رنگ خودرو مات – آیا این رنگ برای شما مناسب است؟

اخیراً متوجه خودروهای رنگ‌ مات شده‌اید و خوشتان آمده؟ همه عاشق رنگ مات هستند. اما هیچ کس نمی خواهد آن را به درستی حفظ کند. این قسمت غم انگیز داستان است. اما نباید نگران باشید زیرا ما در این سری مقاله و موارد دیگر همه چیزهایی را که در مورد رنگ خودرو مات باید بدانید را پوشش خواهیم داد.
رنگ مات روی خودروی شما در مقایسه با سایر خودروهای موجود در جاده، تفاوت بسیاری ایجاد خواهد کرد. وقتی مردم رنگ مات را می بینند، می دانند که مات است. اما چگونه می توان رنگ مات را تشخیص داد؟ بسیار ساده است، رنگ مات براق نیست، یعنی بدون کت شفاف.
این باعث می شود سطحی که در آن رنگ قرار دارد زبر باشد. به طور مشابه، هنگام لمس کاغذ سنباده. وقتی روی رنگ را فشار می دهید، متوجه می شوید که چگونه سطوح صاف نیستند و دست روی رنگ می چسبد. این روکش مات است.
ابتدا رنگ مات را پوشش می دهیم و تمام رنگ های مات را یاد می گیریم. از آنجایی که سه نوع روکش مات وجود دارد. سپس در مورد نحوه نگهداری صحیح روکش مات و همچنین قابلیت تعمیر رنگ مات خودرو بحث خواهیم کرد. سپس ما جایگزین هایی را خواهیم دید که با استفاده از آن ها می توانید به این روکش مات دست پیدا کنید و همچنین برخی از محصولاتی که به شما کمک خواهند کرد. بنابراین، بیایید شروع کنیم.

رنگ مات چیست؟

ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه چیز زیبا و درخشان است. به همین دلیل است که وقتی چیز متفاوت و جدیدی می بینیم همیشه سر خود را برمی گردانیم. مثل رنگ خودرو مات. این رنگ به این دلیل خاص است که به ماشین عمق می دهد و با دیدن آن بلافاصله توجه مردم جلب می شود.
با این وجود، اسپری کردن ماشین شما با رنگ مات در مقایسه با رنگ براق معمولی که 99.9٪ وسایل نقلیه دارند، تفاوت زیادی ایجاد می کند. بنابراین، اگر می خواهید متفاوت باشید، این راه انجام آن است. گران است اما ارزشش را دارد. اما توجه داشته باشید که این رنگ آمیزی دارای معایبی نیز می باشد و پس از بررسی پوشش های مات موجود، موارد بیشتری را در مورد آن ها بیان خواهیم کرد.
نکته مهم این است که بدانید چگونه می توانید این روکش مات را روی رنگ خود قرار دهید یا به عبارت دیگر چگونه اتومبیل خود را تماشایی کنید.
پاسخ کوتاه این است که شما نیاز به اسپری رنگ مجدد دارید. شما به یک لایه رنگ جدید روی ماشین خود نیاز دارید که مات باشد. اما آیا این رنگ برای روکش های مات متفاوت است؟ در واقع، نه، اساساً همان نوع رنگ است. تفاوت اصلی در نحوه چیدمان کت شفاف است. برای یک روکش مات، پوشش شفاف در مقایسه با پوشش براق متفاوت است.
سه نوع روکش مات وجود دارد که بعدا به آنها خواهیم پرداخت. جایگزین هایی نیز وجود دارد که در بازار موجود است و همان جلوه را به شما می دهد و به مراتب ارزان تر از رنگ ماشین مات است. و بعد از بررسی انواع روکش های مات قرار است آنها را بررسی کنیم.

انواع رنگ خودرو مات

همانطور که اشاره کردیم، سه نوع روکش مات وجود دارد. این سه پوشش کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. و بسته به اثری که دنبال می‌کنید، باید یکی را انتخاب کنید و مطمئن شوید که این نتیجه ای است که می‌خواهید زیرا هیچ راه برگشتی وجود ندارد مگر اینکه دوباره کل ماشین را رنگ کنید.
اگر به اندازه کافی قاطع نباشید، این می تواند یک سیاهچال پول باشد. به همین دلیل است که ما قصد داریم با بررسی این روکش‌ها با جزئیات به شما کمک کنیم تا چشم‌انداز بهتری در مورد آنچه از رنگ‌های مات خودرو انتظار دارید داشته باشید.

روکش مات یکدست

روکش مات یکدست، روکش خودرو مات واقعی است. این روکش نه درخشندگی دارد و نه بازتابی دارد. وقتی آن را لمس می کنید آنقدر خشن است که تقریباً دانه دانه به نظر می رسد و هیچ براقی برای آن وجود ندارد.
همانطور که ذکر کردیم می توانید سایه هایی را روی آن ببینید اما هیچ بازتابی وجود ندارد. این پوشش به شما ظاهر پنهانی عمیقی را می دهد که از آن مراقبت می کنید.
اکثر افرادی که می خواهند یک روکش مات انجام دهند به دنبال این کار رنگ آمیزی و پرداخت مات صاف هستند. نکته مهم این است که این کار را به درستی انجام دهید.
به همین دلیل است که وقتی می خواهید یک روکش مات داشته باشید باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ هایی مانند سبز ارتشی، شرابی یا قرمز گیلاسی با این روکش بسیار خوب به نظر می رسند.
اما هر طور که آن را رنگ کنید. از بین جمعیت متمایز خواهد شد و وقتی آن را در خیابان می‌رانید، باعث جلب توجه خواهد شد. به خصوص اگر مقداری روکش پنجره اضافه کنید و همچنین چرخ های مات تمام شده را اضافه کنید.

روکش مات ساتن

روکش مات ساتن دومین نوع رنگ خودرو مات است که می توانید روی ماشین خود انجام دهید. اما چه چیزی یک روکش مات ساتن را با روکش مات یکدست معمولی متفاوت می کند؟
تفاوت بین مات ساتن و مات یکدست این است که مات ساتن می تواند انعکاس ایجاد کند. و همچنین در مقایسه با مات یکدست نرم تر است. اما این به چه معناست؟
این به این معنی است که وقتی ماشین زیر نور خورشید است، رنگ منعکس می‌شود و آن عمق بی‌پایانی را که در روکش‌های مات مسطح قابل‌توجه است، نخواهد داشت.
این نوع رنگ بهترین رنگی است که بهترین های هر دو مدل رنگ را ارائه می دهد. شما روکش مات را تجربه خواهید کرد اما همچنین خودروی شما در تابستان در زیر نور چراغ ها یا زیر نور خورشید زیبا به نظر می رسد.
به همین دلیل است که اگر می خواهید یک روکش مات داشته باشید، این پوششی است که من به شما توصیه می کنم. حالا بیایید آخرین روکش مات را بررسی کنیم که روکش مات نیمه براق است.

روکش مات نیمه براق

روکش مات نیمه براق آخرین نوع روکش ماتی است که می توانید ماشین خود را با آن رنگ کنید. همانطور که از نام آن پیداست، این روکش نیمه براق است. چیزی بین مات ساتن و روکش براق.
اگر می خواهید خودروی خود را براق تر از روکش مات ساتن کنید، این روکش نیز گزینه خوبی است. تفاوت این دو در این است که این روکش شفاف تر از پوشش معمولی ساتن مات است. این بدان معنی است که تمام ناهمواری ها کمی بیشتر از سطح صاف پر شده و سطح کمی صاف می شود. اما نه کاملاً، که به عنوان یک روکش براق در نظر گرفته شود.
اما این به این معنی نیست که شبیه یک روکش براق است زیرا اگر از خاک رس یا بافر برای تمیز کردن رنگ استفاده می کنید، همچنان می توانید به رنگ آسیب بزنید. با این نوع رنگ و همچنین رنگ های مشابه، تمیز کردن فقط با آب صابون و سایر پاک کننده های غیر ساینده که به رنگ آسیب نمی زند، توصیه می شود.
با این وجود، استفاده از روکش نیمه براق عالی خواهد بود اگر به دنبال آن ظاهر نمایشگاهی هستید که بسیاری از صاحبان به دنبال آن هستند.

نکات و سوالات مهم در خصوص رنگ مات خودرو

قبل از اینکه گزینه های جایگزین رنگ مات خودرو را بررسی کنیم. بیایید چند سوال و باورهای غلط در مورد رنگ ماشین مات را پوشش دهیم. دانستن این موارد باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود. همچنین به شما کمک خواهد کرد که آیا واقعاً می خواهید این رنگ را روی ماشین خود انجام دهید و از چه چیزهایی آگاه باشید. بنابراین، بیایید شروع کنیم.

آیا می توانید رنگ مات خودرو را تعمیر کنید؟

پاسخ به این سوال منفی است، شما نمی توانید هیچ گونه خراش روی رنگ را ترمیم یا تعمیر کنید مگر اینکه یک اسپری کامل روی آن پانل خاصی که تحت تاثیر قرار گرفته است انجام دهید.
این باعث می‌شود که قابلیت سرویس‌دهی رنگ خودرو مات بسیار ضعیف و گران باشد. اگر ماشینی با رنگ مات دارید، تمرکز اصلی شما باید روی حفظ شکل خوب رنگ و اطمینان از اینکه در نهایت دچار تصادف نمی شوید، باشد. این به این معنی است که شما باید دو برابر توجهی که به رنگ معمولی می کنید نسبت به این رنگ داشته باشید.
رنگ براق به سادگی قابل تعمیر است، یک ترمیم کوچک بیشتر خراش ها و ریزش ها را برطرف می کند. اما نه با رنگ مات. وقتی رنگ مات دارید، همیشه احتیاط کنید.
اما می توانید از رنگ مات نیز محافظت کنید. این یک چیز خوب است که می توانید بیشتر پانل هایی را که معمولاً در تصادفات آسیب می بینند پوشش دهید.

آیا می توانید رنگ مات را واکس بزنید؟

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند و پاسخ منفی است. شما نمی توانید رنگ مات را واکس بزنید (حتی اگر متوجه شده باشید که چند بار باید ماشین خود را واکس بزنید). چرا این طور است؟ این به این دلیل است که رنگ مات صاف نیست.
اگر رنگ را زیر میکروسکوپ قرار دهید، متوجه خواهید شد که چگونه رنگ یکنواخت نیست. شکاف های کوچکی در پوشش رنگ وجود دارد که تقریباً میکروسکوپی هستند.
اگر سعی کنید در این رنگ واکس بزنید، در نهایت یک سطح صاف خواهید داشت، اما رنگ را خراب خواهید کرد. موم وارد این شکاف ها می شود و آنها را پر می کند. که منجر به چیزی عجیب و غریب می شود. با استفاده از موم رنگ سفید می شود زیرا موم سفید است.
با گذشت زمان می‌تواند به رنگ اصلی بازگردد، اما آسیب این ناهمواری میکروسکوپی باقی می‌ماند و نقطه‌ای که موم را در آن اعمال می‌کنید کاملاً محسوس خواهد بود و بیشتر افراد می‌توانند تفاوت را تشخیص دهند. بنابراین، اگر نمی خواهید رنگ را خراب کنید، استفاده از این نوع مراقبت از ماشین روی رنگ مات توصیه نمی شود.

آیا می توانید یک رنگ مات را صاف یا سفالی کنید؟

پاسخ این سوال تقریباً مشابه سوال قبلی است. با هر یک از این کارها، رنگ را برای همیشه خراب خواهید کرد.
خاک رس به گونه ای طراحی شده است که ذرات داخل خراش های ریز را از بین ببرد و رنگ را برای بافر آماده کند. اما رنگ مات با این سطوح ناهموار تمام می شود، به این معنی که رنگ خشن است و خاک رس با رنگ مات اصلا کار نمی کند.
اما آیا می توانم رنگ را صاف کنم؟ نه، شما نمی توانید رنگ مات خودرو را صاف کنید. به محض اینکه ترکیب بافینگ را بمالید و شروع به باف کردن کنید. بافر شروع به صاف کردن رنگ می کند. در پایان یک رنگ تک مرحله ای براق دریافت خواهید کرد. و شما این را نمی خواهید. شما می خواهید رنگ خودرو مات باشد.
به همین دلیل است که اگر نمی‌خواهید به کار رنگ آسیب دائمی وارد کنید، هرگز از این محصولات روی رنگ مات خود استفاده نکنید.

آیا می توانید از شامپوی معمولی استفاده کنید؟

نه، شما نمی توانید از شامپوی معمولی ماشین استفاده کنید. شامپوهای معمولی ماشین از موم استفاده می کنند، این ممکن است به داخل رنگ وارد شود و در آنجا بماند. این فرآیند ظاهر رنگ مات خودرو را از بین می برد.
همچنین شامپوهای معمولی ماشین از فرمولی استفاده می کنند که PH بالایی دارد یعنی اسیدیته بالاتری دارد. این نیز می تواند به رنگ آسیب برساند. همچنین، استفاده از شامپوهای دست ساز با سرکه یا سایر محصولات نیز می تواند به رنگ آسیب برساند.
به همین دلیل برای این کار به شامپوی ماشینی نیاز دارید که PH خنثی باشد، به این معنی که شامپو اسیدی ندارد و مطمئن شوید که شامپو نیز بدون موم باشد. این تضمین می کند که رنگ شما در فرآیند شستشو آسیب نمی بیند.
همچنین هرگز به کارواش خودکار نروید. برس هایی که این کارواش ها استفاده می کنند کار رنگ را خراب می کند. آنها همچنین از صابون موم استاندارد استفاده می کنند که به رنگ شما آسیب می رساند و باعث می شود که شما پول زیادی را هدر دهید.
ما می دانیم که کار رنگ مات ارزان نیست، اما همه چیز اینگونه است و ما نمی توانیم آنها را تغییر دهیم. اگر می خواهید رنگ خودروی خود را در شرایط عالی نگهداری کنید، باید قوانین را در مورد نگهداری از رنگ مات خودرو رعایت کرده و از آن پیروی کنید.

چگونه از رنگ مات خودرو محافظت کنیم؟

اگر ماشینی دارید که روکش مات دارد، محافظت از رنگ مات بسیار مهم است. خوشبختانه چند راه وجود دارد که می توانید این کار را بدون آسیب رساندن به رنگ ارزشمند خود انجام دهید. یکی از آنها بسیار ساده است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. در حالی که راه دیگر به مهارت زیادی نیاز دارد تا اثر مورد نظر حاصل شود و کار رنگ در عین حال بی نقص و محافظت شده به نظر برسد. بنابراین، این راه ها برای محافظت از رنگ مات خودرو کدامند؟ بیایید دریابیم.

انواع روکش های خودرو

در این بخش از مقاله قصد داریم شما عزیزان را با انواع روکش های خودرو بیشتر آشنا کنیم . در ادامه همراه ما باشید. انواع روکش های خودرو شامل موارد زیر می شود.

استفاده از پوشش سرامیکی

پوشش سرامیکی چیزی بسیار جدید و یک روش بسیار محبوب برای محافظت از تقریباً هر چیزی است.
این پوشش اساساً روی هر سطحی، فلزی، پلاستیکی، چوبی کار می کند. هر چیزی که روکش سرامیکی داشته باشد محافظت می شود. هنگامی که سطح پوشش داده شده با سرامیک با آب یا گرد و غبار تماس پیدا می کند، به راحتی به پوشش نمی چسبند.
اگر روکش سرامیکی اضافه کنید، کار رنگ شما همیشه بی نقص به نظر می رسد. حتی اگر زباله های کوچکی روی کار رنگ وجود داشته باشد. یک آبکشی کوچک این کار را انجام می دهد.
پوشش سرامیکی نیز به راحتی اعمال می شود و در عرض چند دقیقه خشک می شود. فقط به یک حوله از کیتی که روکش سرامیکی همراه آن است نیاز دارید و چند قطره روی پارچه می‌ریزید و سپس روکش را روی رنگ می‌مالید.
یک بطری کوچک برای پوشاندن کل ماشین کافی است. و همچنین ماندگاری آن بسیار طولانی است. ماه ها می گذرد تا این پوشش روی رنگ مات خودرو از کار بیفتد و حل شود.

افزودن فیلم محافظ رنگ (PPF)

فیلم محافظ رنگ گزینه دیگری است. فیلم های محافظ رنگ برای هر نوع رنگ ماشین مات وجود دارد. فرقی نمی کند که صاف، ساتن یا نیمه براق باشد. یک گزینه برای همه وجود دارد. شما می توانید این فیلم های محافظ را روی کل خودرو اعمال کنید. یا اگر می خواهید فقط سپرها را بپوشانید.
از آنجایی که همه خودروها متفاوت هستند و پوشاندن برخی از خودروهایی که دارای پنل های بدنه بسیار پیچیده هستند، ممکن است کمی طول بکشد. اگر بودجه کافی دارید، این بهترین راه برای محافظت از رنگ مات خودرو شما خواهد بود.

دیپ پلاستی

دیپ‌پلاستی یکی از ساده ترین راه هایی است که می توانید به این روکش مات برسید. دیپ پلاستی در اصل لاستیک مایع است. یعنی این دیپ پلاستی را می توان مانند رنگ معمولی روی خودرو پاشید.
با این تفاوت که دیپ پلاستی در مقایسه با رنگ کاملاً ضخیم تر است و برای اسپری کردن ماشین خود باید یک دستگاه مخصوص داشته باشید.
و حتی بهتر از آن این است که می توانید این کار را در گاراژ خود انجام دهید. درست است! شما می توانید ماشین خود را در خانه پلاستی دیپ کنید. برای این کار به محلول پلاستی دیپ نیاز دارید، سپس به یک کمپرسور هوا و سپس به یک تفنگ اسپری مناسب نیز نیاز دارید تا ماشین خود را با دیپ پلاستی بپوشانید.
حتی اگر بیش از حد اسپری کنید، مشکل بزرگی نیست. فقط بعد از خشک شدن پوست آن را جدا کنید. و بهترین چیز این است که در برخی موارد ماه ها یا سال ها دوام دارد. یک راه عالی برای تغییر رنگ و بازگشت به انبار زمانی که از آن خسته شدید.

روکش وینیل

اگر می خواهید رنگ خود را به مات تغییر دهید، روکش وینیل گزینه دیگری است که در اختیار دارید. این عمل متأسفانه بسیار گران است اگر آن را در مغازه انجام دهید

 

حقایق رنگ مات خودرو

  • رنگ مات خودرو، پرداختی است که روی کار رنگ خودرو برای ایجاد یک روکش صاف اعمال می شود.
  • روکش شفاف مات که به یک کار رنگ اضافه شده است، بر عیوب رنگ تأکید می کند و فرورفتگی هایی را اضافه می کند که مانع انعکاس نور می شود و یک روکش مات کسل کننده ایجاد می کند.
  • رنگ مات در درجات تیرگی یا درخشندگی متفاوتی دارد و مشخص کردن درجه پرداختی که هنگام رنگ آمیزی مجدد ماشین خود ترجیح می دهید ضروری است.
  • روکش مات نیاز به شستشوی دستی و محلول‌های مخصوص کارواش مات دارد که از لایه محافظ محافظت می‌کنند، زیرا محلول‌های استاندارد کارواش و صابون ظرفشویی ممکن است شکسته شوند. پایین لایه محافظ پرداخت.
  • واکس زدن روکش مات توصیه نمی شود و پوشش رنگ مات بهترین راه حل برای محافظت از سطح است.
  • لایه محافظ رنگ لایه دیگری را در بالای سطوح رنگ شده برای جلوگیری از لک و آسیب ایجاد می کند. با روکش مات عرضه می شود و اگر از ظاهر مات خسته شده باشید قابل جدا شدن است.
  • خراش ها، تراشه ها و ریزش های روی یک روکش مات را نمی توان از طریق رنگ لمسی یا سفت ترمیم کرد. کل پانل نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارد که می تواند هزینه بر باشد.
  • رنگ ماشین مات جذاب به نظر می رسد و سبکی جدی به سواری شما می بخشد، اما با معایبی مانند هزینه بالا، نگهداری و تعمیر نیز همراه است.

 

خلاصه اینکه، در این مقاله در مورد رنگ ماشین مات به موارد زیادی پرداخته ایم. ابتدا رنگ ماشین مات چیست و هر سه نوع رنگ مات ماشین که رنگ مات تخت، ساتن و نیمه براق بود را یاد گرفتیم.
سپس ما رایج ترین سؤالات را در مورد رنگ مات پوشش داده ایم. این اطلاعات برای اینکه کار رنگ مات شما را به هم نریزد کلیدی است.
در نهایت، ما گزینه‌های جایگزینی را که برای تغییر رنگ خودرو به روکش مات دارید را پوشش می‌دهیم. دیپ پلاستیکی و روکش وینیل وجود داشت. اگر مبتدی هستید، دیپ پلاستی را به شما توصیه می کنیم. چون خراب کردن چیزی با آن سخت است. این فقط کار می کند و برای مبتدیان مناسب است.

مرکز تخصصی اصالت رنگ حنفی شامل اطاق های نور حرفه ای جهت کارشناسی دقیق خودروها، جک بالابر جهت بررسی و کارشناسی دقیق زیر و بند ماشین و تعویض بودن و یا دو تیکه بودن و اصل بودن بدنه، استوک بودن قطعات خودرو، آسیب شناسی بدنه بررسی سالم بودن شاسی ها از طریق چشم و دستگاه، تست دیاگ و بررسی موتور و گیربکس بررسی سنسور ها و اصالت آپشن ها (اصلی یا غیر اصلی) می باشد.

اگر شما عزیزان هم به کارشناسی خودرو علاقه مند هستید می توانید از دوره کارشناسی خودرو ما در مجموعه حنفی کار استفاده کنید. همچنین اگر در حال حاضر بودجه ای در اختیار ندارید می توانید از طریق آموزش رایگان ما با عنوان مینی دوره هوش خودرو برای دوره رایگان فروش خودرو استفاده کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx