ماشین اتاق تعویض چیست؟ نحوه تشخیص اتاق تعویض بودن خودرو

ماشین اتاق تعویض چیست؟ یکی از مهم ترین مواردی که ممکن است ذهن شما عزیزان را به خود درگیر کرده باشد. این است که شنیده باشید، ممکن است به شما خودرو اتاق تعویض یا اتاق دوتکه بفروشند. یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید می تواند آسیب جدی به شما وارد کند تعویضی یا دوتکه بودن اتاق ماشین است. کلاهبرداران از آن استفاده می کنند تا خودرو بی ارزش را به قیمت خودرو سالم و نو بفروش برسانند. در این بین ممکن است ضرر مالی زیادی را متوجه بشوید. چرا که خودرو اتاق تعویض و اتاق دو تکه علاوه بر قیمت بسیار پایین تری که نسبت به خودرو های سالم دارد، در زمان خرید نیز ممکن است شما عزیزان را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کند. اگر شما عزیزان هم به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ماشین اتاق تعویض چیست؟

زمانی که خودرویی تصادف شدیدی انجام می دهد که تقریبا بیش از 50 درصد از سلامت خود را از دست می دهد. تعمیر این خودرو کار به صرفه ای نیست. به همین منظور اقدام به تعویض اتاق خودرو می کنند. البته توجه داشته باشید که این کار باعث می شود که خودرو کارایی و امنیت قدیم خود را از دست بدهد.

همچنین علاوه بر این موضوع حتی سازمان های دولتی هم در پذیرش این امر نیستند. به این معنا که نمی توان به صورت خودسرانه اقدام به تعویض اتاق کرد و این کار باید حتما با مجوز و اطلاع سازمان های مربوطه انجام شود که کار بسیار سخت و دشواری است. به همین منظور ممکن است اگر در زمان خرید متوجه این موضوع نشوید در آینده با مشکلات بزرگی رو به رو شوید.

دلایل تعویض کردن اتاق ماشین

در برخی از تصادفات خودرو شما بیشتر سلامت بدنه خود را از دست می دهد. اینکه بخواهید اقدام به تعمیر آن کنید اصلا کار منطقی و به صرفه ای نیست. حتی در بعضی از موارد این کار اصلا شدنی نیست. به همین منظور توسط برخی از تعمیرکاران ممکن است به فرد توصیه شود که اتاق یا بدنه خودرو را تعویض کند.

تعویض اتاق خودرو به چه روش هایی انجام می شود؟

این کار می تواند به دو صورت انجام شود. در مورد اول دیگر فرد خودش و بدون اجازه سازمان ها و ارگان های مربوطه اقدام به تعویض و یا دو تکه کردن اتاق خودرو می کند. خرید و فروش این خودروها ممنوع بوده و اگر این خودرو را خریداری کنید، بشدت آسیب مالی خواهید دید.

روش دیگری که برای تعویض کردن اتاق خودرو وجود دارد این مورد است که شما با اخذ دریافت مجوز از سازمان ها و ارگان های مربوطه اقدام به تعویض و یا دو تکه کردن اتاق خودرو کنید. در این خصوص این پرسش که ماشین اتاق تعویض چیست و خرید آن چه ضررهایی دارد. این مساله این موضوع را برای شما عزیزان کمی روشن می کند. به طبع اگر قصد خرید ماشین اتاق تعویض یا اتاق دو تکه را داشته باشید. بایستی هزینه بسیار کمتری برای آن خودرو پرداخت کنید.

راهکارهایی برای تشخیص خودرو اتاق تعویض

همانطور که گفتیم ممکن است این مشکل ذهن شما را شدیدا درگیر خود کند که خودرو اتاق تعویض خریداری نکنید. بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل این است که به یکی از مراکز رسمی اصالت رنگ و کارشناسی خودرو مراجعه کنید.

اگر شما عزیزان ساکن شهر تهران هستید. جهت صرفه جویی در زمانتان می توانید با مجموعه تماس بگیرید. تا کارشناسان خودرویی ما در زمان کمتر از 30 دقیقه در محل شما حاضر شوند. همچنین شما عزیزان اگر ساکن مناطق شرق، شمال یا شمال شرق تهران و محدوده سهروردی هستید می توانید به صورت حضوری نیز به مجموعه ما به آدرس خیابان سهروردی شمالی، خیابان سورنا، نبش نکیسا مجموعه تشخیص رنگ حنفی مراجعه کنید.

اما اگر قصد دارید در اولین مرحله خودتان موضوع اتاق تعویض بودن خودرو را بررسی کنید می توانید از راه های زیر برای تشخیص این مشکل کمک بگیرید.

بررسی اصالت خودرو

یکی از بهترین راه های تشخیص اتاق تعویض بودن خودرو بررسی این موضوع است که شماره شاسی و شماره  بدنه با شماره شاسی موجود در سند برابر باشد. این موضوع در خصوص خودروهای اتاق تعویض ممکن است صدق نکند. به این معنا که شماره ثبت شده بر روی شاسی یا بدنه خودرو با شماره سند یکی نباشد.

شاید این سوال برای شما در این بخش به وجود بیاید که ممکن است این موضوع را جعل کنند. اما نگران نباشید استفاده از یک فونت خاص برای نوشته های حک شده بر روی شاسی یا بدنه این کار را تقریبا نشدنی می کنند. به همین منظور پیش از هرچیزی اصالت خودرو را بررسی کنید.

بررسی وضعیت شاسی و لاستیک های اتاق

توجه داشته باشید که اتاق و بدنه خودرو بر روی یک شاسی سوار می شود. اگر خودرو تصادف شدیدی داشته باشد. این موضوع خود را در شاسی به خوبی نشان می دهد. اگر تعویض اتاق انجام شود شاسی دارای شکستی ها و خط و خش های زیادی می شود. همین امر باعث می شود برای پوشاندن این ایرادات از رنگ کردن شاسی استفاده شود و همین موضوع می تواند شک شما را برطرف کند. اگر شاسی خودرو رنگ شود احتمال اینکه خودرو اتاق تعویض باشد و یا تصادف شدیدی داشته باشد را بسیار زیاد می کند.

معایب خودرو اتاق تعویض

در ادامه بررسی اینکه ماشین اتاق تعویض چیست به این موضوع می پردازیم که این خودرو چه ایراداتی دارد. مهم ترین موردی که می توان به آن اشاره داشت افت قیمت شدید خودرو است. توجه داشته باشید که کلاهبرداران و سودجویان سعی بر این دارند که خودرو را به نام خودرو سالم و با قیمت بالا به شما بفروشند. شما بعد از خرید این خودرو مطمئنا در زمان فروش با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود.

از دیگر معایب خودروهای اتاق تعویض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افت شدید خودرو در کیفیت و سواری
  • استفاده از قطعات غیر اصل در زمان تعویض
  • امنیت پایین
  • قیمت بسیار پایین و اختلاف قیمت زیاد
  • خرید و فروش بسیار سخت و دشوار این دست از خودروها

کلام پایانی

بعد از بررسی اینکه ماشین اتاق تعویض چیست و چطور می توان این موضوع مهم را متوجه شد. به شما عزیزان مجددا تاکید می کنیم که در زمان خرید توجه ویژه بر روی این موضوع داشته باشید. این امر ممکن است شما را در آینده با مشکلات زیادی رو به رو کند. همچنین شما عزیزان می توانید برای بررسی این موضوع از کارشناسان ما کمک بگیرید. از اینکه تا انتهای این مطلب از سایت حنفی کار همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم. برای دریافت نوبت کارشناسی در تهران و یا ثبت درخواست کارشناسی در محل می توانید با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx