تشخیص رنگ جدید

تشخیص رنگ جدید از روی علامت های کارخانه، جوش های نقطه ای، و پرچ ها

هنگامی که تعمیرگاه ها تمام پانل های خودروهای خاص را جایگزین می کنند، ممکن است نیاز به جوشکاری یا تعویض پرچ ها داشته باشند. یک تعمیرگاه معمولاً، زحمت جوشکاری دقیقا در نقطه های جوشکاری کارخانه را به خود نمی دهد. به خصوص اگر ماشین قدیمی تر باشد و روش های مدرن تری برای اتصال پانل وجود داشته باشد. بنابراینشاید این کار در زمان تعمیر زیرکانه و سریع تر به نظر بیاید، اما شواهدی مبنی بر تعویض پنل باقی می گذارد.تشخیص رنگ جدید

***

برای تشخیص نقطه جوش های اصلی از جدید لازم نیست متخصص باشید – به سادگی به سمت دیگر ماشین نگاه کنید. اگر جوش ها یا پرچ ها در طرف دیگر متفاوت به نظر می رسند، این تاییدی است که حداقل یکی از پانل ها تعویض شده است. سپس می توانید پانل های مورد نظر را بررسی کنید و به دنبال نشانه های دیگر از رنگ آمیزی مجدد باشید.
دو نمونه ای که می توانیم به آنها اشاره کنیم عبارتند از مرسدس SL نسل W113 و پورشه 911 سری G. اجازه دهید با بنز شروع کنیم:

تشخیص رنگ جدید

اینها جوشهای نقطه ای کارخانه هستند که در امتداد گلگیر جلویی (سمت محفظه موتور) یک 280 SL اولیه قرار دارند. برای برداشتن پنل روی این خودروها (قبل از 1971)، به یک اسکنه بادی نیاز دارید. هیچ پیچ و مهره ای در هیچ یک از پانل ها وجود ندارد.تشخیص رنگ جدید

در اینجا یک عکس از انجمن Pagoda SL Group گرفته شده است. به وضوح پیدا است که روی سمت راننده کار شده است. جای جوش ها واضح نیستند (احتمالاً به دلیل لایه ضخیم رنگ روی آن ها) و رنگ روی آن به گونه ای خرد شده است که رنگ کارخانه هرگز خرد نمی شود. تراشه های رنگ به تنهایی یک هشدار هستند و جوش های نقطه ای در این تصویر تایید می کنند که پانل برداشته شده است.

***

پورشه 911 خنک‌ شده با هوا سرنخ‌های منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، قسمت زیرین این خودروها با یک روکش PVC لاستیکی مخصوص از کارخانه پوشیده شده بود که تا داخل چرخ ها امتداد داشت، از جمله لبه قوس هر چهار چرخ. گاهی اوقات علاقه مندانی را می بینید که در هنگام بازرسی پیش از خرید، انگشت خود را در امتداد قسمت داخلی قوس می مالند . این به این دلیل است که آنها به دنبال این بافت ناهموار هستند. پوشش کارخانه این بافت را ندارد و دست‌های با تجربه می‌دانند که بافت کارخانه چه حسی دارد (در مقابل یک کار تعمیر‌ شده). تنها دلیل برای نبودن بافت اصلی این است که کل پانل به طور کامل تعویض شده است (پانل های جایگزین این پوشش را ندارند) یا در نتیجه رنگ آمیزی ساییده شده، پر شده یا دوباره پوشش داده شده است – احتمالاً به دلیل تصادف.

اینها مواردی هستند که باید هنگام بررسی یک نمونه اصلی به آن ها توجه کرد. بررسی این موارد ارزش وقت گذاشتن برای عکس گرفتن و شانه کشیدن روی آن را با یک شانه دندانی خوب دارد، به خصوص زمانی که خودروی مورد نظر قیمت بالایی دارد. وقت بگذارید و در منبعهای مناسب برای راهنمایی تحقیق کنید. اگر می خواهید پول زیادی را برای یک وسیله نقلیه کلکسیونر خرج کنید – با این کار به خودتان آرامش دهید!

 

در مورد استفاده از ضخامت سنج رنگ چطور؟

اگر می بینید که به طور منظم وسایل نقلیه را بررسی می‌کنید (چه برای گذران زندگی یا چه برای سرگرمی)، یا اگر به طور مکرر تعمیر و بازسازی خودرو انجام می‌دهید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی یک ضخامت سنج رنگ سرمایه‌گذاری کنید. با این حال، اکثر افراد این کار را نمی کنند و اگر بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی باید باشید، در اکثر مواقع به آن نیازی نخواهید داشت.
خب، پس خودرویی که من در حال بازرسی هستم، تمام رنگ اصلی خود را ندارد. حالا چی؟

در واقعیت، بسیار نادر است که خودروهای قدیمی تمام رنگ اصلی خود را حفظ کنند. رانندن یک ماشین برای بیست یا سی سال بدون آسیب رساندن به آن یک کار بسیار دشوار است، به خصوص که شما کنترلی بر رانندگان بد در جاده ندارید. یک ماشین تمیز یک ماشین تمیز است . فقط از ارزشی که رنگ اصلی آن به ارمغان می آورد آگاه باشید و مطمئن شوید که می دانید چگونه از آن برای سال های آینده محافظت و نگهداری کنید.

جهت مشاهده دوره جامع کارشناسی خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از مرکز تشخیص رنگ خودرو حنفی اینجا کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
5 1 امتیاز
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
1 دیدگاه
قدیمی ترید
جدیدترین مورد پسند ترین
نظر برخط
مشاهده همه نظرات
علی
13 بهمن 1401 1:18 ق.ظ

عالی بود

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
1
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو