10 نکته که در مورد رنگ خودرو درست است

‌‌رنگ کاری های مختلف از نظر هزینه متفاوت است.

قبل از اینکه ماشین خود را برای یک جلسه رنگ کاری خودرو رزرو کنید، اینکه از میزان هزینه ای که باید خرج کنید آگاه باشید به شما کمک می کند. به هر حال، این نوع کار ارزان نیست.

آلاینده های طبیعی می توانند رنگ خودرو را با مشکل مواجه کنند.

به خصوص هنگامی که به طور روزانه با ماشین خود بیرون می روید، خودرو در معرض انواع آلاینده ها در هوا و محیط اطراف قرار می گیرد. به گفته مکانیک، اینها شامل مدفوع پرندگان، قیر جاده، شیره درختان و حتی باران اسیدی است.
مشکل همه این ذرات این است که به راحتی می توانند مشکلات قابل توجهی برای رنگ خودرو شما ایجاد کنند. در واقع، آن ها می توانند باعث تغییر رنگ یا محو شدن رنگ ماشین شما شوند. و وقتی این اتفاق بیفتد، ارزش ماشین شما می تواند به طور جدی کاهش یابد.
بنابراین، اگر هر یک از این آلاینده ها را مشاهده کردید، بهتر است در اسرع وقت آن ها را از ماشین خود پاک کنید. به ما اعتماد کنید، رنگ ماشین شما برای همیشه سپاسگزار خواهد بود.

خالی کردن کامل ماشین قبل از رنگ کاری مهم است.

اگر ماشین خود را برای یک کار رنگ آمیزی خودرو آماده می کنید، قبل از آوردن آن به مغازه دقت کنید که محتویات آن را کاملا خالی کنید. این شامل هر گونه لباس اضافه در صندلی یا رسید و اسناد مهم در محفظه است.
انجام این کار در اسرع وقت بسیار مهم است زیرا به محض رسیدن به مغازه، متخصص رنگ و تیم او قبل از رنگ آمیزی کل ماشین شما را خالی می کنند.
در واقع، متخصصان در مغازه کار می‌کنند تا داشبورد، کنسول، تزئینات، صندلی‌ها، رادیاتور و موتور خودرو را قبل از شروع به رنگ زدن از خودرو خارج کنند. به این ترتیب، می توانند مطمئن باشند که هیچ یک از این قسمت ها در طول کل فرآیند رنگ آمیزی خطر آلوده شدن را ندارند.

یک ماشین قبل از رنگ آمیزی چندین مرحله آماده‌سازی را طی می کند.

به غیر از تخلیه کامل آن، ماشین شما قبل از اینکه در نهایت یک لایه رنگ تازه روی سطح آن اعمال شود، آماده‌سازی های دیگری را نیز طی می کند. در واقع، طبق گزارشی، اولین گام برای آماده‌سازی وسیله نقلیه برای کار رنگ، شستشوی کامل آن است.
در همین حال، خش ها و فرو رفتگی ها در خودرو نیز نیاز به صافی و آب بندی دارند.
رنگ و واکس فعلی ماشین، باید کاملاً پاک شود. پس از این، خودرو نیز باید سمباده و سپس آماده‌سازی شود. فقط در این صورت است که می توان به ماشین رنگ جدید زد.

آفتاب برای رنگ خودرو مضر است.

درست مانند پوست انسان، رنگ ماشین نیز باید از اشعه های مضر UV خورشید محافظت شود. نور UV نامرئی اما بسیار قدرتمند است. هنگامی که با یک سطح تماس پیدا می کند، مولکول های آن جسم یک تکان انرژی دریافت می کنند. این انرژی اضافی معمولاً به صورت گرما منتشر می شود، اما برخی از این تکان ها منجر به شکستن پیوندهای مولکولی می شود. با گذشت زمان، وقتی این اتفاق برای مولکول‌های رنگ به اندازه کافی می‌افتد، دیگر به همان شکل با نور تعامل نمی‌کند. بازتابش کمتر و کدرتر می شود و نور کمتری را که به صورت رنگ می بینیم به بیرون منتقل می کند.
خوشبختانه راه‌های آسانی برای محافظت از رنگ خودرو در برابر اشعه‌های خورشید وجود دارد. ساده ترین کار این است که مطمئن شوید که ماشین خود را به طور منظم بشویید تا تمیز بماند. علاوه بر این، بسیار مهم است که وقتی از ماشین خود استفاده نمی کنید، آن را در زیر سایه پارک کنید.

انواع مختلفی از رنگ خودرو وجود دارد.

وقتی صحبت از رنگ خودرو می شود، انواع مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. یکی از رایج ترین آن ها لاک اکریلیک است. این نوع برای پرداخت براق بالا و قیمت ارزان آن شناخته شده است. با این حال، به راحتی تراشه تراشه می شود. حتی بدتر از آن، مستعد آسیب شیمیایی و آفتاب است.
علاوه بر این، رنگ خودکار مینای اکریلیک نیز وجود دارد. این نوع رنگ که با کیفیت بالای آن شناخته می شود، در لحظه خشک شدن به یک پایان سخت می رسد. در این میان، یورتان نیز وجود دارد که یکی از گران‌ترین انواع رنگ‌های خودرو است. با این حال، بادوام است و استفاده از آن بسیار آسان است. در نهایت، رنگ مبتنی بر آب وجود دارد که می‌توان از آن بر روی هر رنگ بدنه خودروی موجود استفاده کرد.
برای تعیین نوع رنگ مناسب برای ماشین خود، به شدت توصیه می شود که با یک متخصص مشورت کنید.

سازگاری کلید انتخاب رنگ مناسب برای ماشین است.

ممکن است متوجه آن نباشید، اما سازگاری نقش کلیدی در انتخاب نوع رنگ مناسب برای ماشین شما دارد.
همانطور که توضیح داده شده است، «عوامل سازگاری محصول نیز امروزه بسیار مهم هستند. مواد سازگار فقط به پایه های لعاب، لاک یا اورتان محدود نمی شوند – هر محصول در کل سیستم رنگ باید با مواد سطحی که روی آن اعمال می شود و همچنین با هر محصول دیگری در سیستم سازگار باشد. به عنوان مثال، استفاده از یک کاهنده PPG با یک سخت کننده BASF در یک محصول رنگ باعث ایجاد مشکل می شود. تک تک محصولات به‌عنوان بخش‌هایی از یک سیستم رنگ سازگار طراحی نشده‌اند، و در نتیجه، رنگ، چسبندگی و جریان سطحی آن ترکیب می‌تواند تأثیر منفی بگذارد.

داخل خودرو نیز رنگ آمیزی می شود.

ممکن است متوجه آن نباشید، اما این فقط نمای بیرونی ماشین شما نیست که معمولا رنگ آمیزی می شود. در واقع، فضای داخلی خودرو نیز رنگ آمیزی می شود. این اساساً برای اطمینان از تطابق خوبی بین ظاهر بیرونی و نمای داخلی یک وسیله نقلیه است.
در صورتی که تصمیم به رنگ آمیزی داخلی خودرو دارید، باید توجه داشته باشید که همه چیز داخل خودرو باید تخلیه شود. اینها شامل داشبورد است. دریچه های گرمایش و تهویه مطبوع؛ صندلی ها؛ رادیو؛ زیرسیگاری و بسیاری دیگر.
از سوی دیگر، ممکن است بخواهید رنگ پارچه روی خودرو را نیز به منظور تطابق با رنگ جدید در داخل خودرو در نظر بگیرید.

استفاده از غرفه رنگ توصیه می شود.

به خصوص زمانی که به دنبال رنگ آمیزی کل ماشین خود هستید، توصیه می شود کار را در داخل یک غرفه رنگ انجام دهید. این به این دلیل است که غرفه رنگ دقیقاً همان منطقه عاری از آلودگی است که برای رنگ آمیزی زیبای خودرو به آن نیاز دارید.
این قسمت زباله، گرد و غبار و ذرات مضر را از ماشین شما دور نگه می دارد تا بدون مشکل رنگ آمیزی شود.
علاوه بر این، یک غرفه رنگ نیز برای پخت سریع رنگ ضروری است. این شامل پخت رنگ به منظور بهبود دوام آن در ماشین شما است. در واقع، هنگامی که رنگخودرو خشک شد، متوجه خواهید شد که در برابر سایش معمولی رنگ خودرو بسیار مقاوم‌تر است.

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

بهتر است یک شخص حرفه ای کار رنگ شما را انجام دهد.

وقتی نوبت به انجام رنگ آمیزی روی ماشین شما می رسد، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که خودتان رنگ کاری را انجام دهید. البته اگر شما حرفه ای در زمینه رنگ آمیزی خودرو باشید، مشکلی نیست. اگر نیستید، بهتر است کنار بروید و کار را به متخصصان بسپارید.

مرکز تخصصی اصالت رنگ حنفی شامل اطاق های نور حرفه ای جهت کارشناسی دقیق خودروها، جک بالابر جهت بررسی و کارشناسی دقیق زیر و بند ماشین و تعویض بودن و یا دو تیکه بودن و اصل بودن بدنه، استوک بودن قطعات خودرو، آسیب شناسی بدنه بررسی سالم بودن شاسی ها از طریق چشم و دستگاه، تست دیاگ و بررسی موتور و گیربکس بررسی سنسور ها و اصالت آپشن ها (اصلی یا غیر اصلی) می باشد.
جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.
جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره 09352821528 تماس بگیرید.
کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو
کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx