نحوه بررسی لنت ترمز(بخش اول)

بررسی لنت ترمز

این را تصور کنید. شما در بزرگراه با سرعت در حرکت هستید. ناگهان، جلوتر، ترافیک شروع به متوقف شدن می کند. شما در حال حاضر خیلی نزدیک ماشین جلوی خود هستید، بنابراین روی ترمز می‌کوبید. اما سرعت شما به سختی کاهش می یابد.
شما وحشت زده اید، پای شما درست روی پدال است و اگر بیشتر فشار بیاورید، کفش‌هایتان کف خودرو را سوراخ می کنند. چرا ماشین شما متوقف نمی شود؟
در نهایت، چند سانتی متر عقب تر از ماشین جلویی، خودرو شما در نهایت می ایستد. مرد جلویی مشتش را در آینه عقب برای شما تکان می دهد، صورتش صورتی روشن است و تقریباً به اندازه شما عرق روی ابروهایش قرار دارد. روی صندلی خود فرو می روید و با آستین صورت خود را می مالید. این ترمزها چه مشکلی دارند؟ دفعه بعد ممکن است چنین شانسی نداشته باشید.
هسته اصلی مشکل ممکن است لنت ترمز خودرو باشد. داشتن لنت ترمز با عملکرد مناسب برای اجرای یک سیستم ترمز موثر ضروری است و در زمان نیاز قدرت توقف کامل و مناسب را به شما می دهد. برای جلوگیری از این موقعیت های ترسناک باید آن ها را به صورت نیمه منظم بررسی کنید. یادگیری نحوه بررسی درست بودن لنت ترمز یک مهارت ضروری است که هر راننده ای باید داشته باشد.
بررسی اینکه آیا لنت ترمز شما از نظر سایش کمی بدتر است یا خیر چندان دشوار نیست.

لنت ترمز چیست؟

در سیستم ترمز معمولی خودرو، چند قطعه اصلی به هم پیوسته دارید. درون مرکز، یک دیسک ترمز گرد بزرگ دارید. در دو طرف دیسک ترمز، دو لنت ترمز دارید که با کالیپر ترمز محکم نگه داشته می شوند. وقتی پدال ترمز را می زنید، مایع هیدرولیک از طریق پیستون از طریق کالیپر عبور می کند و باعث می شود لنت های ترمز به شدت روی دیسک های ترمز فشار بیاورند. این باعث ایجاد اصطکاک می شود که باعث کند شدن و توقف خودرو می شود.
بسیار ساده به نظر می رسد، اما مهم است که همه قطعات در حالت کار خوب باشند تا کارآمد باشند. خرابی ترمز قطعاً چیزی نیست که بخواهید با آن دست و پنجه نرم کنید – در بهترین حالت یک خرابی فوری MOT و در بدترین حالت یک تصادف بزرگ اتومبیل نتیجه آن خواهد شد.

کارشناسی خودرو در تهران

نحوه بررسی لنت ترمز

راه های زیادی وجود دارد که می توانید خودتان لنت ترمز خودروی خود را چک کنید. نیازی نیست به محض مشکوک شدن به مشکل به تعمیرگاه عجله کنید. این کاری است که همیشه باید به عنوان بخشی از چک قبل از MOT انجام دهید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید قبل از انجام مشاوره و تعمیر خودروی خود آن ها را چک کنید.

به آنها گوش دهید.

برای نگاهی به لنت های ترمز، لزوماً نیازی نیست که ماشین خود را مانند آنچه در گاراژ محلی شما انجام می دهند بالا بیاورید. چند نشانه وجود دارد که می توانید به سادگی به آن ها گوش دهید.
در ترمزهای شما یک نشانگر سایش نصب شده است که به شما اطلاع می دهد که چه زمانی ترمز فرسوده شده و نیاز به تعویض دارید. وقتی واقعاً مشکل ساییدگی لنت ترمز دارید، ترمزهای شما صدای جیغ یا جیغ زیبا و بلندی را منتشر می کند که بی شباهت به یک خوک عصبانی نیست.
همچنین ممکن است صدای ساییدن بدی ایجاد کند که نشان می دهد مواد لنت ترمز به طور کامل تا فلز ساییده شده است. اگر آن را برای مدت طولانی رها کنید، اصطکاک زیادی ایجاد می کند که می تواند در حین رانندگی آتش بگیرد.
بنابراین، اگر هر بار که ترمز می‌زنید، صدای حیوانات مزرعه را بیرون می‌دهند، می‌دانید که مشکل چیست.

کارشناسی خودرو در تهران

چه احساسی دارند؟

پدال ترمز را به سمت پایین فشار دهید. اگر قبل از توقف ماشین باید خیلی محکم روی آن بزنید، باید لنت ها را چک کنید.
شما باید بتوانید به راحتی وسیله نقلیه خود را متوقف کنید، بنابراین اگر زمانی که می خواهید سرعت خود را کاهش دهید مجبور به استفاده جدی از عضلات ساق پا هستید، وقت آن است که به مکانیک بروید.
به طور مشابه، اگر ترمز می‌کنید و احساس می‌کنید لرزشی از طریق پدال ترمز و فرمان به لرزه در می‌آید، این نشانه‌ای از ترمزهای ناسالم است.

داشبورد خود را بررسی کنید.

برخی از خودروها با سنسورهای سایش تجهیز شده اند که وقتی لنت ترمز شما از حداقل سطح بیشتر ساییده شده باشد، چراغ هشدار را روی داشبورد شما روشن می کند.
این بسیار مفید است و شما را از انجام تمام این تست ها بر روی ماشین خود نجات می دهد. اما ممکن است بخواهید به هر حال به آنها ضربه بزنید، فقط برای اطمینان.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره  09352821528 تماس بگیرید.

کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx