سیستم استارت بدون کلید

سیستم استارت بدون کلید (Keyless Ent)

 

این سیستم در سال 1982 برای اولین بار در خودروهای فرانسوی رئو فیوگو مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن شرکت جنرال موتورز از این آپشن در خودروهای خود استفاده کرد. در این سیستم برای قفل یا باز کردن درب ها دیگر نیازی به فشار دادن دکمه بر روی کنترل از راه دور نمیباشد.به این صورت که زمانی که ریموت نزدیک به خودرو میشود توسط گیرنده های حساس خودرو شناسایی خواهد شد.تنها با نگه داشتن پدال ترمز و فشا دادن دکمه Start خودرو روشن خواهد شد ودر برخی خودروها فقط با قرار دادن سوییچ و یا کارت هوشمند در جای مخصوص  و فشار دادن دکمه Start خودرو روشن خواهد شد.یکی از بهترین مزایای این سیستم خاموش و روشن خودرو از راه دور است مخصوصا در فصل های زمستان و تابستان.

انواع کلیس عبارت است از :

1-سیستم کلیس برای ورود بدون سوییچ (Remote Keyless Entry): در این سیستم راننده با فاصله یک متری از خودرو درب ها را باز میکند و با دور شدن از خودرو در فاصله دو متری درب ها را قفل خواهد کرد البته با داشتن ریموت در جیب راننده.

2-کلیس پسیو (Passive Keyless Entry) : این سیستم که بدون دخالت دست کارشان را انجام میدهند به کلیدهای هندزفری یا کلید هوشمند شناخته میشوند.در این سیستم علاوه بر قفل و باز کردن خودرو کنترل موتور خودرو نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو