپورتیج یک 4 سیلندر 2.5 لیتری 187 اسب بخاری است که به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک و جلو متصل می‌شود. ما از هر دو پیشرانه چهار سیلندر و هیبریدی در آزمایش اولیه خود نمونه برداری کردیم و از دومی رضایت بیشتری نسبت به اولی داشتیم. در پیست آزمایشی ما، اسپورتیج غیرهیبریدی به 8.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت نیاز داشت در حالی که برای هیبریدی تنها 7.4 ثانیه بود.

اسپورتیج بر روی پلت فرم جدیدی با فاصله بین دو محور طولانی تر از نسل قبلی سوار می شود و در نتیجه راحتی رانندگی بهبود یافته است. معرفی تریم‌های ناهموار مانند X-Line حال و هوای خارج از جاده را به فضای جمع و جور می‌دهد، اما X-Pro در واقع تجهیزاتی برای کمک به مقابله با چیزهای خشن دارد. این خودرو بر روی رینگ‌های 17 اینچی مشکی و لاستیک‌های سراسری سوار می‌شود و حالت‌های انتخابی درایو دارد.

داخلی، راحتی و باربری

در داخل، اسپورتیج با طراحی جذابی که با نمایشگر دیجیتالی بزرگ روی داشبورد و سایر جزئیات چشم نواز مختلف برجسته‌شده است، تاثیرگذار است. فضای داخلی در یک طرح رنگی جذاب دو رنگ به عنوان یک گزینه موجود است، اما اگر کابینی تمام مشکی را ترجیح می دهید، آن نیز موجود است. کنسول وسط دارای یک دسته دنده چرخشی، یک دکمه فشار برای شروع، و تعداد زیادی کنترل دیگر است که با قاب مشکی ترکیب می‌شوند. به لطف ابعاد بزرگتر و همچنین فاصله بین دو محور طولانی تر، اسپورتیج فضای پای بیشتری برای صندلی عقب و 40 فوت مکعب فضای بار در پشت صندلی عقب دارد. همچنین برای تطبیق پذیری بیشتر، یک کف بار در دو سطح وجود دارد.

اطلاعات، سرگرمی و اتصال

در بخش اطلاعات سرگرمی، اسپورتیج به‌صورت استاندارد با ویژگی‌های مطلوبی مانند Apple CarPlay و Android Auto عرضه می‌شود. یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 8.0 اینچی استاندارد است و همه مدل ها با نمایشگر دیجیتال سنج نیز عرضه می شوند. با این حال، ما پیشنهاد می‌کنیم که به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر ارتقا دهید، که قطر آن 12.3 اینچ است و اتصال بیشتر و گرافیک واضح‌تری ارائه می‌کند. همچنین کنترل‌های حساس لمسی در زیر رابط اطلاعات سرگرمی وجود دارد که بین سیستم تهویه مطبوع و استریو تغییر می‌کند. یک واحد Harman/Kardon ارتقا یافته و همچنین یک شارژر تلفن بی‌سیم و یک نقطه اتصال Wi-Fi مبتنی بر اشتراک موجود است.

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

ویژگی های ایمنی و کمک راننده

اسپورتیج جدید دارای انواع تکنولوژی های استاندارد و اختیاری کمک راننده است. فهرست شامل همه چیز از کروز کنترل تطبیقی مبتنی بر ناوبری و ویژگی پارک از راه دور است که اساساً مشابه سیستم پارک هوشمند هیوندای است.

آیا کیا اسپورتیج 2023 یک شاسی بلند خوب است؟

بله، اسپورتیج 2023 یک SUV جمع و جور خوب است. این خودرو دارای کابین جادار، فضای بار پیشرو در کلاس و فضای پای صندلی عقب، فناوری داخلی پیشرفته و فهرست طولانی از امکانات رفاهی استاندارد است. با این حال، بدون مشکل نیست، به ویژه اینکه تنها موتور ارائه‌شده آن ضعیف است.

آیا کیا اسپورتیج 2023 را بخرم؟

اگر به یک SUV جمع و جور مناسب خانواده با بسیاری از ویژگی های استاندارد و اتاق بار نیاز دارید، اسپورتیج 2023 یک انتخاب عالی است. هیوندای توسان با رتبه بالا مجموعه ای مشابه از ویژگی های استاندارد و همچنین قیمت قابل مقایسه و فضای بار فراوان را ارائه می دهد. رقبایی مانند هوندا CR-V و تویوتا RAV4 نیز فضای بار خوبی را ارائه می دهند و همچنین مصرف سوخت بهتری نسبت به اسپورتیج دارند.

مرکز تخصصی اصالت رنگ حنفی شامل اطاق های نور حرفه ای جهت کارشناسی دقیق خودروها، جک بالابر جهت بررسی و کارشناسی دقیق زیر و بند ماشین و تعویض بودن و یا دو تیکه بودن و اصل بودن بدنه، استوک بودن قطعات خودرو، آسیب شناسی بدنه بررسی سالم بودن شاسی ها از طریق چشم و دستگاه، تست دیاگ و بررسی موتور و گیربکس بررسی سنسور ها و اصالت آپشن ها (اصلی یا غیر اصلی) می باشد.
جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره 09352821528 تماس بگیرید.
کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو
کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx