مزایا و معایب خودرو سیاه رنگ

خودرو سیاه رنگ

همانطور که می گویند “سیاه به همه چیز میاد”. و من موافقم، حتی در مورد رنگ ماشین. باحال، براق و مرموز به نظر می رسد. در این مقاله به مزایا و معایب یک خودرو سیاه رنگ می پردازیم.
اگر برای اولین بار در زندگی خود به خرید یک خودرو سیاه فکر می کنید، به خواندن ادامه دهید تا در مورد همه چیزهایی که باید در مورد داشتن یک ماشین سیاه بدانید بفهمید.

مزایا و معایب یک خودرو سیاه رنگ: مزایا

سه دلیل خوب برای خرید یک ماشین سیاه وجود دارد:

1. به نظر جالب می رسد.

به همین سادگی. بله، می دانم که زیبایی ظاهر نسبی است. همانطور که می گویند “زیبایی در چشم بیننده است” ، اما رنگ مشکی باعث می شود ماشین خوب به نظر برسد. همانطور که گفته شد، خودروها را جالب، براق و مرموز جلوه می دهد.
مشکی ظریف است و باعث می‌شود حتی ساده ترین خودرو نیز زیبا به نظر برسد. هاچ بک جمع و جور مشکی؟ باحال. یک سدان سایز متوسط مشکی؟ شما را شبیه یک مدیر اجرایی می کند. یک SUV فول سایز مشکی؟ باعث می شود شما عضوی از یک خانواده مافیایی به نظر برسید.
مطمئناً برخی از خودروها در رنگ‌های خاص بهتر به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، فراری 458 در روسو کورسا بهتر به نظر می رسد. برای شروع، این یک ماشین زیبا است، و رنگ روسو کورسا فراری این را به نمایش می گذارد. اما یک Nero Daytona (این همان چیزی است که فراری آن را رنگ سیاه خود می نامد) 458 نیز بد به نظر نمی رسد. ممکن است به زیبایی یک 458 روسو کورسا نباشد، اما همچنان براق به نظر می رسد و در غیر این صورت، تهدیدآمیزتر است.

2. نشانه های طراحی یا ویژگی هایی را که دوست ندارید پنهان می کند.

دلیل دیگری که من معتقدم مشکی باعث می شود هر خودرویی خوب به نظر برسد این است که نشانه های طراحی و ویژگی های خاص را که شما دوست ندارید پنهان می کند. ویزگی های خاص مجموعه ای از قوانین است که هویت بصری را هدایت می کند. در مورد خودروها، به ویژگی‌های طراحی اشاره دارد که معمولاً در بین خطوط به اشتراک گذاشته می‌شوند. به عنوان مثال، تمام خودروهای BMW از مشبک های کلیوی و حاشیه های مشابه مشترک هستند.
هنگامی که به درستی انجام شود، ویژگی های خاص طراحی نه تنها باعث شناسایی خودروها می شود، بلکه زیبا نیز به نظر می رسند. اما وقتی اشتباه انجام شود، می تواند طراحی کلی ماشین را خراب کند. در برخی موارد، ویژگی های طراحی ممکن است کاملاً نامناسب به نظر برسند.
رایج ترین مورد مربوط به خط A یا است که گاهی اوقات به عنوان “خط کاراکتر” نامیده می شود. این خطی است که روی بدنه جانبی قرار دارد. وقتی به درستی انجام شود، خط برجسته می تواند ظاهر خودرو را بهبود بخشد. فراری 612 Scaglietti سمت “اسکالوپ” یکی از موارد مورد علاقه ما است.
اما وقتی اشتباه انجام شود، در بهترین حالت، خودرو به نظر می رسد که نسبت های عجیبی دارد. و در بدترین حالت ظاهر خودرو را خراب می کند. رنگ مشکی باعث می‌شود که خط کاراکتر – و سایر ویژگی‌های طراحی – در صورتی که آن را دوست نداشته باشید، کمتر آشکار می‌شود.

3. دارای ارزش فروش مجدد است – به نوعی

آخرین دلیل این است که مشکی یکی از رنگ های خودرو است که ارزش فروش مجدد را به خوبی حفظ می کند. ممکن است متوجه شوید که اکثر وسایل نقلیه در جاده سفید، سیاه، خاکستری و نقره ای هستند.
با این حال، جالب اینجاست که برخی از رنگ‌های «بی‌نظیر» خودرو در واقع ارزش خود را بهتر از مشکی حفظ می‌کنند. بر اساس تحقیقات، به نظر می‌رسد زرد رنگی است که ارزش خود را با کمترین استهلاک حفظ می‌کند.
اما مشکی همچنان ارزش خود را به خوبی حفظ می کند، به خصوص وقتی که با رنگ هایی مانند بنفش و قهوه ای مقایسه شود. و میزان استهلاک برای هر رنگ بسته به نوع خودرو متفاوت است.
به عنوان مثال، یک خودروی کوپه مشکی در عرض سه سال حدود 25 درصد استهلاک می کند. این در حالی است که سدان های مشکی طی سه سال حدود 39 درصد کاهش ارزش دارند. و البته مارک و مدل خودرو نیز در میزان استهلاک تاثیرگذار خواهد بود.

خب، مضرات داشتن یک خودرو سیاه رنگ چیست؟ در اینجا دو دلیل وجود دارد که چرا خرید یک ماشین مشکی ممکن است برای شما مناسب نباشد:

1. هوای درون آن سوزان می شود – به معنای واقعی کلمه

در حالی که رنگ سیاه باعث می شود ماشین شما باحال به نظر برسد، به معنای واقعی کلمه آن را داغ می کند. شاید شنیده باشید که لباس های مشکی و تیره گرمای بیشتری جذب می کنند و این موضوع در مورد رنگ خودرو نیز صدق می کند.
ما وارد تئوری علمی پشت این اتفاق نمی شویم از آنجایی که متخصص آن نیستیم، بنابراین اگر می‌خواهید در مورد اینکه چرا سیاه گرمای بیشتری را جذب می‌کند بیشتر بدانید، اینجا نمی‌توانید یاد بگیرید. اما چیزی که می توانیم به شما بگوییم این است که از آنجایی که رنگ مشکی گرما را جذب می کند، می تواند دمای داخلی خودرو را افزایش دهد.
حتی پس از چند دقیقه زیر نور خورشید، فضای داخلی می تواند بسیار گرم و مرطوب شود. اگر در حال رانندگی با تهویه مطبوع روشن هستید، مشکلی نیست، اما به این معنی است که باید مراقب جایی که در یک روز آفتابی پارک می‌کنید باشید. اگر یک نقطه بدون سایه را انتخاب کنید، به ماشینی برمی‌گردید که در داخل آن داغ است.
البته، اگر در جایی سرد زندگی می کنید، این مسئله مهمی نیست و می توانید این نکته را نادیده بگیرید. اما این مورد بعدی برای همه خودروهای سیاه رنگ، مهم نیست که در کجا زندگی می کنید صادق است:

2. تعداد زیادی خراش و مشکل رنگ

اجازه دهید ابتدا مشخص کنم: خودرو سیاه رنگ راحت‌تر از رنگ‌های دیگر خراش نمی‌خورند، اما در ماشین‌های مشکی بیشتر قابل مشاهده است. دلیل آن این است که خراش ها اغلب منجر به ظاهر سفید می شوند. و البته، رنگ سفید زمانی که در پس‌زمینه مشکی باشد بیشتر قابل مشاهده است.
به همین دلیل است که اتومبیل های نقره ای و سفید اغلب خراش های بسیار کمی دارند. رنگ روشن تر آن ها به این معنی است که خراش ها و مشکلات رنگ کاملاً قابل مشاهده نیستند مگر اینکه نگاه دقیق تری داشته باشید.
این دلیل اصلی تردید در خرید یک خودرو مشکی رنگ است. اما مطمئناً راه هایی برای جلوگیری از این امر وجود دارد. استفاده از تجهیزات مناسب و یادگیری روش مناسب برای شستشوی ماشین اولین قدم برای جلوگیری از مشکلات رنگ است. و احتمالاً بهترین راه برای جلوگیری از خط و خش کردن خودرو شما با جزئیات و پوشش است.
همه اینها به این معنی است که اگر می خواهید خودروی خود را تمیز نگه دارید، خودروهای سیاه رنگ به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. اگر نمی خواهید زیاد نگران خراش ها و مشکلات رنگ باشید، شاید رنگ سفید یا نقره ای برای شما بهتر باشد.
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، مطالب زیادی خواهید یافت که می گویند اتومبیل های مشکی به راحتی درخشش خود را از دست می دهند. به نظر ما، این درست نیست. همه چیز به نحوه نگهداری خودرو و همچنین کیفیت کار رنگ بستگی دارد. رنگ تأثیری بر سرعت از دست دادن درخشش رنگ ندارد.

آیا باید هر آخر هفته خودرو را واکس کنم؟

برخی از افراد ممکن است به شما توصیه کنند که یک ماشین مشکی را هر آخر هفته واکس بزنید، اما این کار با واکس ماشین مدرن ضروری نیست. آن ها بسیار بادوام تر از گذشته هستند و معمولاً در صورت استفاده صحیح حدود سه ماه دوام خواهند داشت.

همانطور که دیدیم، مشکل اصلی خودرو سیاه این است که خراش ها و مشکلات رنگ بیشتر قابل مشاهده است.
بنابراین، چگونه آن را حفظ می کنید؟ نکاتی که در زیر فهرست می کنیم را می توان برای خودرویی با هر رنگی اعمال کرد. اما با یک خودرو سیاه، رعایت نکات زیر مهم تر از همیشه است:

ماشین خود را بشویید – از راه درست!

اکثر خراش های مویی و اشکالات رنگ ناشی از شستشوی نادرست خودرو است. اگر از تجهیزات و روش مناسب استفاده نکنید، گرد و غبار، کثیفی و زباله های روی ماشین شما در حین شستن ماشین کشیده می شود و ماشین را خراش می دهد.
در اینجا نحوه شستن ماشین آورده شده است:
1. ماشین را با آب تمیز کاملاً بشویید. اطمینان حاصل کنید که هر گونه کثیفی و زباله از روی ماشین پاک می شود، استفاده از واشر با فشار کمک خواهد کرد.
2. از دو سطل، یکی برای مخلوط آب و شامپو ماشین و دیگری فقط برای آب برای شستشوی دستکش استفاده کنید. در حالت ایده آل، سطل آب باید دارای محافظ شن برای کمک به جداسازی کثیفی باشد.
3. دستکش شستشو را در شامپو آغشته کنید و شروع به تمیز کردن ماشین کنید. هنگام شستشو فشار زیادی وارد نکنید. اگر کثیفی به راحتی از بین نرود، احتمال اینکه فشار بیشتر نیز کارساز نباشد و فقط به رنگ آسیب برساند زیاد است.
4. هر زمان که دستکش شروع به کثیف شدن کرد، آن را بشویید. پس از آبکشی دوباره آن را در صابون آغشته کرده و به شستشو ادامه دهید.
5. ماشین را دوباره آبکشی کنید و این کار را از بالا به پایین ماشین انجام دهید.
6. ماشین را با حوله های میکروفیبر خشک کنید. شما می خواهید حداقل دو نوع از آن ها را داشته باشید. یک بار ماشین را پاک کنید و اگر سطح آن هنوز خیس است با حوله دوم آن را پاک کنید.
7.از فشار زیاد استفاده نکنید. حوله را مرتب چک کنید، اگر کثیف است، آن را تا کنید یا از یک حوله جدید استفاده کنید.

رسیدگی به خودرو

مهم نیست که چقدر خوب ماشین خود را بشویید، به مرور زمان خط و خش روی ماشین ظاهر می شود. به همین دلیل است که باید به خودروی خود برای از بین بردن عیوب رسیدگی کنید، و آن را بپوشانید یا آب بندی کنید تا یک لایه حفاظتی اضافی به آن بدهید.
رسیدگی به خودرو فرآیند تمیز کردن و بازگرداندن خودرو به حالت جدید است. این کار شامل تمیز کردن بیرون و داخل، صیقل دادن بدنه، و تکمیل با درزگیر یا موم (با کمی درک در مورد اینکه چند وقت یکبار باید ماشین خود را واکس بزنید) برای افزودن یک لایه محافظ در بالای رنگ خودرو است.
در برخی موارد، اگر وضعیت رنگ واقعاً بد باشد، ممکن است اصلاح رنگ برای از بین بردن خراش های عمیق و رنگ های ناهموار رنگ ضروری باشد. علاوه بر همه این ها، باید یک پوشش سرامیکی یا فیلم محافظ رنگ (PPF) نیز اضافه کنید.
روکش سرامیکی یک پلیمر مایع است که تکنسین آن را روی نمای بیرونی خودرو اعمال می کند. هنگامی که خشک شد، یک لایه محافظ بسیار شبیه یک درزگیر یا موم تشکیل می دهد. با این حال، آن ها در برابر خراش مقاوم‌تر هستند و می‌توانند بسیار بیشتر دوام بیاورند. گاهی اوقات تا سه سال بسته‌به ضخامت.
در همین حال، PPF یک فیلم پلی اورتان است که از خودرو در برابر تراشه سنگ، خط و خش و غیره محافظت می کند. آن را به عنوان یک روکش شفاف خودرو در نظر بگیرید و ادعا می شود که تا پنج سال دوام می آورد.

چند نکته بیشتر

اکثر مردم فکر می کنند که تعمیر و نگهداری بدنه خودرو سیاه و رسیدگی آن سخت است. و به همین دلیل است که اکثر مردم ترجیح می‌دهند یک حرفه‌ای این کار را برایشان انجام دهد. در اینجا چند نکته بیشتر وجود دارد:

  • از پاک کننده حشرات و قطران برای از بین بردن کثیفی و زباله های سرسخت استفاده کنید. پس از مدتی، متوجه خواهید شد که قسمت پایینی ماشین شما احتمالاً با قیر، کثیفی و سایر مواد زائد پوشیده شده است که قابل شستشو نیستند. یک پاک کننده حشرات و قطران را اسپری کنید و درست از بین می روند!
  • برای شستن ماشین خود از اسفنج یا حوله قلابی استفاده نکنید. خاک و گرد و غبار به راحتی در خودرو کشیده می شوند. همیشه از حوله های میکروفیبر و دستکش های شستشو استفاده کنید. برای خشک کردن از حوله های میکروفایبر مخملی استفاده کنید، این کار به حذف هر گونه آلودگی و جذب بهتر آب کمک می کند.
  • اگر ماشین شما روکش سرامیکی ندارد، از شامپو ماشین شستشو و واکس استفاده کنید. محتویات موم از نور خودرو شما محافظت می کند. اگر روکش دارد، از شامپوی ماشین با فرمول pH خنثی استفاده کنید تا به طول عمر پوشش کمک کند.
  • هنگام تمیز کردن چرخ های ماشین خود از دستکش شستشو، میکروفیبر و سطل جداگانه استفاده کنید. زیرا کثیفی ها و شن های بد زیادی روی آن ها وجود خواهد داشت و استفاده از همین تجهیزات برای شست و شوی بدنه خودرو، احتمال ایجاد خراش های کوچک روی خودروی شما را افزایش می دهد.

مزایا و معایب یک خودرو سیاه: پرسش و پاسخ

هنوز سوالات بیشتری در مورد مزایا و معایب یک خودروی سیاه دارید؟ در زیر سعی می کنیم به سوالات شما پاسخ دهیم:

آیا می توانم خودرو سیاهم را به یک کارواش اتوماتیک ببرم؟

آن ها راحت و بسیار وسوسه انگیز هستند و لازم نیست یک ساعت صرف شستن ماشین خود کنید. اما ما به طور کلی آن را توصیه نمی کنیم. کارواش های اتوماتیک باعث ایجاد خراش های بسیار کوچک می شوند.
این به این دلیل است که آن ها از برس های فلاپی استفاده می کنند که به دقت تمیز نشده اند، به این معنی که می توانند مقدار زیادی کثیفی را در خود نگه دارند. پس از آن کثیفی در امتداد ماشین شما کشیده می شود و منجر به ایجاد خراش های کوچک می شود. در حالی که آن ها بلافاصله در اتومبیل های سفید یا نقره ای ظاهر نمی شوند، اتومبیل های سیاه بیشتر آن ها را نشان می دهند. به همین دلیل، ما آن را توصیه نمی کنیم.
بهتر است به یک سرویس کارواش ممتاز بروید.

آیا می توانم از اسپری شستشوی بدون آب استفاده کنم؟

اسپری های شستشوی بدون آب بیشتر برای حذف گرد و غبار سبک و کثیفی در نظر گرفته شده اند. این به شما این امکان را می دهد که آن ها را بدون نیاز به صرف زمان زیادی برای شستشو و خشک کردن ماشین بردارید. و بله، شما می توانید از آن ها در ماشین های سیاه استفاده کنید خوب است. فقط حتما دستورالعمل ها را دنبال کنید تا از هرگونه خط و خش روی رنگ خود جلوگیری کنید.

من هنوز مطمئن نیستم، آیا باید یک خودرو سیاه تهیه کنم؟

این در نهایت به میزان زمان و هزینه ای که می خواهید برای حفظ رنگ خودرو سرمایه گذاری کنید بستگی دارد. اگر نمی‌خواهید زیاد به نگهداری رنگ خودرو فکر کنید، احتمالاً یک ماشین مشکی برای شما مناسب نیست.
اگر دردسر نمی خواهید، یک ماشین نقره ای احتمالا بهترین انتخاب شما است. زرد شدن ممکن است در خودروهای سفید رنگ اتفاق بیفتد، به خصوص اگر رنگ کارخانه با کیفیت نباشد و اغلب آن را نشویید. به همین دلیل، اگر نمی‌خواهید زیاد به نگهداری فکر کنید، نقره‌ای بهترین رنگ است.

مزایا و معایب یک خودرو سیاه: نتیجه گیری

برای یادآوری، یک ماشین سیاه رنگ عالی به نظر می رسد، ویژگی های طراحی زشت را در یک ماشین زیبا پنهان می کند، و ارزش فروش مجدد ماشین را حفظ می کند. نکته منفی این است که آن ها سریعتر داغ می شوند زیرا رنگ سیاه گرمای بیشتری را جذب می کند. این منجر به دمای داخلی بالاتر می شود که خوشایند نیست، بنابراین باید مراقب باشید که ماشین خود را در یک روز آفتابی کجا پارک می کنید.
و بزرگترین نقطه ضعف این است که نگهداری از آن ها سخت تر است زیرا خراش ها و مشکلات رنگ در یک ماشین مشکی بیشتر قابل مشاهده است. بنابراین، شما باید زمان و پول زیادی را صرف کنید تا خودروی مشکی خود را زیبا نگه دارید.

 

مرکز تخصصی اصالت رنگ حنفی شامل اطاق های نور حرفه ای جهت کارشناسی دقیق خودروها، جک بالابر جهت بررسی و کارشناسی دقیق زیر و بند ماشین و تعویض بودن و یا دو تیکه بودن و اصل بودن بدنه، استوک بودن قطعات خودرو، آسیب شناسی بدنه بررسی سالم بودن شاسی ها از طریق چشم و دستگاه، تست دیاگ و بررسی موتور و گیربکس بررسی سنسور ها و اصالت آپشن ها (اصلی یا غیر اصلی) می باشد.
جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره 09352821528 تماس بگیرید.
کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو
کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx