فصل دوم کتاب هوش خودرو: اعتماد به نفس شاه کلید موفقیت در معامله‌گری

اعتماد به نفس و روش افزایش اعتماد به نفس

بگذارید مطلب را با یک سوال شروع کنم. آیا شما تا به حال فردی موفق ولی بدون اعتماد به نفس دیده اید؟ اعتماد به نفس یکی از اولین گام های موفقیت است و افراد موفق اغلب اعتماد به نفس بالایی دارند. با توجه به این مسئله باید گفت که بعضی از افراد برای موفقیت در کار خود فقط به کمی اعتماد به نفس احتیاج دارند.
در این فصل کتاب در مورد اعتماد به نفس و نحوه افزایش آن با راهکارهای ساده و کاربردی صحبت می شود.
هر کسی دوست دارد که اعتماد به نفس زیادی داشته باشد ولی ممکن است منتظر یک لحظه یا اتفاق بزرگ در زندگیشان باشند که از بعد از آن برای افزایش اعتماد به نفس خود تلاش کنند یا آن اتفاق خود به خود اعتماد به نفس آن ها را افزایش دهد. اما این صبر کردن بیهوده است و ممکنه به خاطر آن هرگز حتی شروع هم نکنند.

اعتماد به نفس یعنی چی؟

اعتماد به نفس یعنی شما در ذهن خود به مهارت های خود اطمینان دارید. این اطمینان ممکن است در زمینه هایی که در آن مهارت تخصصی دارید زیاد و در زمینه های کم باشد. در این قسمت باید لیستی از، زمینه های که در آن احساس اعتماد به نفس بالا و زمینه هایی که در آن اعتماد به نفس پایین دارید، تهیه کنید.

اهمیت اعتماد به نفس

دوست من اگر قصد داری به اهمیت این مهارت در زندگی پی ببری،کافیست به این نکته توجه کنی که آیا فرد موفقی را می شناسی که بدون داشتن اعتماد به نفس در آن زمینه به موفقیت رسیده باشد؟
در مسیر معامله گری در بازار خودرو شما با سختی های از جمله ضررهای بزرگ یا از دست دادن سرمایه رو به رو هستید و اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشید با برخورد به اولین سختی ممکن است بازار را ترک کنید. حتی یک نمایشگاه دار که بسیار در کار خود موفق است در گذشته خود بارها بشکست خورده اما تسلیم نشده است.
حالا به معملات خودتان فکر کنید و ببینید در کدام قسمت ها از لحاظ اعتماد به نفس ضعیف عمل کردید؟

از ناحیه امن زندگیت خارج شو!

قبل از اینکه به روش های افزایش اعتماد به نفس برسیم باید به این نکته اشاره کنم که جهت یادگیری این مهارت به تلاش زیاد احتیاج است. برای یادگیری این مهارت و تلاش در جهت آن باید از ناحیه امن زندگی خودتان خارج شوید.
هرچند بسیار منطقی است که انسان خواستار یک زندگی آرام و بدون استرس باشد اما با یکجا نشتن و کاری نکردن چگونه میخواهید به موفقیت برسید؟ بنابراین معامله گران خبره خودرو زندگی با ریسک و همراه با سطحی از استرس را ترجیح می دهند. اگر در پی رسیدن به موفقیت های بزرگ هستید، باید از ناحیه امن خود خارج شوید.

ناحیه امن چیست؟

از لحاظ علمی این ناحیه محدوده دمایی بین ۲۶ تا ۲۸ درجه است. در این دما، هوا نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم. از لحاظ روانشناسی و از نظر السدر کنت وایت ناحیه امن جایی است که از لحاظ اضطراب در وضعیت خنثی هستید، یعنی در اون ناحیه احساس ریسک و خطر نمی کنید.
هرچند اگر در کل زمین بگردید هیچ نقطه ای که از همه لحاظ کاملا امن باشد را پیدا نمی کنید. بنابراین ناحیه امن از برداشت ذهنی خود افراد به دلیل آشنایی با یک محیط و عادت به آن، حاصل می شود. این امنیت ممکن است به خاطر نبودن تغییرات در محیط ما نیز شکل بگیرد. اما رفیق، تو نمی تونی همیشه در ناحیه امنت باشی و انتظار موفقط و معملات پرسود هم داشته باشی.

چطور ناحیه امن خودمون رو افزایش بدیم؟

  •  اول: قدم های کوچک بردار.
  •  دوم: هیجان زده شو!
  •  سوم: چشم اندازهای خوب داشته باش.
  •  چهارم: خوش بین باش!
  •  پنجم: احساس ترس رو با آغوش باز بپذیر!
  •  ششم: از راهEFT (رهایی هیجانی) استفاده کن!
  •  هفتم: فکر کن، تصور کن!
  •  هشتم: گوش کن و دریافت کن!
  •  نهم: برای یادگیری و رشد تلاش کن!
  •  دهم: با یک مربی کار کن!

راه های افزایش اعتماد به نفس

شما باید برای افزایش اعتماد به نفس، هم روی ذهن خود و هم روی مهارت خود کار کنید. یعنی نه تنها موفقیت خود را در معاملات تصور کنید بلکه بعد از آن مدتی هم به تمرین آن بپردازید.
مهارت اعتماد به نفس را می توان یاد گرفت بنابراین نگران نباشید و بدانید با تمرین و تکرار می توانید این مهارت را بدست بیاورید. فقط باید توجه داشته باشید که شما در راه خود اشتباه می کنید و به موانع بر میخورید اما نباید تسلیم شوید.
یک روش برای تسلیم نشدن در این راه اندازه گیری اعتماد به نفس است. شما باید توجه کنید در هدف گذاری و پیشرف خود کمالگرایی نکنید زیرا اگر هدف های بزرگ برای خود گذاشتید و در رسیدن به آن ها موفق نشدید این خودش تاثیر منفی در اعتماد به نفس شما دارد.

روش های افزایش اعتماد به نفس

1. افزایش این مهارت با یادگیری یک مهارت
2. افزایش این مهارت با ایجاد چالش برای خودت
3. افزایش این مهارت با روش کپی کردن
4. استفاده از جملات تاکیدی مثبت
5. افزایش این مهارت با تغییر روابط
6. تقویت این مهارت با ورزش کردن
7. تقویت این مهارت با مطالعه زندگی نامه افراد موفق

توضیحات و نکات بیشتر را در کتاب هوش خودرو پیدا می کنید.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو