مهم ترین نکات خرید خودرو دست دوم + خرید ماشین کارکرده

ممکن است شما هم قصد خرید یک خودرو دست دوم را داشته باشید. این کار ممکن است اگر به برخی از نکات آگاه نباشید برای شما ضررهای مالی را به همراه داشته باشد. خودرو دست دوم ممکن است دارای برخی از ایردات باشد که از چشم شما عزیزان دور بماند و متوجه آنها نشوید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با مهم ترین نکات در خصوص خرید خودرو دست دوم بیشتر آشنا کنیم. این امر به شما عزیزان کمک می کند تا بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید. پس اگر شما عزیزان هم قصد دارید خودروی کارکرده خریداری کنید در ادامه این مطلب از سایت حنفی کار همراه ما باشید.

 مهم ترین نکات خرید خودرو دست دوم

همانطور که در بخش قبلی به شما عزیزان گفته شد. در زمان خرید خودرو دست دوم باید به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشید. چرا که ممکن است خرابی های خودرو باعث شود بعدا در زمان فروش خودرو به مشکل بخورید و یا نیاز به پرداخت هزینه برای تعمیر خودرو باشید. به همین منظور مهم ترین نکات خرید ماشین دست دوم اگر قصد این کار را دارید یک امر کاملا ضروری است. این نکات شامل موارد زیر می شود:

کارشناسی بدنه

مهم ترین بخش برای خرید یک خودرو کارشناسی بدنه است. ممکن است خودرویی که خریداری می کنید دچار آسیب دیدگی هایی از سمت بدنه باشد. برای اینکار لازم است حتما پیش از خرید خودرو خود را به یکی از مراکز کارشناسی خودرو ببرید تا در اتاق نور و این مراکز مورد بررسی قرار بگیرد. توجه داشته باشید که حتما برگه کارشناسی دریافت کنید. خودروهای آسیب دیده به طبع ارزان تر از خودروهای بی رنگ و بدون آسیب است.

شما عزیزان می توانید علاوه بر کارشناسی بدنه خودرو از کارشناس خود بخواهید بر اساس آسیب دیدگی ها و میزان سلامت بدنه خودرو را برای شما قیمت گذاری کند. در خصوص سلامت بدنه توجه ویژه ای به سلامت شاسی ها، سقف و ستون و عدم تعویض قطعات بدنه خودرو داشته باشید. همچنین در برخی از خودرو ها ممکن است اتاق دو تکه باشد و از وسط خودرو به هم متصل شود. در این موارد قیمت خودرو افت شدیدی پیدا می کند حتما این مورد را به کارشناس خود یادآوری کنید تا مورد بررسی قرار دهد.

شما عزیزان اگر ساکن استان تهران هستید، جهت انجام امور کارشناسی در تهران و همچنین کارشناسی در محل می توانید با مشاوران ما در تماس باشید. علاوه بر اینکه شما عزیزان می توانید به مرکز ما در شرق تهران، خیابان سهروردی، خیابان سورنا، نبش نکیسا مراجعه نمایید؛ در خواست کارشناسی حضوری در محل را داشته باشید. در این صورت کارشناس ما نهایتا تا 30 دقیقه بعد از ثبت درخواست شما در محل شما حاضر خواهد شد و خودرو مدنظر شما را بررسی خواهد کرد.

کارشناسی فنی

یکی دیگر از مهم ترین موارد نکات مهم خرید خودرو دست دوم توجه به سلامت فنی است. برخی از موارد فنی می تواند برای شما هزینه های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. از جمله این موارد می توان، به مواردی همچون روغن سوزی، روغن ریزی، پارگی تسمه تایم، خرابی ECU و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

شما عزیزان می توانید خدمات کارشناسی فنی را از طریق مراجعه به مرکز ما در مرکز تشخیص رنگ حنفی مراجعه نمایید و یا درخواست کارشناسی حضوری داشته باشید.

تست دود خودرو از نکات خرید خودرو دست دوم

یکی از مهم ترین مواردی که در خصوص بخش فنی خودتان می توانید مورد بررسی قرار دهید تست دود خودرو است. برای اینکار نیاز به دونفر است. در این مورد از مهم ترین نکات خرید خودرو دست دوم لازم است یکی از دوستان و یا عزیزان شما پشت فرمان بنشیند و اقدام به گاز دادن درجا کند. برای اینکار بهتر است به مدت حداقل 30 ثانیه دور موتور را بر روی 3 الی 4.5 نگه دارید. در این صورت اگر از اگزوز دود سفید آبی خارج شود، خودرو دارای روغن سوزی است. اگر دود سیاه خارج شود به احتمال زیاد خودرو در بخش موتوری دارای نقص فنی است.

میله اندازه گیری روغن را با دقت بررسی کنید

برای اینکار لازم است که گیج روغن را بیرون بکشید و با دقت آن را مورد بررسی قرار دهید. در وحله اول سلامت روغن را بررسی کنید. روغن خودرو اگر به تازگی تعویض شود. به رنگ روشن و اگر روغن سوخته و یا قدیمی باشد، رنگ تیره تری خواهد داشت.

مهم تر از سلامت روغن وجود قطره آب بر روی گیج روغن است. این مورد نشان دهنده این است که موتور آب و روغن را با هم در تماس قرار می دهد. هزینه تعمیر آب روغن قاطی شدن زیاد خواهد بود. این مورد را حتما بررسی کنید.

توجه به آپشن های خودرو

یکی از مهم ترین نکات خرید خودرو دست دوم توجه به آپشن های خودرویی است که قصد خرید آن را دارید. برای بررسی این کار حتما پیش از رفتن برای بررسی و بازدید خودرو در اینترنت جستجویی در خصوص آپشن ها و ویژگی های خودرویی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید. به عنوان مثال اگر خودرویی که خریداری می کنید دارای آپشن دوربین 360 درجه باشد، لازم است در زمان خرید این مورد را بررسی کنید تا در زمان استفاده و فروش خودرو با مشکل مواجه نشوید.

همچنین یکی از مهم ترین آپشن هایی که لازم است بررسی کنید، وجود و سلامت ایربگ های ماشین است. توجه داشته باشید که چراغ ایربگ که بر روی کیلومتر خودرو قرار گرفته است روشن نباشد.

بررسی چراغ های هشدار دهنده کیلومتر

یکی از بهترین راهنماهای شما برای بررسی نسبی سلامت خودرو چراغ های نشانگر و هشداردهنده نصب شده بر روی کیلومتر خودرو است. اگر خودرو را روشن کردید و هر یک از چراغ های نشانگر خودرو روشن شد، نشان دهنده ایراد فنی ماشین است. از مهم ترین های آنها می توان به چراغ چک، چراغ روغن، چراغ  ABS و چراغ ایربگ اشاره کرد. اگر چراغ چک خودرو روشن است، از مالک خودرو بخواهید که خودرو را جهت تست دیاگ به مراکز کارشناسی ببرید.

کلام پایانی

در این مقاله بررسی مهم ترین نکات خرید خودرو دست دوم پرداختیم. البته که این موارد تنها گوشه ای از نکاتی است که باید به آنها توجه داشته باشید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص کارشناسی خودرو دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. کارشناسان و مشاوران ما، مشتاقانه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. از اینکه تا انتهای این مطلب از سایت حنفی کار همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر  را داریم.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx