استارت خودرو چیست؟ و 5 نشانه استارتر بد

استارت خودرو چیست؟
استارت خودرو

استارت خودرو یک موتور کوچک است که با باتری کار می کند و موتور ماشین شما را روشن می کند. یک رله استارت بین باتری و موتور استارت قرار می گیرد و نیرو را انتقال می دهد. بدون رله استارت و موتوری که به درستی کار می کند، نمی توانید وسیله نقلیه خود را روشن کنید و ممکن است به یدک کش نیاز داشته باشید.

علائم رایج استارت بد چیست؟

1. صدای عجیبی می دهد.

یکی از علائم استارت خودرو بد، صدای کلیک هنگام چرخاندن کلید یا فشار دادن دکمه استارت است. با این حال، یک استارتر می تواند بدون هیچ صدایی خراب شود، یا ممکن است خرابی قریب الوقوع خود را با صدای خرخر و خراش اعلام کند – پس به صدا توجه کنید!

2. چراغ روشن می شود اما هیچ اتفاق دیگری نمی افتد.

اگر سعی کنید موتور را روشن کنید تا متوجه شوید که داشبورد روشن می شود، اما موتور روشن نمی شود، ممکن است مشکل از استارت باشد.

3. دور موتور ندارید.

آیا دور موتور شما حتی پس از شروع به کار بالا نمی رود؟ در این مرحله، وقت آن رسیده است که با امداد جاده ای تماس بگیرید و خودروی خود را به نزدیکترین تعمیرگاه برسانید.

4. دود از ماشین شما می آید.

استارت بخشی از سیستم الکتریکی خودرو شما است و در معرض سوختن فیوزها و اتصال کوتاه است. هنگامی که به شدت در تلاش برای روشن کردن ماشین خود بوده اید، استارت می تواند بیش از حد گرم شود و احتمال بروز مشکلات الکتریکی و دود همراه آن بیشتر می شود. اگر دود را دیدید یا بوییدید، به جای اینکه کلید را محکم تر بچرخانید، کمک بگیرید!

5. روغن استارت را خیس کرده است.

استارت شما معمولاً در سمت سرنشین (اگر موتور(RWD، درست زیر منیفولد اگزوز قرار دارد. یا اگر FWD است، سمت راننده بالای گیربکس یا زیر منیفولد اگزوز را بررسی کنید. آن ها همچنین می توانند دقیقاً در زیر منیفولد ورودی در برخی وسایل نقلیه قرار گیرند. اگر کاپوت را باز کنید و متوجه شوید که استارت شما آغشته به روغن موتور است، استارت بد شما ممکن است نشانه مشکل دیگری باشد – نشت روغن. متأسفانه، چیزی که با چند قطره روغن شروع می شود، می تواند به آرامی و گاهی اوقات به طور غیرقابل توجهی به یک مشکل گران تبدیل شود، بنابراین مراقب نشت روغن باشید تا از این نوع مشکلات اولیه جلوگیری کنید.

چه چیزی باعث مشکلات استارت خودرو می شود؟

مشکلات مختلفی می تواند منجر به استارت بد شود، از جمله:

  • سیم کشی شل به و از استارت
  • اتصالات کثیف یا فرسوده در استارت
  • خوردگی باتری
  • قطعات آسیب دیده یا فرسوده در سیستم استارت
  • نشت روغن
  • رله یا فیوز بد

چگونه مشکلات استارت خودرو را پیدا کنید؟

با فرض اینکه قبلاً سعی کرده اید ماشین خود را به سرعت روشن کنید، یکی از نکات عیب یابی زیر را امتحان کنید.
1. به زیر کاپوت نگاه کنید.
باتری و کابل های باتری را بررسی کنید تا ببینید آیا همه چیز درست کار می کند یا خیر. باتری ضعیف یا خالی، یا حتی کابل های باتری معیوب، می تواند باعث مشکلات ماشین شما شود، نه استارت.
2. روی استارتر ضربه بزنید.
سعی کنید چند بار با یک جسم سخت به استارتر ضربه بزنید ولی مطمئن شوید که آن را نکوبید. در برخی موارد، این ضربه ملایم می تواند به تقویت آن کمک کند، زیرا قطعات الکتریکی را دوباره در تماس با یکدیگر قرار می دهید. می‌دانید چگونه می‌توانید گاهی اوقات روی یک تلویزیون قدیمی بکوبید تا تصویر را دوباره به فوکوس برگردانید؟ یه جورایی همینطوره اما مانند تلویزیون، ماشین شما ممکن است فقط به طور موقت به این تعمیر واکنش نشان دهد – فقط به اندازه ای که شما را به نزدیکترین مرکز خدمات خودرو برساند.
3. گیربکس را تنظیم کنید.
فرض کنید گیربکس اتوماتیک خودروی شما در تنظیمات “پارک” است اما خودرو روشن نمی شود. اگر اینطور است، سعی کنید ماشین را در حالت “خنثی” روشن کنید. اگر در حالت “خنثی” روشن شود، ممکن است یک نقص فنی وجود داشته باشد که مانع از استارت خودرو در “پارک” شود، مانند سوئیچ ایمنی خنثی معیوب.
4. گیج سوخت را بررسی کنید.
می دانیم که احمقانه به نظر می رسد اما … آیا باک بنزین شما خالی است؟ این یک دلیل مطمئن برای روشن نشدن ماشین شما است!

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره  09352821528 تماس بگیرید.

کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو