نحوه تعمیر پدال ترمز پایین

نحوه تعمیر پدال ترمز پایین

سیستم ترمز برای ایمنی خودرو بسیار مهم است. زندگی ما و دیگران به عملکرد صحیح ترمزهای هر وسیله نقلیه در جاده بستگی دارد. سیستم های ترمز از کار می افتند، بنابراین باید تعمیرات پیشگیرانه منظم انجام دهید و به علائم اولیه مشکلات در حال پیشرفت توجه کنید. یکی از این علائم رایج پایین بودن یا نرم بودن پدال ترمز است. این زمانی اتفاق می‌افتد که قبل از درگیر شدن ترمز، باید پدال ترمز را خیلی دورتر از حد انتظار فشار دهید. این به شما احساس ناراحتی می دهد که ممکن است وسیله نقلیه شما متوقف نشود.

کارشناسی خودرو در تهران

مرحله 1

مشخص کنید که آیا پدال ترمز پایین هنگام ترمزگیری با لرزش یا ضربان همراه است یا خیر. در این صورت، احتمالاً دیسک ترمز تابیده یا درام ترمز عقب خارج از گرد، لنت یا کفشک ترمز را به دورتر از سطح ترمز از حالت عادی دور می کند. این بدان معناست که پدال ترمز باید قبل از درگیر شدن ترمزها بیشتر از حد معمول فشار داده شود و باعث می شود که پدال نرم و پایین باشد. هر گونه لرزش یا ضربان در ترمزها باعث نیاز به بازرسی کامل فوری می شود. مطمئن شوید که دیسک‌ها و درام‌ها همگی درست و گرد هستند و لنت‌ها و کفشک‌ها (و سایر اجزای ترمز) در شرایط خوبی هستند.

مرحله 2

به چگونگی شکل گیری مشکل فکر کنید. ناگهان شروع شد یا به تدریج؟ اگر مشکل به طور ناگهانی پس از تعمیر ترمز شروع شد، احتمالاً هوا در یک یا چند خط ترمز وجود دارد. خطوط را تخلیه کنید تا هوا خارج شود. اگر مشکل به طور ناگهانی شروع شد و کسی برای مدتی ترمز را تعمیر نکرده است، احتمالاً مشکل به دلیل نشت مایع در سیستم یا مشکل در سیلندر اصلی است. در ترمزهای درام قدیمی، اگر مکانیزم خود تنظیمی خورده و چسبیده باشد، گاهی اوقات مشکل پدال ترمز پایین می تواند ایجاد شود. اگر خودروی شما دارای ترمزهای درام قدیمی تری است (بسیاری از خودروهای ارزان قیمت هنوز ترمزهای درام عقب دارند) سعی کنید سریع به عقب برگردید و محکم ترمز کنید. این عمل ممکن است مکانیسم خودتنظیمی را شل کند و مشکل را برطرف کند.

مرحله 3

سطح روغن ترمز را در مخزن سیلندر اصلی بررسی کنید. پدال ترمز پایین اغلب به این معنی است که شما مایع ترمز کافی در مخزن ندارید. با نگاه در داخل باید یک سطح حداکثر و حداقل را که در کنار مخزن مشخص شده است ببینید. سطح باید بین این دو علامت باشد. اگر سطح مخزن سیلندر اصلی پایین است، به اندازه کافی روغن ترمز جدید اضافه کنید تا سطح را به حدود نیمی از علامت حداقل و حداکثر برساند.

کارشناسی خودرو در تهران

مرحله 4

همزمان با بررسی سطح مایع، ظاهر روغن ترمز را در مخزن سیلندر اصلی بررسی کنید. رنگ مایع باید قرمز باشد و ظاهری شفاف شبیه بیشتر شربت های سینه گیلاسی داشته باشد. اگر مایع قهوه ای به نظر می رسد، اگر کف روی سطح مایع شناور است یا اگر مایع به نظر می رسد که هر نوع آلودگی جامد یا مایع دارد، تمام مایع را تخلیه کنید، سیستم را بشویید و دوباره با مایع جدید پر کنید.

مرحله 5

سیلندر اصلی، خطوط ترمز و خود ترمزها را برای علائم نشتی به طور کامل بررسی کنید. اگر سطح روغن ترمز پایین است، باید به جایی برود – این مواد تبخیر نمی شوند. سطح پایین مایع ممکن است به سادگی ناشی از فرسودگی لنت ترمز باشد، اما سطح بسیار پایین یا سطحی که پس از اتمام مخزن پایین می آید، مطمئناً نشانه نشتی در سیستم است. محل نشتی را پیدا کنید و با آن برخورد کنید. اتصالات شل را سفت کنید و خطوط و آب بندی های نشتی را جایگزین کنید. محل های رایج نشتی شامل اتصالات بین خطوط ترمز و سیلندر اصلی، خطوط ترمز در کالیپرها و مهر و موم های پیستون کالیپر لاستیکی است.

مرحله 6

سیلندر اصلی را تست کنید. درپوش مخزن سیلندر اصلی را باز کنید و با استفاده از سرنگ یا باستر روغن ترمز را از سیلندر خارج کنید. اگر مایع در شرایط خوبی است، آن را در یک ظرف تمیز برای استفاده مجدد ذخیره کنید. خطوط ترمز را با احتیاط از پایین سیلندر اصلی جدا کنید و اتصالات خطوط را با درپوش یا شاخه های مناسب روی سیلندر اصلی وصل کنید. مخزن را تا حد مناسب پر کنید، درپوش مخزن را تعویض کنید، ماشین را روشن کنید و ترمز را فشار دهید. اگر اکنون پدال ترمز محکم و بلند باشد، سیلندر اصلی به درستی کار می کند.

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره  09352821528 تماس بگیرید.

کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx