بهترین روش نحوه تست استارت خودرو

ماشینی که روشن نمی شود قطعاً اعصاب خورد کن است. اگر ماشین شما روشن نمی شود، ممکن است نشانه این باشد که مشکلی در استارت خودرو وجود دارد که مسئول راه انداختن موتور است. با این حال، اگر تجربه کار با خودروها را دارید، می‌توانید چندین آزمایش را برای تعیین مشکل استارت خودرو انجام دهید. اگر مشکل جدی نباشد، بررسی پینیون می‌تواند سریع‌ترین راه حل باشد. سطح بعدی شامل بررسی مدارهای الکتریکی برای اطمینان از اینکه همه چیز به درستی تغذیه می شود، است. اگر باز هم کار نکرد، می‌توانید استارت را بردارید و تست کنید تا ببینید آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر.

قسمت 1: بررسی پینیون

1

چراغ های جلو را روشن کنید و سعی کنید ماشین را روشن کنید. وقتی این کار را انجام می دهید ممکن است چند اتفاق بیفتد. اگر ماشین صدایی مانند اینکه قرار است روشن شود، ایجاد کند، اما چراغ‌های جلو کم نور شوند، احتمالاً پینیون استارت گیر کرده است.
• اگر ماشین صدای کلیک می دهد، اما هرگز به نظر نمی رسد که در حال حرکت است، و چراغ ها کم رنگ می شوند، احتمالاً مشکل از باتری است. به بررسی سیستم برق بروید.

تست استارت خودرو

2

پایه پینیون را با یک آچار قابل تنظیم بچرخانید. استارت یک موتور الکتریکی بزرگ در یک محفظه استوانه ای است و معمولاً به یک طرف بلوک موتور پیچ می شود. اگر می بینید که یک سر کوچک مربعی (سر پینیون) از انتهای سیلندر بیرون زده است، آن را با آچار بچرخانید تا آزادانه در جای خود حرکت کند. هنگامی که پینیون می تواند آزادانه حرکت کند، دوباره ماشین را روشن کنید.

  • در خودروهای مدرن، شیر برقی (که یک سیلندر کوچکتر است) را خواهید دید که به پشت سیلندر استارت، متصل است. آن ها در خودروهای قدیمی با یک سیم ضخیم از هم جدا می شوند و به هم متصل می شوند.
  • برای کمک در یافتن این قطعات به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

تست استارت خودرو

3

اگر سر پینیون را نمی بینید، ماشین را خاموش کنید و در دنده دوم قرار دهید. ترمز اضطراری را رها کنید و ماشین را به جلو و عقب تکان دهید. این می تواند پینیون را شل کند.
• اگر گیره پینیون نمی بینید و گیربکس اتوماتیک دارید، باید موتور استارت را بردارید و آن را تست کنید.

قسمت 2: تست سیستم الکتریکی

1

پایانه های باتری را به صورت چشمی بررسی کنید. کاپوت ماشین خود را باز کنید و پایانه های مثبت و منفی باتری را بررسی کنید. اگر کثیفی یا خوردگی وجود داشته باشد، می تواند باعث اتصال بد و کمبود برق به استارت خودرو شود.

  • اگر پایانه ها کثیف یا خورده‌باشند، می توانید باتری را جدا کنید، اتصالات را با یک برس سیمی تمیز کنید و دوباره آن ها را وصل کنید.
  • در خودروهای جدیدتر، پایانه های باتری یا حتی کل باتری ممکن است با درپوش پلاستیکی پوشیده شده باشد. یک یا همه این درپوش ها را بردارید تا باتری را به خوبی ببینید. اما مطمئن شوید که در حین کار هیچ چیز فلزی (ابزار و غیره) به طور تصادفی به هر دو پایانه برخورد نکند.

استارت خودرو

2

ولتاژ باتری را با مولتی متر تست کنید. مولتی متر خود را روی”” DC تنظیم و شماره گیری آن را روی 20 قرار دهید (برای آزمایش از 0-20 ولت). پروب قرمز را روی قطب مثبت (+) باتری و پروب سیاه را روی قطب منفی (-) قرار دهید. اگر باتری به درستی کار کند، ولتاژ بالای 12 ولت دریافت خواهید کرد.

  • خواه پایانه های باتری سالم به نظر برسند یا خیر، ممکن است در سیم هایی که برق را به استارت و سایر اجزا تغذیه می کنند مشکلی وجود داشته باشد.
  • هنگامی که در حال بررسی ولتاژ هستید، مطمئن شوید که بند زمین باتری به طور ایمن به بدنه خودرو متصل است. این برای عملکرد صحیح باتری ضروری است.

3

شیر برقی را به صورت چشمی بازرسی کنید. اگر می‌خواهید ماشین را روشن کنید و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، و به نظر می‌رسد باتری به درستی روشن می‌شود، احتمالاً مشکل اتصال با شیر برقی وجود دارد. این دستگاه یک استوانه کوچک است که معمولاً به بالای استارت متصل می شود. به صورت چشمی آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه سیم‌هایی که به آن متصل هستند، به درستی وصل شده‌اند.

  • اگر سیم های آن شل و آویزان باشند، شیر برقی کار نمی کند. آن ها را دوباره وصل کنید و دوباره ماشین را روشن کنید. اگر این کمکی نکرد، ممکن است شیر برقی به درستی روشن نشود.
  • سیم های برقی معمولاً در جای خود گیره یا پیچ می شوند. اگر مطمئن نیستید که سیم شل به کجا می رود یا چگونه وصل می شود، از یک متخصص کمک بگیرید.

4

از یک تستر مدار استفاده کنید تا ببینید آیا جریان به شیر برقی می رسد یا خیر. یک سیم تستر مدار (لامپ تست) را به ترمینال تغذیه شیر برقی قرار دهید. سرب دیگر را به فلز بدنه لخت وصل کنید. اگر تستر روشن شود، مشکل از شیر برقی یا خود استارت خودرو است، نه از جریان برق.

  • اگر تستر روشن نشد، اتصال بدی وجود دارد و باید روی سیم کشی کار کرد.
  • یکی دیگر از دلایل بالقوه این مشکل، معیوب بودن سوئیچ استارت است.

5

جریان خروجی شیر برقی را بررسی کنید. یک کانکتور یک لامپ آزمایشی را روی خروجی شیر برقی و دیگری را روی ترمینال زمین (earth) باتری قرار دهید. لامپ باید روشن شود. اگر نه، باید مجموعه استارت/سلونوئید را بردارید و آن را تست کنید.

نکته مهم در خصوص استارت خودرو در زمان خرید

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید بایستی مورد بررسی قرار بگیرد، بررسی سلامت استارت خودرو است. اگر استارت خودرو دارای ایراد باشد ممکن است با مشکلات زیادی شما عزیزان را روبرو کند. به همین منظور بهتر است در زمان خرید خودرو اگر تخصص کافی در زمینه کارشناسی در محل خودرو را ندارید از یک کارشناس برای انجام این کار کمک بخواهید. همچنین اگر به مباحث آموزشی در خصوص اموزش کارشناسی خودرو علاقه مند هستید می توانید از طریق لینک برای دوره کارشناسی برتر ما در مجموعه حنفی کار اقدام نمایید. همچنین اگر در حال حاضر امکان هزینه کردن برای شما عزیزان میسر نیست می توانید از طریق مشاهده مینی دوره هوش خودرو که دوره رایگان کارشناسی خودرو است، اقدام به یادگیری کارشناسی خودرو کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی موضوع مهمی با عنوان استارت خودرو پرداختیم و نحوه بررسی سلامت آن را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که استارت خودرو یکی از بخش های بسیار مهم خودرو است که شما عزیزان پیش از خرید خودرو حتما بایستی آن را مورد بررسی قرار دهید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

همچنین شما عزیزان اگر به مباحث و مقالات آموزشی کارشناسی خودرو و به ویژه علت روشن شدن چراغ tpms علاقه مند هستید می توانید به بخش مقالات ما در سایت حنفی کار مراجعه نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو