چگونه محل مخزن سوخت هر خودرویی را بدانیم؟

محل مخزن سوخت

اعتراف کنید: همه ما این لحظه شرم آور را در جایگاه سوخت گذرانده‌ایم که در نهایت ماشین خود را در سمت اشتباه پمپ‌ سوخت پارک می‌کنیم. نگران نباشید زیرا این یک اشتباه بسیار رایج است که برای اکثر ما اتفاق می افتد. همه خودروها مخزن سوخت را در یک طرف یکسان بدنه عقب ندارند – این درب از سازنده به سازنده و خودرو به خودرو دیگر متفاوت است.

مشکل در مکان یابی مخزن سوخت خودرو

با افزایش تعداد خودروها در خانواده، اغلب فراموش می کنیم که درب باک بنزین کدام طرف است. این مشکل همچنین ممکن است زمانی رخ دهد که ما در حال رانندگی ماشین دوستان هستیم و یا در تعطیلات نیاز به داشتن یک وسیله نقلیه اجاره‌ای داریم.

راه حل

راه حل این مشکل واقعا ساده است. هر خودرو دارای یک نشانگر سوخت است که در کنسول سرعت سنج پشت فرمان قرار دارد. گیج با توجه به خودرویی که دارید می تواند آنالوگ یا دیجیتال باشد. اگر به این نشانگر سطح سوخت دقت کنید، متوجه یک نماد کوچک پمپ سوخت و یک فلش در کنار آن خواهید شد. این فلش فاکتور بسیار مهم در اینجا است زیرا دقیقا به سمتی که درب مخزن سوخت خودرو قرار دارد اشاره می کند. به عنوان مثال، در یک سرعت سنج پشت فرمان، فلش به سمت چپ اشاره می کند که به این معنی است که مخزن سوخت خودرو در سمت چپ عقب خودرو قرار دارد. این بدان معنی است که شما باید در سمت راست پمپ سوخت پارک کنید.
توجه داشته باشید که خودروهایی مانند تاتا نانو این نماد فلش را ندارند زیرا درب باک بنزین در جلو و زیر کاپوت قرار دارد!
حتی اگر در سمت اشتباه در جایگاه سوخت پارک کنید، برخی از پمپ ها لوله را به اندازه ای طولانی خواهند داشت که به طرف دیگر ماشین کشیده شود. همانطور که گفته شد، منطقی است که قبل از ورود به جایگاه سوخت، مطمئن شوید و به فلش سوخت در کنسول سرعت سنج نگاه کنید.

چگونه سطح سوخت خودروی خود را بررسی کنیم.

اکثر مردم دوست دارند تا آخرین لحظه که می توانند از مخزن سوخت خود استفاده کنند. با این حال، مانع اصلی برای این کار، شکستگی نشانگر سوخت است. ممکن است فکر کنید که در حال حاضر بنزین شما تمام شده است، در حالی که هنوز مقدار زیادی برای شما باقی مانده است.
وقتی نشانگر بنزین شما از کار می افتد، ممکن است به طور فزاینده ای نگران سطح بنزین خود شوید و در جاده گیر بیفتید. اگر پول کافی برای تعویض یا تعمیر گیج خود ندارید، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید برای اطلاع از سطح سوخت خود از آن ها استفاده کنید.

دفترچه راهنما را بررسی کنید.

با بررسی دفترچه راهنمای خودرو، می توانید به راحتی تعیین کنید که مخزن بنزین شما چقدر می تواند نگه دارد. اتومبیل های بزرگتر می توانند 18 تا 20 گالن را در خود جای دهند. در حالی که اتومبیل های کوچکتر می توانند 12 تا 15 گالن را در خود جای دهند. در بیشتر مواقع، خودروها با هر تانک حدود 350 تا 400 مایل را طی می کنند.

کیلومتر شمار را بررسی کنید.

کیلومتر شمار را بررسی کنید تا مشخص شود چند مایل را طی کرده اید. به یاد داشته باشید که قبل از نزدیک شدن به 300 مایل به نزدیکترین پمپ بنزین برانید تا از تمام شدن بنزین و گیر افتادن جلوگیری کنید.

از یک میله اندازه گیری مایع استفاده کنید.

در گذشته، می‌توانستید سطح سوخت باک بنزین خود را با استفاده از یک نشانگر اندازه‌گیری کنید. با این حال، طراحی مخازن سوخت خودروها و کامیون های امروزی به دلیل مکانیزم شناور سوخت که از واحد ارسال کننده پشتیبانی می کند، این امکان را از بین برده است. واحد فرستنده پل ارتباطی بین مخزن سوخت شما (میزان بنزین در باک شما) و نشانگر سوخت روی داشبورد شما است. بسته به طراحی مخزن بنزین خودروی شما، این امکان وجود دارد که شناور برای مدت طولانی تری از آنچه انتظار دارید در موقعیت بالا (پر) قرار بگیرد. همانطور که سطح سوخت شما کاهش می یابد، شناور پایین می آید و به گیج داشبورد پیام می دهد که سوخت مصرف می شود.
اگر نگران این هستید که گیج شما سطح سوخت خودرو را به درستی نمی خواند، یک قرار ملاقات با یک مکانیک حرفه ای تعیین کنید تا تست های لازم را انجام دهد.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx