فصل اول کتاب هوش خودرو: بازار جذاب و پرسود خودرو را بیشتر بشناس!

قبل از وارد شدن بحث تخصصی انتخاب بازار و سرمایه گذاری شاید بهتر باشد که در مورد پس انداز کردن صحبت کنیم.
چرا؟ به دلیل اینکه هر چقدر ورود به بازار انتخابی شما برای سرمایه گذاری، راحت و کم قیمت باشد اما به هر حال به مقدار کمی سرمایه نیاز داردو این سرمایه حاصل پس انداز کردن بخشی از درآمدتان است.
پس انداز کردن در سخن راحت است اما در عمل شاید کمی سخت باشد. نکته مهم در پس انداز کردن این استه که باید به یک عادت تبدیل شود و علاوه بر آن به هیچ عنوان نباید به مبلغ پس انداز شده دست زده شود. در این راستا، کتاب “ثروتمند ترین مرد بابل” اثر جورج کلاسونه را به همه پیشنهاد می کنم. در این کتاب شخصیت اصلی – فردی به اسم آرکاد – هفت راه غلبه بر مشکلات مالی را به زبان ساده بیان می کند. این هفت راه به صورت زیر هستند:
اولین راه چاره:« آغاز به پر کردن کیسه خود کنید.»: یعنی شروع به پس انداز کنید.
دومین راه چاره:« مخارج خودت را تنظیم کن.»
سومین راه چاره:« اندوخته خودت را چند برابر کن.»: یعنی با پس انداز سرمایه گذاری کنید.
چهارمین راه چاره:« از گنیجه خودت محافظت کن.»: یعنی در جای مطمئن سرمایه گذاری کنید.
پنجمین راه چاره:« انجام سرمایه گذاری در زمینه مسکن.»
ششمین راه چاره:« تضمین آتیه.»: بیمه کردن خود را فراموش نکنید.
هفتمین راه چاره:« توانایی خودت را برای کسب درآمد افزایش بده.»: مهارت های خود را افزایش دهید تا همیشه در زمینه شلی پیشرو باشید.


خب، صحبت در مورد پس انداز کردن کافی است. حالا به سمت بحث سرمایه گذاری برویم.

در حال حاضر شرایط اقتصادی ایران در بهترین حالت خود نیست و به دلیل تورم و کاهش سریع ارزش پول، نه تنها پس انداز کردن به تنهایی جوابگو نیست، بلکه نگه داشتن پول نقد در طولانی مدت کار اشتباهی است. از بین بازارهای موجود برای سرمایه گذاری، بانک ها سود بسیار کمی دارند، مسکن قیمت بسیار بالایی دارد و ورود با آن مشکل است و بازار ارز، طلا و بورس دارای نوسانات بسیار شدید هستند.
از بین این بازارها، تنها خودرو است که برای ورود به آن به منبع مالی فراوانی نیاز نیستو سوددهی قابل توجهی نیز دارد.
هرچند، در هر بازاری که سرمایه گذاری می کنید، باید به این نکته توجه کنید که سرمایه گذاری یک فرایند بلند مدت است. در این فرایند باید بسیار به مسیر دقت شود تا به نتیاج قابل توجه دست یافت. شما باید به بازاری که در آن سرمایه گذاری می کنید دقت کنید و دلیل روشن و واضح برای انتخاب و سرمایه گذاری در آن بازار داشته باشید. هنگامی که از بازار و دلایل خود به خوبی آگاه هستید، شانس موفقیت شما در سرمایه گذاری بیشتر می شود.

بهترین سرمایه گذاری کدام است؟

نوسان در هر اقتصادی وجود دارد. شما باید با وجود این نوسانات به دنبال فرصت سرمایه گذاری باشید که: 1. به سرمایه شما آسیب نزند. 2. قدرت خرید شمارو حفظ کند. 3. در عین حال سود مناسبی به شما بدهد.
با بررسی کلی بازارها، شاهد این خواهید بود که تنها بازاری که با وجود همه مشکلات اقتصادی، همواره مشتریان ثابت و دست به نقد دارد، و نوسانات بازار نیز کمتر بر آن تاثیر می گذارد، بازار خودرو است.

مزایای سرمایه گذاری در بازار خودرو شامل چه مواردی است؟

1. کسب سود:
مهم ترین هدف افراد از ورود به هر بازاری کسب سود است. سود مورد نظر می تواند از محل خرید و فروش خودرو حاصل شود. هرگاه خودرو با افزایش قیمت همراه شود، خریدار از محل اختلاف قیمت خرید و قیمت جدید سود کسب می کند.
2. حمایت و شفافیت قانونی
معمولا در بازار خودرو معاملات غیرقانونی و خارج از چارچوب بازار، انجام نمی شود و این بازار یک بازار قانونی است. پس کلیه افرادی که در این بازار سرمایه گذاری می کنند، از حمایت قانونی برخوردار هستند که این، یکی از مزایای سرمایه گذاری در بازار خودرو به حساب می آید.
3. حفظ سرمایه در مقابل تورم
با رشد نرخ تورم، ارزش پول کشور کاهش پیدا می کند. در این صورت اگر افراد پول نقد خود را در یک بازار مناسب سرمایه گذاری کرده باشند از این کاهش ارزش در امان خواهند بود. بازار خودرو این هدف قادر به محقق کردن این هدف است. با سرمایه گذاری در بازار خودرو، ارزش دارایی فرد در مقابل تورم حفظ می شود و در صورتی که روی خودرو های با کیفیت تر سرمایه گذاری شود، حتی ممکن است سرمایه نه تنها حفظ شود بلکه بیشتر از تورم افزایش پیدا کند.
4. سهولت نقد شوندگی
یکی از مزایای این بازار نسبت به بازارهای موازی خود، برای مثال مسکن، نقد شوندگی بالا و در زمان کم است.
5. نداشتن محدودیت برای میزان سرمایه گذاری
برای ورود به این بازار به سرمایه اولیه بسیار زیادی لازم ندارید. در نتیجه می توانید حتی با مبالغ کم نیز وارد این بازار شوید.
6. تنوع بازه زمانی سرمایه گذاری
چه کسی که میخواهد سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشد، یا کسی که می خواهد برای مدت بیشتری سرمایه گذاری انجام دهد، همه به راحتی می توانند وارد این بازار شوند.
در ادامه این فصل در مورد تاریخچه خودرو در ایران و جهان صحبت شده است.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

4.6/5 - (110 امتیاز)
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو