تشخیص رنگ جدید

تشخیص رنگ جدید

لولای درب

به خود لولا نگاه کنید. پوشاندن این ناحیه می تواند دشوار باشد و وقتی گلگیرها و درها رنگ می شوند، اسپری بیش از حد رنگ به راحتی در اینجا صورت می گیرد.

باز هم، اگر مطمئن نیستید، آن را با لولای طرف دیگر ماشین مقایسه کنید. اگر قسمت های رنگ شده متفاوت به نظر می رسند، کار رنگ آمیزی انجام شده است.

این عکس بعدی مربوط به لولای در کامارو است. به سخت افزار نیمه رنگ شده (A)، سخت افزار رنگ نشده با شواهد دستکاری (B) و سخت افزار گم شده (C) توجه کنید.

این ناحیه می تواند اسرار زیادی را در مورد یک ماشین پنهان کند!

 

پوسته پوسته و کنده شدن رنگ

رنگ کاری پس از فروش در طول زمان بسیار متفاوت از رنگ کاری کارخانه خراب می شود.

می بینید، تولیدکنندگان تلاش زیادی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که رنگ آن ها به راحتی در اثر سایش و شرایط معمولی خرد نمی شود و دلیل آن جلوگیری از زنگ زدگی است.

رنگ روی ماشین جدید شما با گارانتی همراه است و به گونه‌ای طراحی شده است که سال‌ها بیاورد. کارگاه رنگ کارخانه برای اطمینان از پوشش کامل و چسبندگی پوشش الکترونیکی، پرایمر، پوشش پایه و روکش شفاف تلاش زیادی می کند.

حتی در دهه‌های 80 و 90، خودروسازان لایه‌های اضافی پرایمر (یا یورتان) را در مناطقی که بیشتر در معرض آسیب ‌های رنگ هستند، مانند کاپوت، قسمت پایین درب، و پانل‌های راکر استفاده می‌کردند.

از آماده سازی پرزحمت سطح، غوطه وری کامل بدنه، و پخت 300 درجه در فر با پوشش 360 درجه . این فرآیند گسترده به ایجاد رنگ پایانی سخت و بادوام کمک می کند که با رنگ های مجدد صنعت پرداخت قابل مقایسه نیست.

تشخیص رنگ جدید

هر لایه به قدری کامل و با پیوند متقابل آنقدر قوی عمل می کند. که می توان فرورفتگی های کم عمقی را در پانل بدون بریدگی یا کنده شدن رنگ ایجاد کرد (این نیز به دلیل ویژگی های انعطاف پذیر رنگ کارخانه مدرن است).

این استحکام به لبه ها و گوشه های پانل گسترش می یابد، جایی که پیوند شیمیایی به همان اندازه قوی است.

در حالی که اجتناب از پوسته پوسته شدن رنگ به طور کامل غیرممکن است. (مخصوصاً در دماغه ماشین، یا لبه دری که هنگام باز شدن به دیوار کوبیده می شود). سازنده تلاش می کند تا نمایندگی ها را به رنگ مجهز کند تا مشتریان بتوانند هر چیزی را بپوشانند.

در نهایت، رنگ کارخانه به راحتی تحت سایش و شرایط معمولی خرد نمی شود و هرگز پوسته و کنده نمی شود!

این شرط هم برای روکش شفاف مدرن و هم برای رنگ لاک اکریلیک قدیمی صدق می‌کند، که ما را وادار می‌کند تا درب این کوروت 1954 را زیر سوال ببریم.

 

تشخیص رنگ جدید

نقاش حتی به خود زحمت نداد که قالب کرومی درب و آینه بغل را بردارد. او به سادگی آنها را پوشانده و اسپری کرده است.

اکنون، همه ما می دانیم که اکثر تعمیرگاه ها از لامپ های حرارتی مستقل برای خشک کردن رنگ روی پانل های تازه رنگ شده استفاده می کنند.

این لامپ حرارتی تنها می تواند بر روی یک قسمت از پانل (بر مرکز). متمرکز شود و از رسیدن لبه های پانل به دمای مورد نیاز جلوگیری می کند.

این بدان معنی است که عمل آوری ناقص و چسبندگی کمتر از حد قابل قبول در اطراف محیط. احتمال شکست رنگ در این مناطق را بیشتر می کند. به همین دلیل است که بیشتر رنگ کاری های مجدد​​ در اطراف لبه ها “ضعیف” است.

میزان خرد شدن در عکس بالا سال ها طول کشید تا اتفاق بیفتد، به این معنی که این یک رنگ آمیزی مجدد قدیمی است. که احتمالاً قبل از خرید خودرو توسط مالک رخ داده است.

قسمت غم انگیز این است که او این رنگ قدیمی و فرسوده را با رنگ اصلی اشتباه گرفت (و به این دلیل که صاحب قبلی به او گفته بود که چنین است).

تشخیص رنگ جدید

البته نمی گوییم رنگ کارخانه بسیار عالی است – آن ها هم با گذشت زمان براقیت خود را از دست می دهند و محو می شوند (و حتی ترک می خورد) … اما هرگز به این شکل پوسته نمی شوند.

به سرعت به قرن بیست و یکم بروید، و شواهد کمتر واضحی مانند درب جگوار را در زیر خواهید دید. یک نکته کلیدی در تشخیص کار رنگ مجدد زمانی است که تراشه های رنگ را در مناطقی می بینید که مستعد آسیب به رنگ نیستند.

در حالی که ممکن است رنگ اصلی توسط یک جسم تیز (مانند پیچ ​​گوشتی) سوراخ شود، رنگ کارخانه هرگز به حالتی که در عکس‌های زیر می‌بینید خرد نمی‌شود.

 

جهت آموزش کامل کارشناسی رنگ حرفه ای،دوره هوش خودرو بسیار انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

جهت اطلاع از مرکز تشخیص رنگ خودرو حنفی اینجا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx