فصل هشتم کتاب هوش خودرو: شیوه متقاعد سازی مشتریان، وجه تمایز یک معامله گر

امروزه هنر متقاعد سازی مشتریان در حدی فراگیر است که بسیاری از برندها و تولید کنندگان با استفاده از طیف وسیعی از ابزار از آن استفاده می کنند. این مهارت فقط برای فروشندگان کاربردی نیست بلکه هر کس دیگری هم آن را بدست بیاورد تبدیل به یک مذاکره کننده حرفه ای می شود که فرصت های بسیاری را بدست می آورد. دانستن این مهارت مزایای زیادی نیز دارد، از جمله حقوق بیشتر یا ارتقاع شغلی و …
قانع کردن مشتری با استفاده از تکنیک فروش برای معامله گران قدرت مطلق به حساب می آید. این تکنیک ها برای کسانی که علاقه به معامله گری خودرو دارند، ضروری است. هنر فروش یکی از کاربردی ترین و موثر ترین هنرهای لازم در زمینه خرید و فروش خودرو است و با یاد گرفتن آن می توانید در این راه موفق شوید.

هدف از متقاعد سازی مشتریان چیست؟

محققان و روانشاسان از دیرباز در مورد این مهارت تحقیق کرده‌اند. هدف از متقاعد سازی دیگران این است که قادر باشید فرد مقابل را مجبور کنیم از درون باورهای ما را بپذیرد و آنچه که ما می خواهیم را انجام دهد.

روش ها و ترفندهای متقاعدسازی دیگران

در دیگران ایجاد نیاز کن!

این یک تکنیک رایج است که بسیاری از تولید کنندگان و معامله کنندگان استفاده می کنند. در این تکنیک با ایجاد نیاز جدید یا بیدار کردن نیازهایی که قبلا وجود داشته، مشتری را متقاعد به خرید می کنند.

به نیازهای اجتماعی فرد اهمیت بده!

نیازهای اجتماعی اشاره به احترام، عشق، محبوب بودن و… دارد. با اهمیت و برطرف کردن این نیازها در مشتری، موفق به متقاعد کردن او می شوید. این تکنیک در تبلیغات تلویزیونی بسیار به کار می رود.

از اکثریت پیروی کن!

این تکنیک در اکثر مواقع بسیار موثر است. افراد تمایل دارند که تصمیم اکثریت را دنبال کنند، چه این تصمیم درستباشد یا غلط. رسانه های عمومی برای این تکنیک مناسب هستند. برای مثال اگر ببینید افراد مشهور زیادی از یک برند و محصول خاص استفاده می کنند، به خرید آن محصول تمایل پیدا می کنید.

از کلمات و تصاویر معنادار استفاده کن!

قدرت و جادوی کلام را فراموش نکنید. استفاده از کلمات مناسب در زمان مناسب باعث ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت و قوی در مشتری می شود که همانند جادو در همراه شدن مشتری با شما تاثیر دارد.

از درخواست های کوچک به درخواست های بزرگ برس!

اگر با درخواست های کوچک شروع کنید، مشتری دچار فشار کمتری می شود و راحت تر آن ها را قبول می کند. هنگامی که مشتری با درخواست های کوچک تر موافقت کرد، راه برای پذیرش درخواست های بزرگ تر هموار می شود، زیرا پذیرش درخواست های کوچک از لحاظ احساسی در فرد تعهد ایجاد می کند.

از درخواست های بزرگ تر به سمت درخواست های کوچک تر برو!

این تکنیک کاملا برعکس تکنیک قبلی، اما همچنان کاربردی است. در این تکنیک احتمال رد شدن پیشنهاد اولیه شما زیاد است بنابراین با یک درخواست بزرگ شروع می کنید، سپس پس از قبول نشدن این درخواست، درخواست کوک تری مطرح می کنید. در این صورت نه تنها درخواست کوچک به نظر مشتری معقولانه تر می آید بلکه فکر می کند که با او کنار آمدید و در شرایطی قرار می گیرد که نمی تواند درخواست را رد کند.

از روش جبران کردن استفاده کنید!

در این روش کاری را برای شخص انجام می دهید و در این صورت او را مدیون خود می کنید، در این حالت فرد مقابل برای جبران محبت شما مجبور به قبول درخواست می شود. این تکنیک را در حالت “یکی بخر، دوتا ببر” مشاهده کرده اید.

اول تو پیشنهاد بده!

اگر برای مثال در یک معامله پیش قدم شوید و قیمت درخواستی را مطرح کنید، در صورت مخالفت مشتری فرصت دارید تا قیمتی نزدیک تر به او پیشنهاد دهید.

زیاد در دسترس نباش!

به طور کلی کمیاب بودن و راحت در دسترس نبودن باعث ایجاد جذابیت می شود. برای این تکنیک تلاش کنید زیاد در دسترس مردم نباشید.

تکنیک های متقاعد سازی دیگر که می توان به آن ها اشاره کرد:

  • به اندازه کافی ارتباط چشمی برقرار کن!
  • اولین کسی باشید که تماس می گیرد.
  • مستقیم سر اصل مطلب نرو!
  • تلاش کن تا اهدافشون رو درک کنی!
  • داستان بگو!
  • بیش از حد برای فروش به مشتری فشار نیاور!
  • تکنیک جایگزین داشته باش!

استفاده از قیف فروش

قیف فروش را به اسم قیف بازاریابی هم می شناسند و درواقع همان پروسه فروش را مطرح می کند. در دوره فوق العاده هوش خودرو در این مورد به طور مفصل صحبت می شود.

روش های افزایش فروش و راهکارهای متقاعد سازی مشتریان

با متقاعدسازی مشتری می توانید فروش خود را افزایش بدهید، اما نکته مهم در استفاده از روشهای مناسب است.

  • خودت را بیشتر بشناس!
  • صنعتی که در اون کار می کنی را بشناس!
  • مشتری خودت را بشناس!
  • مشتریانت را تایید کن!
  • رضایت مندی را رو بهشون القا کن!
  • محصولات دارای تقاضای بیشتر رو ارائه بده!
  • قیمت گذاری هوشمندانه داشته باش!
  • از بازاریابی محتوا استفاده کن!
  • مدیریت ارتباط با مشتری فراموش نشه!
  • هنگامی که مشتری محصولی رو میخره، محصولی دیگه هم بهش پیشنهاد کن!

برای نکات و مطالب بیشتر کتاب هوش خودرو چگونه از بازار خودرو بدون سرمایه درآمد داشته باشیم، را تهیه کنید.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره  09352821528 تماس بگیرید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو