تشخیص رنگ جدید خودرو

تشخیص رنگ جدید خودرو

تشخیص رنگ جدید خودرو از روی دریچه های هواکش، محافظ ها و برچسب هادریچه های هواکش، اسکوپ ها، کانال ها و محافظ های سنگ

کارشناسی جدیدخودرو

مواردی مانند دریچه تهویه هوا، محافظ و غیره پس از دریافت رنگ بدنه اعمال می شوند. انگشت خود را در امتداد محیط بمالید – نباید لبه رنگ احساس کنید. اگر یک لبه رنگ برجسته در اطراف محیط وجود داشته باشد، به این معنی است که یک تعمیرگاه قبل از رنگ زدن اطراف محافظ را پوشانده است. مقدار کمی اسپری بیش از حد در اطراف لبه، وجود رنگ جدید را تایید می کند.

پوشش های ضربه گیر

 

باید با این جمله شروع کنم که من به ندرت ارزش خودرویی را که سپر جلو یا عقب آن رنگ شده است را کاهش می دهم. اگر هیچ آسیب ساختاری وجود نداشته باشد، و اگر تطابق رنگ با بقیه خودرو کاملاً مشخص باشد، این علامتی نیست. سپرهای پلاستیکی به گونه ای طراحی شده اند که ضربه های پارکینگ، خراشیدگی، ضربه های 5 مایل در ساعت و دست اندازهای های جاده را متعادل کنند. همچنین به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی برداشته و رنگ می شوند. منظور من این است که من ترجیح می‌دهم یک سپر رنگ‌ شده داشته باشم (به‌خوبی با رنگ همخوانی داشته باشد) تا سپر با رنگ اصلی پوشیده از بریدگی‌ها، تراشه‌های سنگ و خراش‌ها.

با این حال، اگر این یک خودروی با کیلومتر پایین است، و شما اصرار دارید که حقیقت را بدانید، چند راه برای تشخیص اینکه آیا پوشش سپر رنگ شده است وجود دارد.
مشکل این است که بسیاری از خودروها با سپرهایی با رنگی متفاوت از بقیه بدنه، کارخانه را ترک می‌کنند. بنابراین همیشه نمی‌توانید فقط با «نگاه کردن» آن را تأیید کنید.

اگر واقعاً سخت‌گیر هستید و ماشین‌ها را به طور معمول بازرسی می‌کنید، سرمایه‌گذاری روی یک ضخامت سنج رنگ اولتراسونیک که سطوح غیرفلزی را اندازه‌گیری می‌کند، را در نظر بگیرید. با با در نظر گرفتن تعداد خودروهای مدرنی که با پنل های بدنه کامپوزیت و فیبر کربن مونتاژ می شوند، این ابزار می تواند اغلب مواقع مفید باشد. می توانید ضخامت هر دو ضربه گیر را با هم مقایسه کنید – عدد بسیار زیاد روی یکی یا دیگری به این معنی است که سپر رنگ شده است. به طور کلی، هر دو ضربه گیر باید عدد های مشابهی داشته باشند.

***

همچنین می توانید به دنبال نشانه هایی باشید که نشان می دهد سپر برداشته شده است (برای رنگ کردن لازم است). به دنبال شکاف های ناهموار پانل و نشانه های کوچک افتادگی و ناهماهنگی باشید. همچنین می‌توانید به سخت‌افزار سپر زیر خودرو نگاه کنید و ببینید آیا سخت‌افزاری از دست رفته یا ناهماهنگ است. بررسی کنید که آیا ناحیه سپر نشانه هایی از آسیب قبلی را نشان می دهد یا خیر.

برچسب های VIN گم شده یا ناهمخوان

 

در حالی که عمل برچسب زدن قطعات خودرو با VIN# به سال 1984 برمی‌گردد، از سال 1997 بود که تمام پانل‌های خودروها با شماره VIN معتبر بودن هر پنل را برای خودرو ثابت کردند. اگر با پانلی مواجه شدید که دارای برچسب VIN گم شده یا ناهماهنگ است (و بعد از سال 1996 ساخته شده است.)، آن پنل برای خودرو اصل نیست.

برچسب های vin را نیز به دقت بررسی کنید. آن ها با گذشت زمان پوسته نمی شوند و بریزند – این برچسب ها طوری طراحی نشده اند که به راحتی جدا شوند. هنگامی که یک تعمیرگاه پانل را جایگزین می کند، وین را جدا می کند تا درب جدید را به رنگ صحیح رنگ بزند. اگر درب استفاده شده همرنگ باشد، مغازه ممکن است آن قسمت را لمس نکند (معمولاً آن قسمت به رنگ آمیزی نیاز ندارد). به همین دلیل است که یک وین نامتناسب را می بینید – این از درب جدید است.

خودروهای قبل از سال 1997 به طور کلی با علامت‌های VIN سازگار نیستند. بنابراین بسیار مهم است که مدل خاص خود را با استفاده از منابعی مانند باشگاه‌ها و وب‌سایت‌های خاص مدل، مورد بررسی قرار دهید.تشخیص رنگ جدید خودرو

***

اینجا، جگوار 1998 برچسب VIN روی درب سرنشین را گم کرده است. متأسفانه این خودرو چند سال پیش از کنار به آم کشیده شد و تعویض درب کارکرده ضروری بود. حذف تمام اجزاء (از جمله برچسب ها) از درب برای رنگ کردن صحیح آن ضروری بود. بدیهی است که فروشگاه قرار نبود استیکر VIN خودروی اهداکننده را دوباره روی آن قرار دهد، و تعویض برچسب‌های VIN بین پانل‌ها غیرقانونی است، بنابراین به سادگی کنار گذاشته می‌شود.

با باز کردن بقیه درها، از جمله صندوق عقب، یک برچسب VIN روی هر پانل ظاهر شد. این بدان معنا نیست که سایر پانل ها رنگ آمیزی دریافت نکرده اند – فقط به این معنی است که آنها پانل های اصلی خودرو هستند. در بازرسی بیشتر مشخص شد که هر دو درب سرنشینان و همچنین گلگیر رنگ شده بودند.

جهت مشاهده دوره جامع کارشناسی خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از مرکز تشخیص رنگ خودرو حنفی اینجا کلیک کنید.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو