نحوه تعمیر رنگ خرد شده روی خودرو

تعمیر رنگ خرد شده روی خودرو

چه از علاقه مندان به خودرو باشید و چه نباشید، مطمئنا دوست دارید خودروی شما زیبا به نظر برسد. رنگ روی خودرو شما نقش بسیار زیادی در زیبا جلوه دادن ماشین شما دارد. کوچکترین آسیب در رنگ ماشین شما می تواند آن را زشت جلوه دهد. وقتی رنگ روی خودرو خرد می شود، فقط ظاهر خودرو تحت تأثیر قرار نمی گیرد. بنابراین، چگونه می توان رنگ خرد شده روی خودرو را تعمیر کرد؟
رنگ نه تنها ظاهر خودروی شما را زیبا می کند، بلکه لایه محافظ بدنه خودرو نیز می باشد. این یک لایه به بدنه اضافه می کند تا از عناصر محافظت شود. یکپارچگی ساختاری بدنه خودرو متکی به پوشش رنگی است که آن را می پوشاند. حتی یک تراشه در آن رنگ می تواند یک نقطه ضعیف در بدنه خودرو باشد.
سختی تثبیت رنگ خرد شده خودرو به میزان آسیب، مدت زمان قرار گرفتن در معرض آن و برخی عوامل دیگر بستگی دارد. اما اگر در مورد هزینه تعمیر رنگ خود نگران هستید، یک ترمیم ساده خانگی می تواند در هزینه های زیادی صرفه جویی کند.

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

چرا رنگ مهم است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، یک تراشه روی رنگ ماشین شما بسیار بیشتر از فقط یه عیب ظاهری است. رنگ بیشتر شبیه ژاکت یا روکش ماشین شماست. رنگ همراه با ارائه ظاهری جذاب به نمای بیرونی خودرو، برای رفع مشکلات ساختاری طراحی شده است.
بدنه اکثر خودروها با استفاده از فولاد ساخته شده است. این فلز غیر قابل تخریب نیست. یکپارچگی بدنه شما به مرور زمان بدتر می شود، به خصوص زمانی که بدون هیچ گونه محافظتی در معرض عناصر قرار گیرد. پوشش رنگ مناسب به محکم نگه داشتن بدنه خودرو و ایمن نگه داشتن شما در جاده کمک می کند.

***

این همچنین به جلوگیری از زنگ‌زدن بدنه خودرو کمک می کند. زنگ می تواند بدنه فلزی خودرو را شکننده کند که به راحتی می تواند به یک خطر ایمنی تبدیل شود. رنگ ضعیف می تواند منجر به زنگ‌زدن بدنه خودرو شما شود. یک خودروی زنگ‌زده به تعمیرات بدنه زیادی نیاز دارد تا بتوان آن را به حالتی برگرداند که بتوان آن را راند. پوشش مناسب رنگ اجازه نمی دهد که اکسیژن و رطوبت با بدنه فولادی تماس پیدا کند و از خودرو در برابر زنگ زدگی محافظت می‌کند.
در نهایت، ارزش زیبایی شناختی یکی دیگر از مزایایی رنگ است. درست مانند این که خراش، تراشه و هر آسیب رنگ دیگری برای شما زشت به نظر می رسد، دیگران نیز به آن نگاه می کنند. این شامل خریدار بالقوه می شود. با فرض اینکه قصد دارید اتومبیل خود را در آینده بفروشید، باید از پوشش رنگ خود محافظت کنید.
خریدار اگر رنگ خراشیده یا تراشه ای را ببیند، مطمئناً دل زده می شود. رنگ معیوب این تصور را ایجاد می کند که از ماشین مراقبت نمی شود. و حتی اگر او آن را بخرد، قیمت کمتر از ارزش واقعی ماشین دریافت خواهید کرد.

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

چه چیزی باعث می‌شود که مجبور شوید رنگ خردشده را تعمیر کنید؟

با تکنولوژی مرتبط با نقاشی و صنعت به سرعت در حال توسعه، آسیب های عمده رنگ هر روز کمتر می شود. خردشدن رنگ یکی از آن آسیب‌هایی است که تقریباً همه افرادی که ماشین دارند در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. بهترین راه برای کاهش احتمال مواجهه با تراشه رنگ یا تلاش برای جلوگیری از خرد شدن رنگ، باید بدانید که در وهله اول چه چیزی باعث خرد شدن رنگ می شود.
هنگامی که یک جسم نوک تیز به رنگ شما برخورد می کند، یا حتی اگر یک جسم کند به اندازه کافی محکم برخورد کند، باعث می شود رنگ شما خرد شود. یک لایه رنگ با کیفیت انعطاف پذیر خواهد بود، بنابراین ضربه را بدون تبدیل به تراشه جذب می کند.
با این حال، سن و سایش کیفیت رنگ را کاهش می دهد. با گذشت زمان رنگ سخت تر می شود و لایه های رنگ شروع به جدا شدن از پانل بدنه می کنند. این امر رنگ را مستعد خردشدن می کند. تا زمانی که این اتفاق بیفتد رنگ شما به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

چه چیزی باعث می‌شود که مجبور شوید رنگ خردشده را تعمیر کنید؟

خطرات جاده

زباله ها عامل بزرگی هستند که می توانند باعث ایجاد رنگ خرد شده در خودرو شوند. متداول‌ترین جایی که رنگ ماشین با زباله‌هایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند برخورد می‌کند، کنار جاده است. آوارهای ناشی از تصادفات، سنگریزه های پراکنده و بقایای بتونی حاصل از کار ساخت و ساز کنار جاده، همه منابعی هستند که می توانند به رنگ خودرو شما آسیب بزنند.
این اختلالات را نمی توان پیش بینی کرد، بنابراین اجتناب از آنها آسان نیست. بهترین راه حل این است که از خطرات احتمالی جاده فاصله بگیرید.

آب و هوا

اگر فکر می کنید که آب و هوا روی رنگ خودرو شما تاثیری ندارد سخت در اشتباهید. هر نوع آب و هوای نامطلوب، سرد یا گرم می تواند فوراً به رنگ شما آسیب برساند.
احتمال خرد شدن رنگ در خودرو پس از اینکه ساعت‌ها در پارکینگ در معرض اشعه‌های گرمای خورشید بی حفاظ مانده است، بیشتر است. در شرایط آب و هوایی گرم، رطوبت نیز افزایش می‌یابد که به رنگ خودرو آسیب می‌زند.
همین نوع آسیب رنگ را می توان در هوای سرد نیز مشاهده کرد. تندبادهای شدید باد، طوفان های برفی و یخ های وحشیانه برای تبدیل یک کار رنگ صاف به یک فاجعه بزرگ، بدنام هستند.
شما نمی توانید برای محافظت از اتومبیل خود در برابر اثرات آب و هوایی کار زیادی انجام دهید. استفاده نکردن از خودرو در زمان نامساعد بودن آب و هوا یک گزینه نیست. تنها چیزی که می توانید کنترل کنید این است که ماشین خود را در مکانی امن پارک کنید، جایی که آب و هوا نمی تواند ماشین شما را تحت تاثیر قرار دهد.

اشیاء تیز

هنگامی که وسایل تیز با ماشین شما تماس پیدا می کنند، بدیهی است که رنگ شما از بدنه جدا می شود. برخورد طبیعی اشیاء تیز به ماشین شما بسیار نادر است. اما این اشیاء در هنگام بررسی وندالیسم خودروها وارد عمل می شوند. اقدامات وندالیسم در خودروها بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.
وندالیسم خودرو می تواند به شکل کلید، تیغ چاقو یا حتی سنگ های تیز باشد. این اعمال می تواند منجر به آسیب‌زدن به رنگ خودرو شود. هنگامی که اجسام تیز مانند این ها با ماشین شما برخورد می کنند، خرد شدن رنگ در خودرو نتیجه آشکاری است.
اکنون که می دانید چگونه رنگ شما می تواند خرد شود، می توانید در آینده از آن ها اجتناب کنید. اما اگر رنگ شما قبلاً تراشه‌شده است، باید نگران باشید. چگونه رنگ خردشده را روی ماشین تعمیر کنیم؟

چگونه رنگ خرد شده در خودرو خود را تعمیر کنیم؟

اگر رنگ شما خرد شده باشد، چند گزینه برای شما وجود دارد. اینکه کدام گزینه را باید انتخاب کنید به کیفیت کاری که نیاز دارید، زمانی که مایل به صرف آن هستید، میزان پولی که می خواهید خرج کنید و مهم تر از همه به میزان رنگ آسیب دیده بستگی دارد.
تراشه ها کار پیچیده ای برای تعمیر نیستند. اگر مایلید زمانی را از برنامه خود صرف کنید، به راحتی می توانید خودتان آن را برطرف کنید. یا اگر آسیب کم باشد، راه‌حل‌های سریعی نیز وجود دارد. در اینجا چند روش در مورد نحوه تثبیت رنگ تراشیده شده روی ماشین آورده شده است.

با استفاده از قلم رنگ

این احتمالاً ساده ترین راه برای رفع تراشه رنگ یا خراش است. اما محدودیت هایی دارد. برای اینکه قلم رنگ کار کند، ناحیه آسیب‌دیده باید کوچک باشد. اگر تراشه به اندازه یک سکه است، ترمیم کردن آن با قلم رنگ بهترین گزینه نیست. یا اگر قسمت بریده‌شده شروع به زنگ‌زدن کرده است، قلم رنگ گزینه مناسبی نخواهد بود.
اگر ناحیه آسیب دیده کوچک است و قبل از ایجاد هرگونه زنگ زدگی به اندازه کافی سریع عمل کنید، می توانید با استفاده از قلم رنگ، رنگ خرد شده در خودرو را به سرعت و به راحتی تعمیر کنید.
ابتدا کد رنگ روی گیره درب ماشین خود را ببینید و یک خودکار رنگ برای رنگ آن بخرید. خرید رنگ مناسب مهم است. اگر طیف رنگ کمی متفاوت باشد، قسمت اصلاح‌شده قابل مشاهده خواهد بود. هنگامی که طیف مناسب را انتخاب کردید، می توانید شروع به کار کنید.
قبل از ادامه باید ناحیه آسیب‌دیده را تمیز کنید. هنگام استفاده از قلم رنگ، نمی خواهید هیچ گونه آلودگی روی سطح داشته باشید. الکل ماده خوبی برای تمیز کردن ماشین قبل از رنگ آمیزی است. مقدار زیادی الکل‌مالیده و محل را تمیز کنید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که تراشه یا خراش آسیب دیده روی کار رنگ خود را با استفاده از قلم پر کنید.
اگر تصمیم دارید از قلم رنگ برای پرکردن رنگ خردشده خود استفاده کنید، چند معایب وجود دارد. گزینه رنگ های زیادی در مورد خودکارهای نقاشی وجود ندارد، بنابراین انتخاب طیف مناسب می تواند مشکل باشد. و این یک راه حل مناسب نیست. با بررسی دقیق تر، نقص ظاهر می شود و این احتمال وجود دارد که زنگ زدگی از طریق رنگ عبور کرده و وارد بدنه شود.

چگونه رنگ خرد شده در خودرو خود را تعمیر کنیم؟

کیت های تعمیر رنگ

کیت های تعمیرات DIY هر آنچه را که برای تعمیر ماشین خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از این کیت های تعمیرات DIY به اندازه استفاده از قلم رنگ آسان نیست، اما شما را چندان محدود نمی کند. این ها می‌توانند تراشه‌های بزرگ‌تری در رنگ خرد شده در خودرو را که قلم‌های رنگ نمی‌توانند، تعمیر کنند.
برندهای متعددی وجود دارند که کیت های تعمیر رنگ را تولید می کنند. اگرچه آن ها کمی با یکدیگر تفاوت دارند، اما نحوه استفاده از آن ها و قابلیت های کلی آن ها تقریباً یکسان است. همه آن ها با یک دفترچه راهنمای دقیق ارائه می شوند، بنابراین لازم نیست نگران عدم اطلاع از استفاده از محصول باشید.
شما لازم نیست نگران تطبیق رنگ با این کیت های تعمیر DIY باشید. مطابقت رنگ با این کیت های تعمیر تقریباً قطعی است و می توانید عمیق ترین خراش ها و بریدگی ها را برطرف کنید.
این فرآیند از بسیاری جهات شبیه قلم رنگ است، اما برای این کار باید زحمت بیشتری بکشید. ابتدا باید ناحیه تراشه را تمیز کنید. این کار را با حذف رنگ اضافی در ناحیه تراشه دنبال کنید.
اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را رنگ کنید و جلا دهید تا کاملاً نو به نظر برسد. این فرآیند نسبت به قلم رنگ کمی خسته کننده است، اما شما پایان کار بهتری خواهید داشت، و کیت تعمیر رنگ می تواند کارهایی را انجام دهد که قلم رنگ قادر به انجام آن نیست.

روش حرفه ای

در حال حاضر، این روش در مقایسه با دو روش قبلی بسیار سخت‌تر است، اما کاری که انجام می‌دهید نتیجه بهتری از نظر کیفیت خواهد داشت. برای انجام کار به چند ابزار و چند ساعتی زمان نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که این می تواند گزینه ارزان تری نسبت به استفاده از کیت تعمیرات DIY باشد.
روند به همین ترتیب شروع می شود. ابتدا باید ناحیه تراشه را تمیز کنید. آن را با آب صابون یا هر مایع شستشوی ماشین دیگر تمیز کنید. آن را با یک پارچه کم پرز پاک کنید و اکنون می توانید آن را با الکل تمیز کنید. حتی اگر ناحیه آسیب دیده کوچک باشد، باید ناحیه ای به شعاع 6 اینچ را تمیز کنید.

اکنون باید رنگ را از ناحیه ای که تمیز کرده اید تا فلز با استفاده از سنباده پاک کنید. هر چه سنگ سنباده بالاتر باشد صاف تر خواهد بود. حالا دوباره محل را با آب صابون بشویید و پرایمر را بمالید. اجازه دهید پرایمر خشک شود و از کاغذ سنباده برای صاف کردن آن استفاده کنید.
حالا می توانیم به رنگ برسیم. استفاده از اسپری می تواند بهترین ظاهر ممکن را به شما بدهد. به غیر از قسمت آسیب دیده جای دیگری به رنگ نیاز ندارد. بنابراین از نوار چسب استفاده کنید و اطراف آن را بپوشانید. اکنون می توانید رنگ را روی ناحیه آسیب دیده اسپری کنید. مطمئن شوید که رنگ دقیق را انتخاب کنید.
مراحل رنگ آمیزی را چند بار تکرار کنید تا کامل به نظر برسد. قبل از اعمال لایه رنگ بعدی باید رنگ را کاملاً خشک کنید. یک لایه کت شفاف بزنید و کارتان تمام است.
اگرچه این روش نسبت به روش های قبلی سخت و طاقت فرسا است اما محدودیتی ندارد. مهم نیست که آسیب چقدر بزرگ باشد، با استفاده از این روش قادر خواهید بود آن را برطرف کنید.

چه زمانی برای تعمیر رنگ خرد شده در خودرو به دنبال کمک حرفه ای باشید؟

گاهی اوقات رنگ به صورت غیر قابل ترمیم آسیب می بیند و به سختی می توانید آسیب را خودتان برطرف کنید. در چنین مواقعی، تنها راه حل این است که به دنبال کمک حرفه ای باشید.
دانستن اینکه چه زمانی باید به دنبال کمک حرفه ای باشید، می تواند در هزینه های شما صرفه جویی زیادی کند. اگر آسیب شما کوچک است و امکان رفع DIY وجود دارد، می توانید با اجرای کار خودتان در هزینه خود صرفه جویی کنید و برای انجام آن به یک متخصص پول ندهید. اگر آسیب شما زیاد باشد و تصمیم بگیرید که کار خودتان انجام دهید، می توانید آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشید و حتی بیشتر به رنگ آسیب بزنید.
بنابراین چه زمانی باید به دنبال کمک حرفه ای باشید؟ در صورت مشاهده آسیب های گسترده، انتخاب یک حرفه ای برای این کار بهترین است. اگر رنگ خرد شده فلز پایه را در معرض دید قرار دهد، نشانه دیگری است که باید به دنبال یک متخصص باشید.
همانطور که قبلا ذکر شد، روش حرفه ای برای تعمیر رنگ خرد شده می تواند تقریباً هر آسیبی را برطرف کند. اما همه نمی توانند از عهده این کار برآیند و آن را زیبا جلوه دهند. گاهی اوقات تنها راه کسب این مهارت ها تکرار است و تجربه چیزی است که فقط متخصصان دارند.

‌روش های ساده در مورد نحوه تعمیر رنگ خردشده در خودرو

روش قلم رنگ ساده ترین است. اما اگر تراشه رنگ کوچک است یا فقط یک خراش است که به رنگ خودرو آسیب رسانده‌‎است، روش هایی وجود دارند که می توانند زندگی شما را حتی ساده تر کنند و هزینه ای برای شما نداشته باشند. اگر آسیب جزئی باشد، این روش‌ها به خوبی کار می‌کنند، اما اگر از آسیب رنگ خردشده در خودرو با اندازه بزرگ تر رنج می‌برید، کارایی چندانی نخواهد داشت.
اولین گزینه استفاده از خمیر دندان است. این یک روش محبوب برای رفع خراش های کوچک در رنگ است. ابتدا باید ناحیه مورد نظر را درست مانند روش های قبلی DIY تمیز کنید. می توانید از آب صابون یا الکل برای تمیز کردن خراش استفاده کنید.
اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از یک حوله میکروفیبر مقداری خمیر دندان را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. پس از استفاده از خمیر دندان، اجازه دهید حدود 10 دقیقه خشک شود. با این کار لکه سفیدی روی ناحیه ای که خمیر دندان زده اید باقی می ماند. آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید و ماشین شما خوب خواهد شد. هر برندی احتمالاً کار می کند، اما نتایج ممکن است بسته‌به سختی فرمول متفاوت باشد.
روش دیگر استفاده از واکس ماشین است. عملکرد آن مشابه نحوه عملکرد خمیر دندان است. و روش استفاده از آن نیز یکسان است. محل را تمیز کنید و واکس ماشین را روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید.
اگر به دنبال یک راه حل موقت هستید و منابع زیادی در دسترس ندارید، هر ماده روغنی مانند WD-40 می تواند یک راه حل کوتاه مدت ارائه دهد. درخشندگی یک ماده روغنی برای پوشاندن‌خراش کافی است. این روش ها فقط تا زمانی کار می کند که ماده شسته‌شود و با نگاه دقیق تر، خراش قابل مشاهده خواهد بود.

حقایق تعمیر رنگ خردشده در خودرو:

  • تراشه های کوچک رنگ و ضربه ها در خودروها باید در اسرع وقت رفع شوند تا از ایجاد زنگ زدگی جلوگیری شود.
  • تراشه های رنگ تازه را می توان با یک روش ساده و با استفاده از الکل دناتوره شده، کبریت، ترکیبات صیقل دهنده و رنگ لمسی ثابت کرد.
  • لکه های زنگ زده یا براده های دارای فرورفتگی نیاز به تعمیر جدی تری دارند.
  • تمیز کردن تراشه رنگ با آب و صابون و خشک کردن آن با یک پارچه نخی نرم اولین قدم است.
  • مالیدن مقداری ترکیب پولیش خودرو بر روی تراشه رنگ، لبه های ناهموار را نرم می کند، اما مالش بیش از حد می تواند به پوشش شفاف آسیب برساند و یک آشفتگی کدر ایجاد کند.
  • تمیز کردن روکش با الکل دناتوره‌شده، موم یا کثیفی باقیمانده را از بین می برد، اما نباید سطح را غرق در آن کنید.
  • رنگ تاچ‌آپ را می‌توان به صورت آنلاین یا از نمایندگی‌ها خریداری کرد و رنگ اسپری با شماره رنگ مناسب می‌تواند به خوبی اعمال شود.
  • از انجام تعمیر در زیر نور مستقیم خورشید یا در دمای کمتر از 50 درجه فارنهایت باید خودداری شود.

سخن پایانی – نحوه تعمیر رنگ خردشده در خودرو

ده ها سناریو وجود دارد که در آن رنگ ماشین شما به راحتی می تواند خرد شود. شما فقط می توانید تا حدی از ماشین خود محافظت کنید و اگر تصمیم دارید ماشین خود را در جاده رانندگی کنید و آن را در گاراژ خود پارک نکنید، ایجاد رنگ خردشده اجتناب ناپذیر است. هر زمان که رنگ تراش خورده‌است این سوال پیش می آید که چگونه رنگ خردشده را تعمیر کنیم؟
راه‌های زیادی برای تعمیر رنگ خردشده روی ماشین شما وجود دارد. آن ها در سختی و هزینه متفاوت هستند. در نهایت آسیب واردشده به ماشین شما تصمیم خواهد گرفت که از کدام روش برای تعمیر رنگ خود استفاده کنید. ماندن رنگ آسیب‌دیده برای مدت طولانی ایده خوبی نیست، بنابراین باید قبل از اینکه آسیب دیدگی زیاد شود، در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

مرکز تخصصی اصالت رنگ حنفی شامل اطاق های نور حرفه ای جهت کارشناسی دقیق خودروها، جک بالابر جهت بررسی و کارشناسی دقیق زیر و بند ماشین و تعویض بودن و یا دو تیکه بودن و اصل بودن بدنه، استوک بودن قطعات خودرو، آسیب شناسی بدنه بررسی سالم بودن شاسی ها از طریق چشم و دستگاه، تست دیاگ و بررسی موتور و گیربکس بررسی سنسور ها و اصالت آپشن ها (اصلی یا غیر اصلی) می باشد.
جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره 09352821528 تماس بگیرید.
کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو
کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو