رینگ های با روکش پودری – آیا ارزشش را دارد؟

رینگ های با روکش پودری ظاهر چرخ های شما را بهبود می بخشند در حالی که هزینه زیبایی خودرو را کاهش می دهند. به جای صرف هزینه برای رینگ های سفارشی جدید که زود فرسوده می شوند، بازسازی آنها با این فرآیند می تواند به آنها کمک کند تا دوباره کاملاً جدید به نظر برسند.
ذرات خاکی متشکل از رنگ ها و رزین های خاص از طریق پوشش پودری تامین می شوند. آنها با پاشیدن روی سطح صافکاری، مانند رینگ چرخ، بار الکتریکی دریافت می کنند. این شارژ به آن اجازه می‌دهد به فلز بچسبد و چرخ‌ها سپس برای ادغام سطوح و ایجاد چسبندگی محکم پخته می‌شوند.
در نتیجه این تکنیک، سطحی با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی و ظاهری ثابت به دست خواهید آورد.
اگرچه راه‌های دیگری برای بهبود ظاهر و دوام کلی رینگ‌های شما وجود دارد که نیاز به روکش جدید دارد، امروز باید مزایا و معایب رینگ‌های پودری را در نظر بگیرید.

رینگ های پودری دقیقاً چه هستند؟

پوشش پودری در ابتدا در دهه 1940 زمانی که پلیمرها یا مواد شیمیایی آلی فرار (همچنین به عنوان ماکرومولکول شناخته می شوند) به صورت پودر روی سطح فلزی اعمال شد، مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به جنبش رو به رشد زیست محیطی در دهه 1960، این صنعت به شدت شکوفا شد. این منجر به فرآیند پوشش پودر اسپری الکترواستاتیک می شود که از ذرات پودر باردار الکتریکی برای پوشش سطح فلز استفاده می کند.
جاذبه الکترواستاتیکی پودر را به سطح فلز جذب می کند. پس از اینکه ذرات به آن متصل شدند، فلز را در کوره قرار می دهند. این واقعیت که اکنون ممکن است رنگ بدون نیاز به پلی اورتان یا ترکیبات آلی فرار (VOCs) روی سطوح فلزی اسپری شود. استحکام بیشتری می بخشد و همچنین جایگزینی سازگارتر برای محیط زیست برای رنگ های مایع معمولی و محافظ پوشش شفاف است.

رینگ های با روکش پودری چگونه عمل می کنند؟

ترکیبات آلی فرار می توانند از 5 تا 380 گرم در لیتر در رنگ ها و لاک های مایع بسته به ماده متفاوت باشند. از طرف دیگر، پوشش های پودری کمتر از 2٪ را تشکیل می دهند. اساساً هیچ گاز خروجی یا ضایعاتی وجود ندارد زیرا مقدار یکسان پودری که استفاده می کنید پس از پخت به عنوان پوشش نهایی به پایان می رسد.
با این حال، اگر هیچ حامل مایعی ندارید، چگونه می‌توانید هر پوششی را اعمال کنید؟ ایده اساسی جاذبه الکترواستاتیک، پوشش پودری را ممکن می سازد. جاذبه الکترواستاتیکی بیان می کند که دو ذره با بارهای الکتریکی مخالف یکدیگر را جذب می کنند، در حالی که ذرات یکسان یکدیگر را دفع می کنند.
مانند آهنرباها عمل می کند، مگر با ذرات باردار اساسی به جای آهنربا. وقتی بادکنکی را روی موهایتان می‌مالید و روی کاغذ خرد شده می‌چرخید، قبلاً این اتفاق را دیده‌اید.

مکانیک رینگ های با روکش پودری

ما باید به مکانیک تفنگ پوشش پودری نگاه کنیم تا بفهمیم این ایده چگونه در مورد رینگ های با روکش پودری اعمال می شود. در یک قیف، پودر خشک نگهداری می شود. پودر توسط یک کمپرسور هوای کم فشار از داخل بشکه کشیده می شود که سپس یک ابر کوچک از نازل شلیک می کند.
اگر فقط آن را رها کنیم، پودر از فلز خارج می شود و به زمین می افتد یا همراه با جریان هوا جاری می شود. حتی به‌پوشاندن منطقه نزدیک نمی شود. با این حال، اگر بارهای مخالف وارد قسمت های پودری و پوشش داده شوند، به یکدیگر می چسبند.
یک میله قطره چکان در هسته بشکه به یک ژنراتور ولتاژ بالا متصل است. ژنراتور تا 100000 ولت تولید می کند که یک میدان الکتریکی در اطراف نوک میله ایجاد می کند و باعث می شود هوای اطراف به یون ها و الکترون های مثبت جریان آزاد تقسیم شود. پودر در حین حرکت در میدان الکترون های آزاد را می گیرد و بار منفی می یابد.

***

از آنجایی که جزء پوشش داده‌شده همیشه زمین است، الکترون های فلز سطح را با بار مثبت ترک می کنند. پودر با بار منفی به سطح دارای بار مثبت کشیده‌می‌شود و به شدت می چسبد و به ما امکان می دهد قسمت را در یک لایه ضخیم بپوشانیم.
پس از اینکه قسمت به خوبی پوشش داده‌شد، آن را در فر کیورینگ به مدت 30 دقیقه با دمای 400 درجه فارنهایت قرار می دهیم. گرما باعث ذوب شدن پودر با هم می شود و در نتیجه یک پوشش ثابت با چسبندگی قوی به قطعه ایجاد می شود.
به همین ترتیب، هر پودری که به زمین بیفتد را می توان جمع آوری، تمیز کرد، فیلتر کرد و دوباره استفاده کرد. این روش ضایعات بسیار کمی تولید می کند، و آن را به روشی فوق العاده موثر برای اعمال رنگ روی قطعه تبدیل می کند.

***

مرکز تخصصی اصالت رنگ حنفی شامل اطاق های نور حرفه ای جهت کارشناسی دقیق خودروها، جک بالابر جهت بررسی و کارشناسی دقیق زیر و بند ماشین و تعویض بودن و یا دو تیکه بودن و اصل بودن بدنه، استوک بودن قطعات خودرو، آسیب شناسی بدنه بررسی سالم بودن شاسی ها از طریق چشم و دستگاه، تست دیاگ و بررسی موتور و گیربکس بررسی سنسور ها و اصالت آپشن ها (اصلی یا غیر اصلی) می باشد.
جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره 09352821528 تماس بگیرید.
کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو
کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx