فصل پنجم کتاب هوش خودرو: زبان بدن، شاهراه ارتباط با مشتری در فروش موفق

در این فصل از کتاب هوش خودرو در مورد زبان بدن به صورت کلی، تاثیر زبان بدن در فروش و روش های بهبود زبان بدن صحبت می کنیم.

استفاده از زبان بدن برای موفقیت در فروشندگی

یک فروشنده حرفه ای باید در درک زبان بدن و تطابق آن با رفتار فروشنده مهارت داشته باشد. زیرا تاثیر آن پنج برابر بیشتر از مهارت های کلامی است. فروشندگان بدون استفاده از زبان بدن مناسب نمی توانند ارتباط درست و کاملی با مشتریان برقرار کنند و متاسفانه اکثر فروشندگان در ارتباطات غیرکلامی مهارت ندارند.

زبان بدن

فروشندگانی که از مهارت های غیر کلامی اطلاع دارند و به دنبال یاد گرفتن و استفاده از آن می روند قطعا در رده فروشندگان سطح یک قرار خواهند گرفت. این دسته از افراد با استفاده از زبان بدن قادر به ایجاد ارتباط موثر با مشتری خود هستند. با یاد گرفتن زبان بدن متوجه خواهیدشد که فقط نباید به کلام مشتری توجه کرد بلکه باید حالات او را در کنار سخنانش قرار دهید تا برداشت صحیحی از شرایط مشتری بدست آورید.
برای مثال هنگامی که مشتری خسته یا تحت فشار باشد، ممکن است موهای خود را بپیچاند، در این حالت فروشنده باید شک و تردید او را از بین ببرد.

زبان بدن چیست؟

یک معامله گر یا کارشناس خودرو باید به زبان بدن توجه داشته باشد. به طور کلی زبان بدن به مجموعه رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق میشود که آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است.
ارتباطات غیر کلامی بخش عمده ای از ارتباطات ما را تشکیل می دهد و با توانمند شدن در آن می توانیم در ارتباطات و مذاکرات خود بهتر عمل کنیم.

اهمیت یادگیری زبان بدن

زبان بدن قسمتی از ارتباطات غیر کلامی است که در زندگی روزمره ما کاربرد دارد. در واقع زبان بدن می تواند نقش بسیار پررنگی را در زندگی افراد ایفا کند. با داشتن این مهارت و استفاده آگاهانه و بهینه از آن نتایج بهتری در جنبه های مختلف زندگی بدست خواهید آورد. مثال یکی از این نتایج می تواند درآمد بیشتر باشد.
ما با یادگیری زبان بدن نه تنها می توانیم به صورت غیر مستقیم پیام ارسال کنیم بلکه می توانیم کنترل بهتری روی پیام هایی که می خواهیم ارسال کنیم، داشته باشیم. برای مثال اگر هنگام صحبت کردن بتوانیم با زبان بدن، کلام خود را تایید کنیم این کار قدرت انتقال پیام ما را بالا می برد.
در واقع شما در ابتدا هنگامی که وارد جمعی می شوید یا فرد جدیدی را ملاقات می کنید، اولین برداشت شخصی نسبت به او را از روی زبان بدن و حالات او دارید. امروزه بیشتر محققان به این نتیجه رسیده اند که کلمات بیشتر برای انتقال اطلاعات به کار می رود، و زبان بدن برای ارائه نگرش های شخصی است.
یک معامله گر ماهر باید با توجه به لحن و حرکات مشتری قادر به پیش بینی کلی حرکات بعدی او باشد. یکی از ساده ترین پیش بینی ها این است که آیا نظر مشتری راجب به خودرو مورد نظر مثبت است یا منفی.

نکات مهم در یادگیری زبان بدن

آنچه شما از افراد می شنوید، لزوما نگرش حقیقی آن ها را نشان نمی دهد. برای اظهار نظر درست باید از سه قانون زیر پیروی کنید:
اول: مجموعه حرکات را با هم در نظر بگیر!
دوم: دنبال همخوانی بگرد!
سوم: حرکات شخص را در چارچوبی که رخ می دهند، بخوانید.

نکته مهم در استفاده از زبان بدن

باید توجه کرد که در تحلیل زبان بدن زیاد ریز شدن روی نشانه ها باعث رخ دادن اشتباه می شود. برای مثال هر کسی که دست به سینه ایستاده است گارد نگرفته. پس نکته مهم این است که یک نشانه به خودی خود معنی ندارد بلکه باید به حالت کلی افراد توجه کرد.

اهمیت یادگیری زبان بدن

یکی از ابتدایی ترین پیام هایی که دریافت می کنیم از طریق زبان بدن است. هنگامی که با فرد جدیدی آشنا می شویم، زبان بدن حتی نوع برقراری ارتباط ما با فرد را مشخص می کند. برای مثال اگر می بینیم طرف مقابل جدی و رسمی است، ما هم با شوخی و خنده صحبت با او را آغاز نمی کنیم بلکه مثل خود او رسمی صحبت می کنیم.
در دوره جامع هوش خودرو نیز به طور کامل راجع به زبان بدن حرفه ای برای فروشنده درجه یک توضیح داده می شود.

نقش زبان بدن

طبق بررسی های پروفسور آلبرت محرابیان، میزان اثرگذاری ارتباطات ما از سه قسمت کلی تشکیل شده است، که عبارتند از : 1. کلام 2. لحن صدا 3. زبان بدن
در این تحقیق بیان می شود که میزان اثر گذاری کلام 7%، لحن صدا 38% و زبان بدن 55% از ارتباطات است.
در ادامه فصل در خصوص موارد زیر و تاثیر آن ها در معامله گری صحبت شده است:

  • حریم و قلمرو شخصی
  • حرکت های کف دست
  • حرکت‌های دست و بازو
  • حرکت دست ها روی صورت
  • چگونه با دست مانع می سازیم
  • موانعی که با پا ایجاد می شود
  • دیگر حرکات و رفتارهای معمول
  • پیام چشم ها
  • حرکات و پیام های ارتباط گیری
  • حرکات مرز بندی و مالکیت
  • بازتاب حرکات دیگران

برای مطالب و نکات بیشتر و کامل تر کتاب هوش خودرو چگونه از بازار خودرو بدون سرمایه درآمد داشته باشیم، را تهیه کنید.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو