سیستم کیلس خودرو چیست؟ + استارت بدون کلید

آسایش و رفاه راننده همیشه در برنامه شرکت های خودروسازی بوده است. بیشتر شرکت هایی که از اعتبار بالایی برخوردار هستند، با افزودن آپشن ها و امکانات جدیدی به خودروهای خود، امکان راحتی بیشتری را برای رانندگان و سرنشینان خودرو فراهم می کنند. به همین منظور شرکت های خودروسازی با استفاده از تکنولوژی سیستمی را تهیه کردند؛ تحت عنوان کیلس یا کیلس استارت که برای استارت زدن خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب از سایت حنفی کار قصد داریم شما عزیزان را با این مورد بیشتر آشنا کنیم. پس اگر خودرو شما به کیلس استارت مجهز است و یا قصد دارید این آپشن را به خودرو خود اضافه کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کیلس استارت چیست؟

کیلس استارت یک آپشن برای خودروهای مدل بالا و امروزی است که با استفاده از آن می توانید خودرو را بدون استفاده سوییچ یا کلید و با فشردن یک دکمه روشن کنید. برای این که این آپشن کار کند لازم  است که ریموت کیلس شما درون خودرو باشد تا خودرو از طریق دکمه قرار گرفته بر روی پشت یا کنار فرمان استارت خورده و روشن شود. 

این سیستم از امنیت بالایی برخوردار است که در ادامه به موارد مهم تری در خصوص این آپشن خودرو خواهیم پرداخت.

کیلس چطور کار می کند؟

در این بخش قصد داریم نحوه عملکرد کیلس استارت خودرو را برای شما عزیزان شرح دهیم. سیستم کیلس به وسیله یک برد مدار کوتاه کار می کند. زمانی که شما ریموت را در نزدیکی خودرو قرار می دهید، سیستمی برای تشخیص و دریافت سیگنال های ریموت در خودرو شما وجود دارد. حتی در برخی از کیلس ها این امکان وجود دارد که با نزدیک یا دور شدن، درب های خودرو نیز قفل می شوند. یا قفل آنها باز می شود. 

مزایای استفاده از سیستم کیلس خودرو

استفاده از سیستم کیلس بسته به نوع کیلسی که خودرو شما دارد و یا قصد نصب آن را دارید متفاوت است. در ساده ترین حالت ممکن ریموتی شدن باز و بست درب ها و همچنین روشن یا خاموش کردن خودرو که منجر به راحتی بیشتر شما می شود از مزیت های اصلی تمامی سیستم های کیلس هستند.

از دیگر مزایای سیستم های پیشرفته در صورتی که امکان روشن کردن خودرو از راه دور برای شما فراهم باشد می توانید در روزهای سرد پیش از اینکه به خودرو خود بروید، از راه دور آن را روشن کنید تا خودرو به خوبی گرم شود. یا در برخی از سیستم های کیلس امکان ذخیره و حافظه صندلی و سایر اجزای داخلی خودرو وجود دارد و اگر شخص دیگری از خودرو شما استفاده کند می تواند از طریق همان ریموتی که دارید تنظیمات را به حالت رانندگی و تنظیمات خودتان برگردانید.

علاوه بر این موضوع برخی از کیلس ها امکان باز و بست سانروف، جمع یا باز کردن آینه ها و موارد این چنینی را به شما عزیزان می دهند که می تواند مدیریت خودرو در زمان پارک را برای شما عزیزان راحت تر کند.

معایب کیلس استارتر خودرو

در کنار آگاهی از اینکه این سیستم چیست و چه مزیت هایی دارد لازم است که با معایب آن نیز بیشتر آشنا باشید. این سیستم علاوه بر تمامی مزیت هایی که دارد ممکن است دو مشکل برای شما ایجاد کند. یکی از عمده ترین مشکلاتی که افراد با خودروهای دارای کیلس با آن روبرو می شوند، مشکل باتری ریموت است. اگر ریموت شما شارژ تمام کند ممکن است شما را چند ساعتی درگیر کند و نتوانید وارد خودرو شوید و یا خودرو را روشن کنید. این موضوع زمانی بیشتر به چشم می آید که شما عزیزان عجله داشته باشید و یا بخواهید به سرکار بروید و یا در زمان مسافرت این اتفاق بیفتد.

مشکل دومی که ممکن است سیستم کیلس برای شما عزیزان به وجود بیاورد، هک شدن کیلس و سیستم خودرو شما توسط دیگران و سارقین است. در صورتی که سیستم کیلس خودرو هک شود، سارق می تواند به راحتی خودرو شما را به سرقت ببرد و یا وارد خودرو شود.

سوالات متداول در خصوص کیلس خودرو

در این بخش قصد داریم به پرتکرارترین سوالاتی که ممکن است ذهن شما عزیزان را به خود درگیر کند پرداختیم و تمامی موارد را برای شما عزیزان شرح دادیم. اگر سوال شما در بین این موارد وجود نداشت جهت آگاهی بیشتر از کیلس خودرو می توانید به بخش مقالات سایت ما در حنفی کار مراجعه نمایید.

آیا کیلس استارت امنیت دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است ذهن بیشتر شما عزیزان را به خود درگیر کند این است که این سیستم از امنیت کافی برخوردار است. یا شاید برای شما سوال شود که اگر شخصی موفق به ورود به خودرو شود بدون سوییچ می تواند خودرو را روشن کند؟

در جواب اینکه این سیستم از امنیت بالا برخوردار است یا نه، پاسخ مثبت است. سیستم کیلس استارت خودرو از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. و اما در خصوص مورد دوم، تمامی خودروهایی که به سیستم کیلس مجهز هستند؛ دارای یک ریموت مجزا هستند که برای روشن کردن خودرو وجود این ریموت داخل خودرو امری الزامی است. پس بدین ترتیب می توان اینطور گفت، تنها کسی می تواند خودرو شما را روشن کند که همراه خود ریموت کیلس آن را داشته باشد. به همین منظور است که امنیت این سیستم افزایش پیدا می کند و جزو یکی از سیستم ها و آپشن های ایمنی نیز برای خودرو به حساب می آید.

آیا می توان روی هر خودرویی کیلس استارت نصب کرد؟

توجه داشته باشید که سیستم کیلس یک سیستم به روز و جدید است. به همین منظور نصب این آپشن بر روی هر خودرویی امکان پذیر نیست. همچنین نصب کیلس به صورت غیر فابریک ممکن است مشکلاتی را برای سیستم برق و ایمنی خودرو شما عزیزان ایجاد کند. به همین منظور بهتر است قبل از نصب از یک کارشناس در این زمینه کمک بگیرید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی موارد بسیار مهمی در خصوص کیلس خودرو پرداختیم. هرآنچه در خصوص این آپشن ماشین باید بدانید را برای شما عزیزان شرح دادیم. توجه داشته باشید که حتما پیش از خرید و یا نصب سیستم کیلس حتما به این مورد توجه داشته باشید که تمامی مزایا و معایب آن را در نظر گرفته باشید. همچنین ممکن است کیلس های غیرفابریک کارخانه به مرور زمان برای شما عزیزان هزینه هایی را ایجاد کند.

از اینکه تا انتهای این مطلب از سایت همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم. امید است این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای آموزش کارشناسی خودرو از طریق عبارت لینک شده استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528