تشخیص رنگ جدید در خودرو

تشخیص رنگ جدید در خودرو

پایه آینه بغل

به استثنای خودروهای کلاسیک، برداشتن آینه بل ابتدا نیاز به برداشتن پانل در دارد.

جدا کردن پانل‌های درب خودروهای مدرن می‌تواند دردسرساز باشد، بنابراین جای تعجب نیست که برخی از تعمیرگاه‌ها به سادگی آینه را هنگام رنگ کردن‌ درب، برنمی دارند.

این بدان معناست که ممکن است یک خط باریک از اسپری در اطراف پایه آینه مشاهده کنید، مانند کوروت سفید در عکس زیر. در کارخانه، آینه‌های بغل همیشه بعد از رنگ‌ ماشین نصب می‌شوند، بنابراین پایه آن باید تمیز و بدون علامت باشد، مانند آنچه در «کودا» (آبی) 53 هزار مایل پایین می بینید.

تشخیص رنگ
تشخیص رنگ جدید در خودرو

این پورشه 930 توربو نمونه تمیز دیگری را ارائه می دهد، بدون رنگ پاشیده شده به لبه ها یا خطوط نواری از رنگ.

تفاوت رنگ محفظه پلاستیکی آینه با رنگ در را نادیده بگیرید -این محفظه از جنس پلاستیکی است که در مکانی جداگانه از بدنه فلزی تحت فرآیند رنگ آمیزی و پخت متفاوتی قرار می گیرد.

هیچ مدرکی مبنی بر جدا شدن پانل درب وجود ندارد و هیچ نشانه ای از رنگ مجدد در هیچ کجا یا اطراف در وجود ندارد. این خودرو کاملا اورجینال است!

 

تشخیص رنگ2

سخت افزار گم شده، نامتناسب و رنگ شده

چگونه ساخته شدن تمام قسمت‌ها و پوسته‌های خالی بدنه را که در رنگ می‌چرخید را به یاد بیاورید.

تنها پیچ و مهره هایی که به رنگ بدنه در کارخانه رنگ می شوند، پیچ های نگهدارنده پانل های بدنه و لولا هستند.

روی هیچ پیچ یا پرچ دیگری نباید مشخصات رنگ مشاهده کنید. هر موردی که توسط یک پیچ یا پرچ غیر ساختار بدنه متصل شود، پس از خروج بدنه از اتاقک رنگ نصب می شود.

همچنین، اگر به سخت افزار پنل بدنه دقت کنید، معمولاً می توانید متوجه شوید که آیا تا حالا باز شده اند یا خیر.

ابزارهای مورد استفاده در تعمیرگاه ها می‌توانند لبه‌های سر پیچ‌ها را کمی گرد کنند و فلز رنگ‌نشده آن را روی پیچی که باید به طور یکنواخت با رنگ پوشانده شده باشد، نمایان کنند. به دنبال شواهدی باشید که نشان دهد یک پیچ از جای خود باز شده است. دقت کنید که دلایل زیادی وجود ندارد که پیچ گلگیر به جز تعویض گلگیر یا انجام کار بدنه روی گلگیر اصلی نیاز به برداشتن داشته باشد.

تشخیص رنگ جدید در خودرو

همچنین، در صورت مشاهده سخت‌افزار گم شده یا ناهماهنگی روی روکش‌های چاه چرخ پلاستیکی، نگران نباشید (اینها معمولاً باید در حین برداشتن گلگیر باید برداشته شوند). سرویس تعلیق و محور مستلزم دسترسی از طریق چاه چرخ است که نیاز به برداشتن این سخت افزارها نیز دارد.

بسیار مهم است که به صورت بصری گیره درب، تریم و نوار آب در دو طرف خودرو را مقایسه کنید. کارخانه از سخت افزار یکسانی در هر طرف استفاده خواهد کرد. به دنبال پیچ های فرسوده یا ناهماهنگ و اندازه های مختلف پیچ باشید. در نظر داشته باشید که، این سخت افزار خاص می تواند به دلایل زیادی غیر از رنگ جدید (نصب سیستم صوتی و غیره) برداشته شده باشد. بنابراین آن را فقط به عنوان یک پرچم قرمز در نظر بگیرید و به دنبال نشانه های واضح تر رنگ آمیزی مجدد در مناطق مجاور باشید.

 

درب پرکننده سوخت

باز کردن درب بنزین خودرو دو چیز را آشکار می کند. اولین شواهدی است که آیا درب رنگ شده است یا خیر. در اطراف لبه داخلی، به خصوص در نزدیکی لولا، اسپری بیش از حد رنگ یا یک خط نوار وجود خواهد داشت. پوشاندن این ناحیه می تواند دشوار باشد.

ثانیاً، می تواند مقدار زیادی کثیفی و زباله را آشکار کند (علیرغم اینکه بقیه ماشین تمیز و دقیق به نظر می رسد). فروشندگان ادعا می کنند که ماشین “همیشه در داخل خانه نگهداری می شود، هرگز در باران رانندگی نمی شود، و غیره”… اما وقتی درب سوخت را باز می کنید، گل و لای و برگ های خشک شده را می بینید. این تنها به دلیل قرار دادن طولانی مدت خودرو در فضای باز است. اگر این مقدار کثیفی به داخل درب بنزین راه پیدا کرد، تصور کنید زمانی ماشین چقدر کثیف بوده است. (و چند طوفان را پشت سر گذاشته است!)

عکس پایین نمایانگر چیزی است که باید ببینید. یک منطقه تمیز بدون اسپری بیش از حد رنگ یا خطوط نوار. بدون خرد شدن رنگ در اطراف لبه ها. سخت افزار نگهدارنده محافظ گردن پرکننده پلاستیکی رنگ نشده است، زیرا این پوشش پس از خروج خودرو از کابین رنگ اضافه می شود. حتما درب بنزین هر خودرویی را که بازرسی می کنید، باز کنید.

 

تشخیص رنگ

جهت مشاهده کامل آموزش های کارشناسی خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از مرکز تشخیص رنگ خودرو حنفی اینجا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو