تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار

*تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار

نحوه تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار: راهنمای گام به گام

تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما با ابزارها و تکنیک های مناسب، می توان ظاهر خودرو را بازیابی کرد (خواه تعمیر سپر جلو یا عقب باشد که نیاز به تعمیر دارد). این راهنمای گام به گام به شما کمک می کند سپر پلاستیکی خراش دار خودرو را در کمترین زمان تعمیر کنید.

مرحله 1: منطقه را آماده کنید.

قبل از شروع هر کار تعمیر، مطمئن شوید که اطراف خراش را با آب و صابون تمیز کنید. با این کار هرگونه آلودگی یا زباله ای که می تواند در روند تعمیر اختلال ایجاد کند، پاک می شود. پس از تمیز کردن، از نوار چسب برای پوشاندن قسمت‌هایی از رنگ که تحت تأثیر خراش قرار نمی‌گیرند، استفاده کنید.

مرحله 2 خراش را سنباده بزنید.

با استفاده از کاغذ سنباده یا سنباده برقی، اطراف و داخل خراش را به آرامی سنباده بزنید تا صاف و یکدست با سطوح اطراف شود. مطمئن شوید که فشار زیادی را وارد نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به رنگ خودرو شما شود. پس از اتمام سمباده، قبل از رفتن به مرحله 3، هرگونه ذرات گرد و غبار را با استفاده از یک پارچه مرطوب پاک کنید.

مرحله 3: از فیلر پلاستیکی استفاده کنید.

با استفاده از یک چاقوی بتونه یا ابزار مشابه دیگر، پرکننده پلاستیکی را در داخل و اطراف خراش بمالید تا زمانی که کاملاً پر شود و با سطوح اطراف همسطح شود. قبل از ادامه مرحله 4 (معمولاً حدود 24 ساعت) زمان خشک شدن کافی را در نظر بگیرید.

مرحله 4: فیلر را ساب بزنید.

پس از خشک شدن، دوباره از کاغذ سنباده ریز یا سنباده برقی استفاده کنید تا لبه های ناهموار باقی مانده را با استفاده از پرکننده پلاستیکی در ناحیه خراشیدگی صاف کنید تا یک بار دیگر با سطوح اطراف یکدست شود. قبل از رفتن به مرحله 5 این راهنما برای تعمیر سپرهای پلاستیکی خراش دار، تمام ذرات گرد و غبار را با استفاده از یک پارچه مرطوب پاک کنید.

مرحله 5: سپر را رنگ کنید.

ابتدا باید پرایمر را اعمال کنید و سپس دو لایه رنگ خودرو که دقیقاً با رنگ خودروی شما مطابقت دارد (یا تا حد امکان نزدیکتر) باشد. قبل از اعمال یک لایه دیگر (معمولاً حدود 24 ساعت) به هر لایه رنگ زمان کافی خشک کنید. پس از اعمال تمام لایه‌ها، حداقل 48 ساعت زمان خشک شدن را قبل از رانندگی مجدد ماشین خود در نظر بگیرید تا همه چیز زمان کافی برای تنظیم مناسب داشته باشد بدون اینکه خطر آسیب بیشتر به دلیل حرکت/رانندگی/غیره زودرس رخ دهد.
با انجام این مراحل، اکنون باید سپر پلاستیکی خراش دار خود را با موفقیت تعمیر کرده باشید.

مزایای تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار به صورت حرفه ای در مقابل تعمیر خانگی

وقتی صحبت از تعمیر سپر پلاستیکی خراشیده می شود، دو گزینه اصلی وجود دارد: تعمیر حرفه ای یا تعمیر خانگی. در حالی که هر دو می‌توانند در بازگرداندن ظاهر سپر مؤثر باشند، اما مزایا و معایب مشخصی برای هر رویکرد وجود دارد. درک این مزایا می تواند به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه کدام گزینه برای نیازهای شما بهتر است بگیرید.

***

  • یکی از مزایای اولیه تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار به صورت حرفه ای این است که معمولاً نتایج بهتری نسبت به تعمیرات DIY دارد. تکنسین‌های حرفه‌ای به ابزارها و تکنیک‌های تخصصی دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به پایان دقیق‌تر و ثابت‌تری نسبت به آنچه می‌توان با روش‌های DIY به دست آورد، دست یافت. علاوه بر این، آن ها اغلب از مواد با کیفیت بالاتری استفاده می‌کنند که به طور خاص برای کاربردهای خودرو طراحی شده‌اند و نتیجه طولانی‌تری نسبت به آنچه می‌توان با محصولات خارج از قفسه یک فروشگاه سخت‌افزار به دست آورد، تضمین می‌کند.
  • یکی دیگر از مزایای تعمیر سپر پلاستیکی خش دار به صورت حرفه ای راحتی است. تکنسین های حرفه ای تجربه کار بر روی انواع وسایل نقلیه را دارند و معمولاً می توانند تعمیرات را سریع و کارآمد بدون نیاز به تلاش اضافی از جانب شما به عنوان مالک خودرو انجام دهند. این باعث صرفه جویی در زمان می شود.
  • از سوی دیگر، یکی از مزایای تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار به صورت DIY صرفه جویی در هزینه است. از آنجایی که هزینه های نیروی کار مرتبط با استخدام تکنسین را پرداخت نمی کنید، احتمالاً در مجموع پول کمتری را برای مواد مورد نیاز برای کار صرف خواهید کرد در مقایسه با آنچه که اگر آن را به طور حرفه ای تعمیر کنید، هزینه می کنید. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است از تکمیل تعمیرات خود رضایت داشته باشند، در مقابل تکیه بر تخصص شخص دیگری. این حس موفقیت ممکن است بر هر گونه صرفه جویی در هزینه های بالقوه مرتبط با رفتن به مسیر DIY بیشتر باشد.

***

در نهایت، هنگام تصمیم‌گیری بین خدمات تعمیر سپر پلاستیکی به صورت حرفه‌ای یا خانگی، مهم است که هنگام تصمیم‌گیری، هم صرفه‌جویی در هزینه تعمیر (سپر جلو و عقب) و هم نتایج کیفیت را در نظر بگیرید. در حالی که یک گزینه ممکن است راحتی بیشتر یا هزینه های پایین تری را ارائه دهد، این همیشه باید با میزان تاثیری که هر روش بر ظاهر وسیله نقلیه شما در طول زمان دارد را قبل از انتخاب نهایی بسنجید.

هنگام انتخاب یک حرفه ای برای تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار به دنبال چه چیزی باشید؟

هنگام انتخاب یک متخصص برای تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار، مهم است که چندین فاکتور را در نظر بگیرید (علاوه بر اینکه به دنبال یک فروشگاه خودرو ارزان قیمت در نزدیکی هستید). ابتدا باید مطمئن شوید که متخصص در تعمیر ضربه گیر پلاستیکی تجربه دارد.
از مراجع بخواهید و به مجموعه کارهای گذشته آن ها نگاه کنید تا مطمئن شوید که مهارت ها و دانش لازم را دارند. علاوه بر این، در مورد نوع موادی که برای تعمیرات استفاده می‌کنند و اینکه آیا خدمات خود را گارانتی می‌کنند یا خیر، جویا شوید.
همچنین مهم است که قبل از هر تعهدی در مورد هزینه تعمیرات سوال کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام هزینه های مربوط به فرآیند تعمیر را درک می کنید تا هیچ غافلگیری در این زمینه وجود نداشته باشد. علاوه بر این، در مورد هر گونه خدمات اضافی مانند رنگ آمیزی یا جزئیات که ممکن است پس از اتمام تعمیرات مورد نیاز باشد، پرس و جو کنید.
در نهایت، در مورد اینکه چه مدت طول می کشد تا سپر شما تعمیر شود و آیا دستورالعمل خاصی وجود دارد که باید در این بازه زمانی رعایت کنید، سؤال کنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که خودروی شما به موقع و در شرایط خوبی پس از تعمیرات بازگردانده می شود.

علل رایج خراش روی ضربه گیرهای پلاستیکی و نحوه اجتناب از آن ها

خراش روی سپرهای پلاستیکی یک مشکل رایج برای صاحبان خودرو است. این علائم ناخوشایند می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله تکنیک های تمیزکردن نامناسب، تماس با اجسام نوک تیز و قرارگرفتن در معرض دمای شدید. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توان برای جلوگیری از این خراش ها و حفظ بهترین ظاهر سپر خود انجام داد.

  • یکی از شایع ترین علل ایجاد خراش روی ضربه گیرهای پلاستیکی، روش های نادرست تمیز کردن است. هنگام شستن ماشین خود، فقط از پارچه های نرم یا اسفنج ها و مواد شوینده ملایمی استفاده کنید که به طور خاص برای مصارف خودرو طراحی شده اند (هنگامی که در مورد تعمیر خراش رینگ صحبت می کنیم همین امر صدق می کند).
  • از استفاده از مواد ساینده مانند پشم فولادی یا پدهای تمیزکننده خودداری کنید زیرا می توانند باعث ایجاد خراش در سطح پلاستیک شوند. علاوه بر این، هنگام خشک کردن ماشین خود پس از شستن آن، به جای دستمال کاغذی از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید. که ممکن است حاوی ذراتی باشد که می تواند سطح سپر را خراش دهد.
  • یکی دیگر از دلایل احتمالی خراش روی سپرهای پلاستیکی تماس با اشیاء تیز مانند کلید یا ابزاری است که در جیب ها یا کیسه های قسمت صندوق عقب خودرو ذخیره می شود. برای جلوگیری از این نوع آسیب، مهم است که هر اقلام تیز را در زمانی که استفاده نمی کنید دور از ناحیه سپر نگهداری کنید. و به طور منظم برای وجود هرگونه زباله ای که ممکن است در شرایط عادی رانندگی در اطراف ناحیه سپر جمع‌شده باشد بررسی کنید.
  • در نهایت، قرارگرفتن در معرض دمای شدید نیز می تواند باعث ایجاد خراش روی ضربه گیرهای پلاستیکی به دلیل انبساط و انقباض ناشی از تغییرات دما در طول زمان شود. برای به حداقل‌رساندن این نوع آسیب، مهم است که وسیله نقلیه خود را تا حد امکان در مناطق سایه دار پارک کنید و در صورت امکان از قراردادن آن در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید.
  • علاوه بر این، واکس‌زدن مرتب خودرو به محافظت از پوشش آن در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند که اگر برای مدت طولانی در برابر قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید محافظت نشود، ممکن است باعث محوشدن یا ترک‌خوردن آن در طول زمان شود.

با پیروی از این نکات ساده، می‌توانید به حفظ ظاهر سپر پلاستیکی خودروی خود کمک کنید. و از خراش‌های نامناسب ناشی از تکنیک‌های تمیزکردن نامناسب، تماس با اجسام تیز و قرارگرفتن در معرض دمای شدید جلوگیری کنید.

نکاتی برای نگهداری از سپر خودرو پس از تعمیر

1. سپر را به طور مرتب تمیز کنید: پس از تعمیر، تمیز نگه داشتن سپر  خودرو بسیار مهم است. از محلول آب و صابون ملایم برای پاک کردن کثیفی و زباله از سطح سپر استفاده کنید. از استفاده از مواد شیمیایی خشن یا مواد ساینده خودداری کنید زیرا می توانند به پلاستیک آسیب برسانند.
2. سپر خود را واکس بزنید: واکس منظم ضربه گیر به محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش، کثیفی و سایر عناصر محیطی که می توانند به مرور زمان باعث محو شدن یا ترک خوردن شوند، کمک می کند. مطمئن شوید که از موم مخصوص سپرهای پلاستیکی استفاده کنید تا با محصول نامناسب به سطح سپر خودروی خود آسیب نرسانید.
3. بازرسی از نظر آسیب: سپرهای خودروی خود را به طور مرتب از نظر هرگونه نشانه ساییدگی یا آسیبی مانند ترک، بریدگی، خط و خش و غیره بررسی کنید تا بتوانید قبل از بدتر شدن و نیاز به تعمیرات گسترده تری در آینده به سرعت آن ها را برطرف کنید.
4. از برخورد به موانع اجتناب کنید: هنگام پارک کردن یا رانندگی در پیچ‌های تنگ، حواستان به حاشیه‌ها و سایر موانع باشد که در صورت برخورد شدید یا زاویه‌ای که به یکباره فشار زیادی به سپر خودرو وارد می‌کند، می‌توانند به طور بالقوه به سپر آسیب وارد کنند.

5. در صورت امکان در سایه پارک کنید: برای جلوگیری از محو شدن رنگ به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، در صورت امکان در مکان های سایه پارک کنید. این کمک می‌کند سپرهای پلاستیکی خودروی شما برای مدت طولانی‌تری مانند جدید به نظر برسند.

مزایا و معایب انواع مختلف رنگ مورد استفاده در تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار

وقتی صحبت از تعمیر سپرهای پلاستیکی خراش دار به میان می‌آید، انواع رنگ‌های مختلفی در دسترس است.
هر نوع رنگ مزایا و معایب خاص خود را دارد، بنابراین قبل از تصمیم گیری مهم است که جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید.
1. اولین نوع رنگی که می توان برای تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار استفاده کرد مینای اکریلیک است. این نوع رنگ پوشش و چسبندگی بسیار خوبی را ایجاد می کند و برای استفاده بر روی سطوح پلاستیکی ایده آل است. همچنین به سرعت خشک می شود و پس از استفاده به راحتی می توان آن را صاف کرد. با این حال، لعاب اکریلیک به اندازه انواع دیگر رنگ ها بادوام نیست و ممکن است در طول زمان نیاز به ترمیم مکرر داشته باشد.
2. گزینه دیگر برای تعمیر ضربه گیرهای پلاستیکی خراش دار رنگ اورتان است. رنگ‌های اورتان در مقایسه با لعاب‌های اکریلیک ماندگاری بالاتری دارند و آن‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای محافظت طولانی‌مدت در برابر خراش و آسیب‌های دیگر تبدیل می‌کنند. آن ها همچنین دارای خاصیت چسبندگی عالی هستند که آن ها را برای استفاده بر روی اکثر سطوح پلاستیکی بدون نیاز به بتونه کاری یا سنباده زدن از قبل مناسب می کند. نقطه ضعف رنگ‌های یورتان این است که به دلیل کیفیت و دوام برتر، گران‌تر از سایر رنگ‌ها هستند.

3. در نهایت می توان از پرایمر اپوکسی در هنگام تعمیر ضربه گیر پلاستیکی خراش دار نیز استفاده کرد. پرایمر اپوکسی خاصیت چسبندگی بسیار خوبی دارد که آن را برای استفاده بر روی اکثر سطوح پلاستیکی بدون نیاز به سنباده‌زدن یا بتونه کاری از قبل مناسب می کند. علاوه بر این، آستر اپوکسی در مقایسه با سایر انواع رنگ ها مقاومت در برابر خوردگی بالاتری ارائه می دهد که اگر به دنبال محافظت طولانی مدت در برابر خط و خش و سایر آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض آب و هوا یا آوار جاده در طول زمان هستید، آن را به یک انتخاب ایده آل تبدیل می کند. نقطه ضعف پرایمر اپوکسی این است که خشک شدن کامل آن نسبت به انواع دیگر رنگ ها زمان بیشتری می برد که ممکن است باعث تاخیر در جدول زمانی پروژه تعمیر شما شود.
در خاتمه، هر نوع رنگ هنگام استفاده در پروژه های تعمیر سپر پلاستیکی خراش دار دارای مزایا و معایب خاص خود است. مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک در موقعیت خاص شما بهترین کار را دارد، همه عوامل را در نظر بگیرید.

مرکز تخصصی اصالت رنگ حنفی شامل اطاق های نور حرفه ای جهت کارشناسی دقیق خودروها، جک بالابر جهت بررسی و کارشناسی دقیق زیر و بند ماشین و تعویض بودن و یا دو تیکه بودن و اصل بودن بدنه، استوک بودن قطعات خودرو، آسیب شناسی بدنه بررسی سالم بودن شاسی ها از طریق چشم و دستگاه، تست دیاگ و بررسی موتور و گیربکس بررسی سنسور ها و اصالت آپشن ها (اصلی یا غیر اصلی) می باشد.
جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره 09352821528 تماس بگیرید.
کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو
کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx