نحوه بررسی لنت ترمز(بخش دوم)

ادامه نحوه بررسی لنت ترمز

فرمان شما چگونه است؟

هنگام ترمز گرفتن، سعی کنید تعادل ترمز را در چهار چرخ کنترل کنید. اگر ماشین به یک طرف کشیده شود، نشانه آن است که ممکن است لنت ترمز در یک طرف بیشتر از بقیه فرسوده شده باشد. همه ترمزهای شما به طور همزمان فرسوده نمی شوند، بنابراین این چیزی است که باید مراقب آن بود.
اگر متوجه شدید که این اتفاق می افتد، با بررسی عمق آج و سطح فشار آن ها، بررسی کنید که مشکل از خود تایرها نیست.

کارشناسی خودرو در تهران

یک بررسی بصری انجام دهید.

اگر می‌خواهید ترمزهایتان را به صورت بصری بررسی کنید، کار چندان دشواری نیست.
اول از همه، باید ترمزهای ماشین را بگذارید تا خنک شوند! حداقل یک ساعت پس از رانندگی آن ها را به حال خود رها کنید. در حالی که منتظر خنک شدن آن ها هستید، می توانید روغن ترمز را بررسی کنید. اگر هوا خیلی تاریک است، ممکن است مشکل ایجاد کند.
همچنین می توانید یک بررسی نقطه ای برای گرد و غبار ترمز انجام دهید. جمع شدن گرد و غبار در چرخ هنگام ترمزگیری طبیعی است. این مواد فرسوده شده است. وقتی تمیز و عاری از گرد و غبار است، نشانه این است که مواد لنت ترمز فرسوده شده و چیزی برای تولید گرد و غبار باقی نمی گذارد.
در طول بازرسی بصری، به دنبال این هستید که ببینید لنت های ترمز چقدر فرسوده شده اند. در برخی خودروها، تنها با پایین آمدن روی زمین و نگاه کردن به پره های چرخ، می توانید لنت های ترمز را مشاهده کنید. اگر می توانید به این شکل از چرخ نگاه کنید، کالیپر را پیدا کنید و سپس لنت های ترمز را خواهید دید که روی دیسک ترمز فشرده شده اند. به مواد اصطکاک لنت ترمز نگاهی بیندازید. اگر ضخامت آن کمتر از یک چهارم اینچ باشد، مشکل دارید.
اگر نمی توانید از طریق چرخ ببینید، باید کمی زحمت زیادتر بکشید. ماشین خود را بالا ببرید و چرخ را از روتور بردارید. در اینجا می توانید از نزدیک همه چیز را مشاهده کنید. فقط همین کار را از اینجا انجام دهید و بررسی کنید که آیا ضخامت لنت ترمز کمتر از یک چهارم اینچ است یا خیر. اگر هست با یک مکانیک تماس بگیرید.

بررسی لنت ترمز

لنت ترمز چقدر دوام می آورد؟

هیچ قانون سخت و سریعی برای مدت زمان ماندگاری مجموعه لنت های شما وجود ندارد. بلکه بستگی به این شرایط دارد:

  • تعداد مایل هایی که رانندگی کرده اید. آنها معمولا بین 25000 تا 60000 مایل فرسوده می شوند.
  • وزن خودرو چقدر است. آیا کاروان یا قایق را یدک می کشید؟ چند نفر در ماشین هستند؟ آیا مقدار زیادی در صندوق عقب خودرو ذخیره می کنید؟
  • اگر در یک منطقه شهری یا روستایی رانندگی می کنید. رانندگی در شهری به مراتب بیشتر از روستایی از لنت ترمز استفاده می کند.
    یک قانون خوب که باید در نظر داشت قانون “12/12” است. آیا 12 ماه یا بیشتر از آخرین باری که ترمزهای خود را توسط یک شخص حرفه ای چک کرده اید می گذرد؟ یا از آخرین بازرسی آنها 12000 مایل رانندگی کرده اید؟ اگر چنین است، و با برخی از مشکلات ترمز مواجه هستید، ارزش دارد که به مکانیک محلی خود مراجعه کنید.

ترمزهای جلویی شما بیشتر از ترمزهای عقب نیاز به تعویض دارند زیرا چرخ های جلو بیشتر بار ترمز را بر عهده دارند.

چگونه لنت ترمز بیشتر دوام بیاورد؟

مانند هر قسمتی از خودروی خود، اگر با احتیاط با آن رفتار کنید، دوام بیشتری خواهد داشت و تعداد بازدیدهای مکانیکی و صورت‌حساب‌های تعمیر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. چند کار وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر سیستم ترمز خود انجام دهید:

  • از ترافیک آینده آگاه باشید. اگر نیاز ترمز را پیش‌بینی می‌کنید، ناگهان روی ترمز نخواهید کوبید، که باعث سریع‌تر از بین رفتن لنت ها می شود.
  • در صورت عدم نیاز، صندوق را برای سفرهای خود زیاد پر نکنید. وزن اضافی فشار بیشتری به ترمز وارد می کند.
  • عاقلانه رانندگی کنید – عادت به شتاب‌گرفتن سریع و ترمز ناگهانی نکنید. به حد سرعت مجاز بچسبید.
  • ماشین خود را مرتباً تعمیر کنید.

به طور کلی، بررسی لنت ترمز شما نسبتاً ساده است و روش های زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اگر مشکلی دارید، بهتر است به دنبال یک مکانیک حرفه ای باشید تا همه چیز را برای شما برطرف کند.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره  09352821528 تماس بگیرید.

کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx