همه چیز درباره کاور بدنه خودرو

بدنه خودرو یکی از مهم ترین بخش های هر ماشینی است. توجه به زیبایی و سلامت این بخش به شما کمک می کند که علاوه بر سوار شدن در خودروی تمیزتر در زمان فروش نیز بتوانید خودرو را با قیمت بالاتری معامله کنید. برای اینکار راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از هر یک از آنها استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا درباره یکی از بهترین روش های محافظت از رنگ بدنه خودرو که علاوه بر محافظت زیبایی خاصی را نیز به بدنه خودرو شما اضافه میکند صحبت کنیم. اگر شما عزیزان هم علاقه مند به دانستن موضوعاتی حول محور کاور بدنه خودرو هستید در ادامه این مطلب از سایت حنفی کار همراه ما  باشید.

کاور بدنه خودرو چیست؟

کاور بدنه خودرو یک پوشش اضافه است که بر روی بدنه خودرو قرار می گیرد تا علاوه بر محافظت از رنگ به زیباتر شدن خودرو نیز کمک کند. این پوشش هیچ آسیبی به بدنه و رنگ خودرو وارد نمی کند. از کاور خودرو برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش و جلوگیری از آسیب های رنگ مثل کیلرپریدگی و سوختگی رنگ بر اثر فضله پرنده استفاده می شود.

در ادامه به صورت مفصل تری به بررسی کاور بدنه خودرو پرداخته ایم و شما عزیزان می توانید مطالب تخصصی تری را در این خصوص بدست بیاورید.

آیا کاور خودرو به رنگ بدنه آسیب می زند؟

کاور بدنه خودرو به خودی خود آسیبی به بدنه خودرو شما وارد نمی کند. ولی اگر این پوشش توسط افراد غیر متخصص بر روی خودرو شما نصب شود ممکن است  این کار را به صورت غیراصولی انجام دهد و به بدنه و رنگ خودرو شما آسیب وارد کند.

کاور خودرو را بعدا در زمان فروش شما می توانید بدون هیچ گونه آسیبی بردارید. این کار نیز بایستی توسط کارشناسان همین حوزه انجام شود . بهتر است برای جداسازی نیز به همان مجموعه ای مراجعه کنید که کاور بدنه خودرو خود را نصب کرده اید. به هیچ وجه خودتان اقدام به جداسازی کاور بدنه خودرو نکنید؛ چرا که ممکن است به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد کنید و در زمان کارشناسی بدنه، در زمان خرید به مشکل بخورید و نتوانید خودرو خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانید. اما اگر فرآیند کاور کردن توسط کارشناسان همین حوزه انجام شود، هیچ آسیبی به بدنه و رنگ وارد نمی شود و شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از این پوشش استفاده کنید.

مزایای استفاده از کاور بدنه ماشین

استفاده از این کاور همانطور که پیش تر گفتیم مزایای بسیار زیادی دارد. در این بخش قصد داریم شما عزیزان را با این مزایا بیشتر آشنا کنیم. از مزایای کاور بدنه ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از خط و خش

یکی از مهم ترین آسیب های جدی که ممکن است برای هر خودرویی به وجود بیاید آسیب هایی است که بر اثر برخوردهای اشیای کوچک با بدنه شما رخ می دهد. کارو بدنه ماشین از این خط و خش ها جلوگیری می کند. یکی از عمده ترین مواردی که باعث ایجاد خط و خش بر روی بدنه خودرو می شود بر خورد سنگ ریزه به بدنه خودرو است.

همچنین اگر تصادف جزئی داشته باشید احتمال مالیده شدن رنگ خودرویی که با شما برخورد کرده است بر روی بدنه خودرو شما بسیار کمتر است.

جلوگیری از آفتاب سوختگی و کیلرپریدگی

یکی از دیگر از مهم ترین مزایای استفاده از کاور بدنه خودرو جلوگیری از آفتاب سوختگی و کیلرپریدگی است. خودرو شما ممکن است بر اثر ماندن در زیر نور خورشید، کیلر و درخشانی خود را از دست دهد. این امر زیبایی خودرو شما را بسیار کم کرده و باعث می شود خودرو شما کهنه و قدیمی به نظر برسد. شما با نصب کاور بدنه از این مشکل دور خواهید بود.

زیبایی بیشتر خودرو

بیشتر افراد کاور را برای زیبایی استفاده می کنند. این یک امر کاملا طبیعی است. چرا که کاور علاوه بر تمامی مزیت هایی که دارد ظاهر بسیار زیبایی را به خودرو شما می بخشد که حس سواری لذت بخشی را به شما عزیزان می دهد. همچنین اگر از کاورهای مات استفاده کنید، اینطور به نظر می رسد که رنگ بدنه خودرو شما یک رنگ مات و جذاب است که می تواند زیبایی خودرو شما را چند برابر کند.

اما توجه داشته باشید اگر قصد دارید سطح بدنه خودرو شما براق و درخشان شود استفاده از سرامیک گزینه بهتری است. سرامیک بدنه را کاملا براق و نو می کند.

افزایش قیمت خودرو

شما در زمان فروش می توانید خودرو بدون برداشتن کاورها به افراد با قیمت بالاتری بفروشید. همچنین اگر مشتری بخواهد که کاور را جدا کنید، به این دلیل که بخاطر وجود کاور بدنه شما کاملا سالم مانده است. خودرو شما ارزشمندتر از خودروهای معمول بازار خواهد بود.

معایب نصب کاور بدنه خودرو

کاور خودرو علاوه بر مزایایی که دارد ممکن است برخی معایب را در کنار خود داشته باشد. می توان اینطور گفت که تمامی معایبی که از سمت کاور بدنه ممکن است برای شما مشکل ساز شود، از سمت نصاب یا کارشناس نصب کاور بدنه است.

استفاده از کاورهای نامرغوب، انجام ندادن فرآیند اصولی نصب، ایجاد خراش عمیق بر روی بدنه خودرو در زمان نصب، گیر کردن آب در زیر کاور و زنگ زدگی بدنه خودرو و مواردی از این دست همگی از مهم ترین معایب نصب کاور بدنه است.

کاور یا سرامیک بدنه ؟

شاید بین دو راهی کاور کردن و سرامیک کردن خودرو خود گیر کرده باشید و هنوز اقدام به تصمیم گیری اساسی برای استفاده از پوشش های محافظ نداشته باشید. اما لازم است این نکته را به شما عزیزان خاطر نشان کنیم که سرامیک از کاور مقاوم تر است. شستشوی خودرو سرامیک شده بسیار ساده تر از خودروی کاور شده است. ایجاد حالت شفافیت و براق بودن باعث می شود که خودرو شما کاملا نو به نظر برسد.

توجه داشته باشید که پیش از سرامیک شدن بدنه خودرو شما پلیش شده و کارواش می شود. همین امر باعث می شود که حس نو و تمیز بودن خاصی را داشته باشید. همچنین طول عمر سرامیک از کاور بیشتر بوده و شما با استفاده از سرامیک های با عمر بالا ملزم به پرداخت هزینه های دوره ای نیستید و زمان شما یکبار برای سرامیک کردن گرفته می شود.

در نهایت، استفاده از کاور مزایای بسیار زیادی برای خودرو دارد. خواه خودرو ایرانی باشد یا خارجی. اگر قصد دارید از بدنه و رنگ خودرو خود محافظت کنید استفاده از کاور یکی از بهترین گزینه ها است. اما در این بین بعد از بررسی انجام شده شما می توانید سرامیک را انتخاب کنید و رنگ خودرو خود را تضمین کنید. در همین راستا مجموعه ما در حنفی کار آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. شما دوست عزیز می توانید برای انجام سرامیک ماشین خارجی و ایرانی از طریق عبارت لینک شده استفاده کنید و از صفحه دیتیلینگ خودرو خارجی و ایرانی با پر کردن فرم، نوبتی را برای مشاوره دیتیلینگ رزور کنید. بعد از پر کردن فرم کارشناسان ما با شما عزیزان تماس خواهند گرفت و به صورت کاملا رایگان به شما عزیزان مشاوره لازم در خصوص دیتیلینگ خودرو را ارائه خواهند داد. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت انجام خدمات کارشناسی بدنه در محل از صفحه کارشناسی ما در سایت حنفی کار اقدام کرده و یا با شماره قرارگرفته در سایت تماس بگیرید. پشتیبانان و مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx