فصل چهارم کتاب هوش خودرو: فن بیان و مذاکره راهگشای مذاکرات حرفه ای بازار

روانشانسی معامله‌گر

معامله گری، بخشی از زندگی طبیعی

هنگامی که معامله گری را به عنوان شغل خود انتخاب می کنید باید آن را بخشی از وجود و زندگی خود بدانید. و باید اطلاع داشته باشید که معامله گری، هنر مذاکره را با خود به همراه دارد. با توجه به کتاب اسطوره های بازار اثر جک سوآجر معامله گران بزرگ توانایی جدا کردن خود از بازی های بازار را دارند در حالی که معامله گران دیگر اگر حتی چندین دلارشان به خطر بیوفتد مضطرب و پریشان می شوند.

استرس جزئی از معامله

در این بازار با وجود نوسان ها و گاه تصمیمات سخت، طبیعی است که حجم بالایی از استرس به فرد وارد شود. اما راز موفقیت در معامله حفظ خونسردی و دور کردن استرس از خود است. کنترل هیجان وقتی قیمت ها به شدت رو به افزایش است، کلید معامله گری در خودرو است.

اختصاص زمان کمتر به اخبار گوناگون

خواندن خبرها و شایعات لحظه به لحظه بازار عامل تنش است و آرامش را از شما دور می کند. شما به هر چیز دیگر در زندگی خود نیز توجه بسیار زیاد داشته باشید، کوچکترین تییر در آن باعث تییر حال خودتان می شود.

آیا توانایی کنترل بازار را داری؟

اگر احساس کنید با بررسی دقیقه ای قیمت ها توانایی کنترل بازار را بدست خواهید آورد تنها خود را خسته می کنید و معملات برایتان خسته کننده می شود. هنگامی که شما روش معاملات خود را برنامه ریزی کرده باشید دیگر نیازی به چک کردن لحظه ای بازار ندارید، بلکه با پیاده کردن روش خود به نحو احسن موفق تر خواهید بود.

خودت را عادت بده!

هرچند برای تبدیل شدن این اصول به عادت زمان و انرژی زیادی لازم است اما در نهایت سود آن برای شما بسیار است.

صبور باش!

اگر هنگامی که قیمت ها در حال افزایش است عجله کنید و زود خودرو را برای کسب سود قطعی بفروشید از سودهای بعدی محروم خواهید ماند. این صبر کردن به این معنی نیست که هر خودرو را برای زمان طولانی نگه دارید بلکه باید صبر کنید تا آن را در بهترین زمان ممکن به خریدار بفروشید.

معامله گران حرفه ای چگونه فکر می کنند؟

بسیاری از افراد با هدف سریع پول دار شدن به این بازار وارد می شوند. این طرز تفکر حاصل تبلیغات نادرست و بی جا و دوره های آموزشی یک شبه پول دار شو، است. در دوره های آموزشی ما راه سریع رسیدن به پول به شمل نشان داده نمی شود بلکه راه تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای به شما آموزش داده می شود. هنگامی که شما در کار خود حرفه ای شدید، پول خود به خود به سمت شما کشیده می شود.
برای شروع معامله گری و کسب سود دائمی راه دوری نباید رفت. شما در گام اول باید خود مهارت معامله گری و اصول و فنون مذاکره را یاد بگیرید. بعضی افراد این مرحله را بسیار سریع طی می کنند و زیاد روی آن کار نمی کنند. اما باید به یاد داشته باشید که بدون درست و کامل طی کردن مراحل تبدیل به یک معامله گر خوب نخواهید شد.
گام بعدی شروع به پیاده کردن روش هایی که در گام قبل یاد گرفتید در زندگی واقعی است. در این گام شما باید کسب تجربه کنید.
بعد از طی کردن این دو گام به صورت کامل شما یک معامله گر محسوب می شوید. امل در اینجاست که فرق یک معامله گر مبتدی و حرفه ای مشخص می شود. بازار خودرو یک بازار منعطف است که مانند هر بازار سرمایه دیگری نوسانات خود را دارد. بنابراین معامله گر باید توجه داشته باشد که اعداد و ارقام گفته شده برای موفقیت روش های مختلف همه حدودی بوده و هیچ تضمینی برای آن ها وجود ندارد. یک معامله گر نباید انتظار داشته باشد همه چیز طبق پیش بینی او پیش رود زیرا هنگامی که این اتفاق نمی افتد او سرخورده می شود.

مفاهیم مقدماتی اصول و فنون مذاکره

مذاکره برای رسیدن به یک نقطه اشتراک بین دو یا چند نفر انجام می شود. این مذاکرات می تواند بزرگ و در سطح جهانی باشد یا فقط برای حل اختلاف بین دو نفر باشد. اصول و فنون مذاکره در اینجاست که برای گرفتن امتیازات بیشتر و از دست دادن امتیازات کمتر به کار می آید. با توجه به شرایط طرز برخورد شمل در مذاکره متفاوت است. برای مثال در یک حالت برای کمتر کردن هزینه ها هر دفعه از بین تامین کنندگان مختلف انتخاب می کنید و در حالتی دیگر برای کاهش خستگی و وقت صرف شده با یک تامین کننده مناسب قرارداد همکاری می بندید.
زمان مذاکرات ممکن است چند ثانیه یا چند سال طول بکشد و با توجه به ماهیت خود مذاکره منعطف است. نکته مهم این است که آماده وارد مذاکرات شوید تا اعتماد به نفس کافی برای بدست اوردن منافع خود را داشته باشید.

روش های اصول و فنون مذاکره

هیچ روش قطعی که در تمام مذاکرات نتیجه یکسان داشته باشدوجود ندارد. روش های زیر تنها چند مورد از اصول و فنون مذاکره هستند که با توجه به وضعیت می توان از آن ها استفاده کرد.
1. بردباری
2. عقب نشینی ملایم
3. عقب نشینی ظاهری
4. تعیین حدود
5. انعطاف
6. استقبال از امتیاز
7. پرهیز دروغ و تناقض
8. اصل حسن نیت
9. اجتناب از خشونت و برخورد احساسی

برای مطالب و نکات بیشتر و کامل تر، کتاب هوش خودرو چگونه از بازار خودرو بدون سرمایه درآمد داشته باشیم، را تهیه کنید.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو