تشخیص رنگ جدید از روی پانل ها

تشخیص رنگ جدید از روی پانل ها

شکاف های ناهموار یا بزرگ پانل

شکاف های ناهموار پانل گاهی اوقات می تواند نشان دهنده کار رنگ انجام شده باشد. ما می گوییم “گاهی” زیرا اکثر خودروهای با حجم بالا در دهه 60 و 70 (بیشتر خودروهای آمریکایی) شکاف های درست و عالی از کارخانه نداشتند. تجهیزات، ابزار و کنترل کیفیت به استانداردهای امروزی نزدیک نبود. زمانی که اسکنرهای الکترونیکی گپ پانل وارد بازار شدند، حتی خودروهای با حجم بالا شروع به ترک کارخانه با شکاف های قابل قبول کردند.

بسیار نادر است (چه بسا غیرممکن) که یک پانل درب از تراز خارج شود بدون اینکه آسیب زیبایی به ماشین وارد نکند. بله، پانل های درب به طور طبیعی می توانند به خودی خود در طول زمان از تراز خارج شوند، اما حتی با این استثناء، حتما هنگام کارشناسی توجه خود را بر روی نقاط نصب پانل مورد نظر نیز متمرکز کنید.

تراز کردن یک درب در حین نصب یک کار وقت گیر است (مخصوصاً درب های مدرن با پانل های درب و بلندگوهای متصل) به همین دلیل است که برخی از تعمیرگاه ها در این روش کوتاهی می کنند.

تشخیص رنگ جدید از روی پانل ها

کارخانه از رایانه‌ها و اسکنرها برای تأیید شکاف پانل دقیق بین تمام پانل‌های بدنه (حتی سپرها) استفاده می‌کند، همانطور که در نسل ششم کامارو مشاهده می‌شود. شکاف خودروهای امروزی کمتر از 1/4 اینچ (معمولاً 3/16 اینچ) است، بنابراین اگر تراز درب ها حتی اندکی انحراف داشته باشد، با کیفیتی که به آن عادت کرده اید، بسته نمی شود. اگر درب هنگام بسته شدن حسی مانند درب سمت دیگر ندارد، روی ناحیه لولای در مشکوک زوم کنید. ممکن است متوجه ساییدگی در امتداد نقاط چرخش لولا به دلیل ساییدگی ناشی از ناهماهنگی شکاف شوید.

در خودروهای مدرن قرن بیست و یکم، لولای در تقریباً هرگز از حالت تنظیم خارج نمی‌شود زیرا کنترل کیفیت در این بخش به سادگی بسیار بالاست. کارخانه می‌داند که درهای خودروهایشان صدها هزار بار در طول عمر خود باز می‌شوند، بنابراین مراقبت‌های دقیقی برای اطمینان از عملکرد صحیح درب انجام می‌شود.

 

اسپری بیش از حد در زیر ماشین

 

یک نشان واضح که ماشین رنگ شده است، زمانی است که می بینید اسپری بیش از حد در زیر ماشین وجود دارد. تعمیرگاه‌ها تقریباً هرگز هنگام رنگ‌آمیزی کف ماشین را نمی‌بندند.

همانطور که آنها در حال پاشیدن رنگ هستند، اسپری بیش از حد به زیر ماشین حرکت می کند. و روی چیزهایی مانند مخزن بنزین، ریل های قاب، والنس عقب و غیره فرود می آید. اگرچه برای بررسی باید روی دست ها و زانوهای خود بروید، اما این یکی از ساده ترین سرنخ ها برای تشخیص است. به خصوص زمانی که رنگ جدید هر رنگی غیر از سیاه یا خاکستری است.

در کارخانه، بدنه به صورت یک پوسته لخت، بدون تعلیق، اگزوز، یا سایر اجزای زیر بدنه رنگ می شود. بنابراین اگر روی هر یک از موارد گفته شده اسپری مشاهده کردید، می توانید مطمئن باشید که توسط یک تعمیرگاه انجام شده است.

اما صبر کنید، آیا برخی از خودروهای قدیمی با اسپری بیش از حد در زیر خودرو از کارخانه خارج نمی شوند؟

تشخیص رنگ جدید از روی پانل ها

بله. می توانید یک نمونه در اینجا مشاهده کنید:

 

این تصویر را با دقت بررسی کنید، زیرا این رنگی است که بیش از حد واقعی کارخانه به نظر می رسد. در حال حاضر، اگرچه این خودروی خاص یک نمونه بازسازی شده است، بسیار درست  بازسازی شده است.

تمام خودروهای این دوره دارای قسمت زیرین پرایمر (رنگ خاکستری آشکار) بودند، اما همه آن ها زیرپوش نداشتند. در برخی موارد، خریداران این گزینه را داشتند که احتمالاً برای صرفه جویی در وزن و هزینه، از پوشش آن خودداری کنند. توجه داشته باشید که چگونه اسپری بیش از حد فقط روی بدنه فیزیکی خودرو (مانند کفپوش ها) قرار دارد. همه چیز از خطوط ترمز، اگزوز، بوش های بدنه و شاخه ها دست نخورده هستند. به این دلیل که همه این موارد بعد از رنگ آمیزی ماشین نصب شده اند. بنابراین اگر یک قطره رنگ روی هر یک از آن قسمت ها مشاهده کردید – این کار توسط کارخانه انجام نشده است.

از طرف دیگر، مالک این کوروت 1954 (در زیر) اصرار داشت که ماشین تمام رنگ اصلی خود را حفظ کرده است و اسپری سفید بیش از حد مربوط کارخانه است. فروشنده آشکارا اشتباه می کند (یا دروغ می گوید) زیرا می دانیم که قطعات تعلیق پس از رنگ آمیزی خودرو نصب می شوند و بنابراین نباید کوچک ترین مقدار رنگ برروی آن باشد.

 

جهت مشاهده دوره جامع کارشناسی خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از مرکز تشخیص رنگ خودرو حنفی اینجا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو