بهترین ماشین آفرود بازار ایران

یکی از دسته های خودرو که طرفداران زیادی را دارد دسته ماشین آفرود است. این دسته از خودرو برای مسافرت و طبیعت گردی بیشترین استفاده را دارد. اما از آنها می توان برای استفاده روزمره نیز استفاده کرد. اگر شما هم به خودروهایی با ارتفاع بالا و لاستیک های پهن و فنرها بزرگ مخصوص کوه و کویر علاقه مند هستید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما عزیزان را با انواع خودرو آفرودی در بازار ایران در بازه های قیمتی متفاوت بیشتر آشنا کنیم.

خودرو آفرود چیست؟

پیش از هرچیزی لازم است به این موضوع بپردازیم که خودرو آفرودی چیست؟ ماشین آفرود به خودرویی گفته می شود که ارتفاع آنها از سطح زمان زیاد است، دارای موتور و گیربکس های قدرتمند هستند و برای استفاده در مسیرهایی که جاده های صعب العبور است مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از خودروها معمولا برای تفریحاتی مثل کویر نوردی، جنگل، کوه و موارد این چنینی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با برخی از بهترین خودروهای آفرودی موجود در بازار ایران آشنا کنیم.

ماشین آفرود در ایران

در این بخش قصد داریم ماشین های آفرودی را به شما عزیزان معرفی کنیم که در بازار ایران موجود است و در صورتی که به ماشین آفرود علاقه مند هستید می توانید این خودروها را خریداری نمایید و در ایران از سواری آنها لذت ببرید. ماشین های آفرود ایران شامل موارد زیر می شود :

پاترول 2 در و 4 در

تقریبا این ماشین را می توان ارزان ترین و جزو یکی از قدیمی ترین آفرودهای موجود در بازار ایران شناخت. پاترول یکی از ماشین های شرکت خودرو سازی نیسان است که صرفا جهت استفاده آفرود طراحی شده است. توجه داشته باشید که پاترول را می توان در دسته خودروهای کلاسیک قرار داد. بازار کمی دارد و خرید و فروش آن سخت است. همچنین سواری آن برای استفاده روزمره درون شهری مناسب نیست.

این خودرو از آپشن های راحتی برای سرنشینان تقریبا بی بهره است. سواری خشک و سر و صدای زیاد از دیگر ویژگی های منفی این خودرو است. اما از مزیت های آن می توان به مورادی مثل تعمیرگاه های متعدد در شهرهای مختلف، راحتی یافتن قطعات یدگی خودرو، قدرت زیاد برای شیب های تند و مواردی از این دست اشاره کرد.

جیپ صحرا

یکی دیگر از خودروهای ارزان قیمت برای استفاده آفرود که در دسته خودروهای کلاسیک است جیپ صحرا است. جیپ صحرا، یک ماشین آفرود بسیار قدیمی، با قدرت بسیار بالای موتوری است.این خودرو برای استفاده روزمره توصیه نمی شود. ظاهر جوان پسند این خودرو می تواند برای بیشتر جوانان جذاب باشدو توجه داشته باشید که برخی از مدل های این خودرو دارای کولر نمی باشند و صندلی آنها ثابت است. اگر راحتی کابین راننده برای شما عزیزان مهم است و قصد خرید دارید. به این موارد توجه نمایید.

نیسان رونیز

اگر از خودروهای کلاسیک خارج شوید و هزینه خود را بیشتر کنید، می توانید به یکی از بهترین ماشین های آفرود با قیمت کم فکر کنید. نیسان رونیز یک ماشین آفرود با قابلیت زیاد امروزی است. این خودرو از سال 1382 تا 1389 در خط مونتاژ پارس خودرو  بود. شما عزیزان می توانید با توجه به بودجه ای کهع در اختیار دارید هر مدل از این ماشین را خریداری کنید. فضای عقب این خودرو به شما عزیزان این امان را می دهد که بتوانید به راحتی لوازم سفر را درون خودرو جای دهید و یک سفر راحت را تجربه کنید.

موتور این خودرو به نسبت سایر ماشین های آفرود ایران ضعیف تر است. اما استفاده از دنده کمکی و قرار دادن آن در حالت  4L می توانید به راحتی از مسیرهای صعب العبور گذر کنید. راحتی اتاق و کابین برای راننده و سرنشینان از دیگر مزایای این خودرو است. اگر اولین تجربه شما از آفرود است و به دنبال یک خودرو برای آفرود می گردید بدون شک نیسان رونیز یکی از بهترین گزینه ها برای شما عزیزان خواهد بود. راحتی رانندگی با آن می تواند تجربه خوشی را برای شما عزیزان رقم بزند. اما باید به دو نقطه ضعف اصلی این خودرو نیز توجه داشته باشید. مصرف سوخت زیاد (در حدود 14 لیتر) و ABS نبودن ترمزها اشاره کرد. اگر این دو مورد برای شما عزیزان اهمیت زیادی ندارد و مزایای این خودرو بیشتر مدنظر شما است، در خرید آن شک نکنید.

میتسوبیشی پاجرو

یکی دیگر از ماشین های آفرود در بازار ایران میتسوبیشی پاجرو است. این خودرو در مدل های دو در و چهار در موجود است. بازه قیمتی این خودرو با توجه به این موضوع که هم مدل های قدیمی و نسبتا کلاسیک آن موجود است هم مدل های جدیدتر و به روز شده آن بسیار متنوع است. شما عزیزان می توانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید اقدام به خرید آن کنید. هم خودروهای کلاسیک و هم خودروهای مدرن از موتور و گیربکس های قدرتمندی برخوردار هستند. سواری نرم و راحتی کابین برای سرنشینان از مزیت های بارز این ماشین آفرود است.

آمیکو آسنا

یکی از خودروهایی که می توانید با آن اقدام به سواری آفرود کنید خودرو آمیکو آسنا است. این ماشین آفرود یک نمونه خودرو چینی است که شرکت آمیکو با خرید آن از شرکت Huanghai چین و با تغییراتی که بر روی خودرو ایجاد کرد. آن را به یک خودرو ایرانی تبدیل کرد. توجه داشته باشید که این خودرو برای آفرودهای متوسط مناسب است و برای رفتن به جاده های صعب العبور یا با شیب های تند مناسب نیست. از جمله ویژگی های خودرو آمیکو آسنا می توان به مواردی همچون سیستم ترمز ABS و  EBD ، قابلیت استفاده از سوخت ترکیبی بنزین و CNG، کم خرج بودن خودرو و موارد این چنینی اشاره کرد.

سوزوکی گرند ویتارا

یکی از بهترین خودروهای ژاپنی که جزو ماشین های آفرود موجود در ایران است، سوزوکی گرند ویتارا است. این خودرو شاید خیلی در دسته ماشین های آفرود جای نگیرد اما ارتفاع زیاد آن از سطح زمین و همچنین موتور پر قدرت آن، این اجازه را به شما عزیزان می دهد که از این خودرو به عنوان ماشین آفرود استفاده کنید. سواری نرم و راحت، کم صدا بودن داخل کابین خودرو، دو دیفرانسیل بودن خودرو، قدرت 169 اسب بخاری، باک 66 لیتری، کروز کنترل، سیستم ترمز ABS و EBD و تقویت شده با BA اشاره کرد.

این خودرو را می توانید در آفرودهای متوسط و همچنین آفرودهای با شیب تند نیز استفاده کنید. اما بهتر است از آن برای استفاده از مسیرهای صعب العبور استفاده نکنید. در کل سواری با این ماشین بسیار نرم و راحت است. علاوه بر استفاده آفرود سوزوکی گرند ویتارا یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده روزمره است.

ماشین آفرود پاژن 4 در

از محبوب ترین خودروهای آفرودی در ایرن پاژن 4 در است. طراحی ظاهری این ماشین شباهت بسیار زیادی به خودرو لندرور انگلیس دارد. ظاهری خشن با پیشرانه ای فوق العاده قدرتمند. این ماشین بهترین خودرو برای صحرا، جنگل، مسیرهای با شیب بسیار زیاد، مسیرهای صعب العبور، و تپه نوردی، کویر نوردی و صخره نوردی است. اگر به دنبال یک آفرود تمام عیار هستید در خرید پاژن 4 در شک نکنید. این ماشین نمونه های کلاسیک هم دارد که به دلیل سختی رانندگی با آنها خرید آن را توصیه نمی کنیم. نمونه های به روز تر این خودرو راحتی را برای سرنشینان نیز فراهم کرده است. اما تنها نقطه لوکس این ماشین دکمه های کنترلی پخش خودرو بر روی فرمان است. این خودرو نسبت به سایر خودروهای آفرودی مزیت های بسیار زیادی دارد. اما یکی از ویژگی های پاژن باک 85 لیتری آن است. این باک به شما عزیزان این امکان را می دهد که ساعت ها بدون نگرانی رانندگی کنید و نگران اتمام سوخت خودرو نباشید.

تویوتا پرادو 2 در و 4 در

بدون شک می توان این خودرو را پادشاه خودروهای آفرودی دانست. یکی از بهترین خودروهایی که با آن می توانید اقدام به سخره نوردی، تپه نوردی، کویرنوردی، جنگل نوردی و استفاده در مسیرهای با شیب تند و صعب العبور استفاده کنید، تویوتا پرادو است. این ماشین نه تنها یک ماشین آفرود است؛ بلکه می توان از آن به عنوان یک خودرو سواری شهری نیز استفاده کرد. موتور بی نهایت قدرتمند آن، شتاب بسیار زیاد، دو دیفرانسیل، سیستم پایداری، سیستم کنترل کشش، قابلیت تنظیم ارتفاع هوشمند، تعلیق 3 حالته هوشمند و سایر موارد اشاره کرد.

این خودرو با توانی حدود 271 اسب بخار از قدرتمندترین خودروهای جهان است. این خوردو با دارا بودن 7 ایربگ و مجهز بودن به سیستم ترمز ABS، EBD ، تقویت شده با BA و همچنین سیستم ترمز مولتی ترین یکی از ایمن ترین خودروهای جهان است. از راحتی رانندگی با این خودرو می توان به آپشن های متعدد آن اشاره کرد. از جمله این آپشن ها می توان به مموری صندلی، قابلیت تنظیم گودی کمر، کروز کنترل، گرمکن صندلی، سیستم تهویه اتومات، دریچه تهویه سرنشینان عقب، سانروف و سایر موارد این چنینی اشاره کرد. یکی از ویژگی هایی که تویوتا پرادو را از نظر سفرهای طولانی خاص می کند باک 150 لیتری آن است. شما با یکبار پر کردن باک این خودرو به صورت کامل می توانید چیزی در حدود 1200 کیلومتر رانندگی کنید.

رنو داستر

یکی از خودروهایی که شاید در زمینه آفرود جدی گرفته نشود اما جزو خودروهای مناسب برای تپه نوردی است رنو داستر است. این خودرو از امکانات رفاهی بسیار زیادی بهره مند است و برای مسیرهای آفرودی متوسط و تپه نوردی کاملا مناسب است. توجه داشته باشید که به هیچ وجه از این خودرو برای مسیرهای با شیب بسیار تند و همچنین سخره نوردی استفاده نکنید. طراحی این خودرو به صورتی است که می توانید از آن به عنوان یک خودرو شهری و به منظور استفاده روزمره نیز استفاده کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی انواع خودروهای آفرود موجود در بازار ایران پرداختیم و انواع ماشین آفرود ایران را برای شما عزیزان شرح دادیم. توجه داشته باشید که بدون شک خودروهای آفرودی بسیار زیادی در بازار مثل جیپ آهو، تویوتا لندکروز، هیوندا توسان، کیا سورنتو، سانگ یانگ و ماشین هایی از این دست وجود دارد. اما در این مطلب سعی کردیم به برخی از این خودروها بپردازیم. این مطلب به مرور آپدیت می شود و تمامی خودروهای آفرودی موجود در بازار در این مقاله جای خواهند گرفت. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم. امید است این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شما عزیزان برای مطالعه مقالات بیشتر به ویژه مقالات کارشناسی خودرو می توانید از قسمت بلاگ سایت ما در حنفی کار اقدام نمایید. همچنین اگر به شغل کارشناسی خودرو و یا خرید و فروش خودرو علاقه مند هستید می توانید تمامی مهارت های لازم را از  طریق دوره هوش خودرو آموزش ببینید. برای آموزش کارشناسی خودرو می توانید از طریق عبارت لینک شده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528