فصل هفتم کتاب هوش خودرو: جلب اعتماد مشتری، مهم‌ترین رکن معامله گریه

گاهی اوقات حتی اگر از روش های و ترفندهای جلب اعتماد مشتری استفاده کنید، جوابی نمی گیرید. روش های جلب مشتری در صورتی اثر گذار خواهند بود که مشتری های بالقوه، تصمیم خود را به میزان علاقه خود نسبت به فروشنده ربط ندهند.
از طرفی دیگر مشتریان بلند مدت و گاها عالی رتبه، احتیاج به اعتماد دارند. پس اگر هدف شما تبدیل شدن به یک مشاور قابل اعتماد برای مشتری است، باید از تلاش برای فقط دوست شدن با مشتریان خود دست بردارید و در عوض به دنبال کسب اعتماد آن ها باشید.

ایده های موثر برای جلب اعتماد مشتری

بگذارید با یک مثال منظور خودم را توضیح دهم: چند سال پیش، به دلیل جاری شدن سیل در یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی آمریکا، خودروهای داخل انبار آسیب دید. این اتفاق باعث ایجاد شک در مشتریان می شود که شاید خودروهای آسیب دیده به جای خودرو نو به آن ها فروخته شود. برای جلوگیری از این افکار مدیر شرکت در اقدامی جالب تمام خودروها را نابود کرد.
این مدیر می دانست که هزینه ساخت دوباره خودروها بسیار کمتر از هزینه از دست دادن اعتماد مشتریان و جلب دوباره این اعتماد است.
در این فصل موضوع جلب اعتماد مشتری به صورت کاربردی و جامع توضیح داده شده است.

چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم؟

در بازار خودرو به دلیل بالا بودن هزینه ها، جلب اعتماد مشتری لازم است و نیاز به زمان دارد. در ادامه راهکارهایی آورده ام که علاوه بر افزایش اعتماد مشتری به برندسازی هم کمک می کند.

1. مشتریان قبلی رو به نظردهی آنلاین تشویق کن!

حتما خود شما هم قبل خرید یک محصول در مورد آن به صورت آنلاین تحقیق می کنید. در این تحقیقات یکی از مواردی که به آن بر می خورید نظرات مشتریان سابق است. این نظرات قابلیت قانع یا منصرف کردن مشتری را دارند. بنابراین اگر نظرات مثبت مشتریان شما بین تحقیقات مشتریان جدید باشند، تاثیر بسیار مثبتی از خود به جای می گذارند.

2. همیشه در دسترس و کنار مشتری باش!

مشتریان در هر مرحله از خرید یه قبل و چه بعد آن همیشه سوالاتی دارند که دوست دارند افراد متخصص جواب آن ها را بدهند. با زمان گذاشتن و در دسترس بودن، یک شبکه بازاریابی قدرتمند ایجاد می کنید که به شدت باعث افزایش رضایت و اعتماد مشتری می شود.

3. چیزی اضافه بر خرید مشتری به او بده!

هر چند که فروشنده هیچ گونه تعهدی در انجام این کار ندارد، اما با دادن یک هزینه کوچک و کم هزینه در کنار خرید، باعث ایجاد احساس مثبت در مشتری می شوید.

4. با مشتریان و مخاطبان ارتباط مداوم داشته باش!

همیشه در کنار مشتری به عنوان یک دوست حضور داشته باشید. در این صورت با درگیر کردن احساسات مشتری حتی خرید از رقیبان شما برای آن ها آزار دهنده می شود. این حضور و ارتباط با وجود شبکه های اجتماعی راحت تر می شود.

5. چهره انسانی کسب و کارت رو به مخاطبان نشان بده!

قرار دادن تصاویری از برند، محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی ضروری است اما کافی نیست. برای برقراری ارتباط در با مشتری در سطحی عمیق تر باید زندگی پشت پرده و فرایندهای پشت انجام معاملات را نشان آن ها دهید. از موفقیت ها و حتی شکست ها محتوا بگذارید تا ارتباط صمیمانه تری بین شما برقرار شود.

6. کالا و خدماتت را ضمانت کن!

حتی کوچک ترین خریدها هم در ذهن مخاطب یک ترس و ریسک است. اگر به محصولات خود اطمینان دارید، با ضمانت دادن و به عهده گرفتن مسئولیت آن تا یک مدت زمان مشخص از اضطراب مشتری کم کنید.

7. داستان گویی معجزه می کند!

داستان گویی در حوزه های مختلف دارای جذابیت است، چرا که احساسات مشتری را درگیر می کند.

8. محصولت را به طور کامل به مشتری معرفی کن!

با معرفی محصول خود به طور کامل و حتی بیان معایب آن، صداقت خود را به مشتری نشان می دهید که در عوض باعث جلب اعتماد او می شود.

9. بازاریابی دهان به دهان بسیار تاثیر گذار است!

این استراتژی بازاریابی بسیار کارآمد است. اگر موفق شوید در ذهن مشتری تاثیر ماندگاری بگذاریدو برند خود را ثبت کنید، او حتما شما را به دیگران معرفی خواهد کرد.

10. بی اعتمادی ها را از بین ببر!

در این راهکار به جای جلب اعتماد مشتری به صورت فعالانه، شما عوامل بی اعتمادی مشتری را از بین می برید. این ها می توانند عوامل ساده ای مثل خراب بودن گوشه ای از تابلو مغازه یا خاک گرفته بودن لوازم باشد.

چطور برای افزایش فروش، در سایت اعتمادسازی کنید؟

در بستر مجازی مخاطبان سخت تر اعتماد می کنند برای همین این پروسه طولانی تر، حرفه ای تر و پر اهمیت تر می شود.دو نکته ای که می توان از آن ها کمک گرفت: 1. بازاریابی محتوا و 2. ویدئو مارکتینگ است.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره  09352821528 تماس بگیرید.

کتاب هوش خودرو را از دست ندهید!

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx