مهم ترین دلیل پایین رفتن پدال ترمز + ترفندهای اجرایی

سیستم ترمز خودرو

سیستم ترمز خودرو به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که خودروی شما می تواند به طور کامل و به موقع متوقف شود. اگر ترمزها فرسوده‌شده یا به درستی کار نمی کند، ممکن است خودروی شما زمان بیشتری برای توقف نیاز داشته‌باشد یا به طور کلی نتواند متوقف شود، که هر دو می توانند منجر به تصادف شوند.
یکی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد سیستم ترمز شما به درستی کار نمی‌کند، نرم یا اسفنجی بودن پدال ترمز است که به این معنی است که هنگام فشار دادن پدال روی زمین پایین می‌رود. اگر متوجه شدید پدال ترمز شما نرم است، ممکن است تعجب کنید که چه بخشی از سیستم ترمز باعث این مشکل می شود. پدال های ترمز به دلایل مختلف می توانند پایین بروند. با چند مورد از این دلایل آشنا شوید.

1. در خطوط ترمز هوا دارید.

یکی از دلایل اصلی نرم شدن پدال ترمز، وجود هوا در خطوط ترمز است. هنگامی که تعمیرات انجام می شود، هنگامی که مایع اضافه می شود یا هنگامی که ماشین شما کار می کند، هوا می تواند به خطوط ترمز شما راه یابد.
روغن ترمز وظیفه عبور از خطوط ترمز و تامین نیروی مورد نیاز برای توقف ترمز را بر عهده دارد. هوا هیچ نیرویی ایجاد نمی کند که به ترمز شما کمک کند. به این ترتیب، هنگامی که هوا در خطوط ترمز شما وجود دارد، پدال ترمز شما می تواند به دلیل کمبود نیرو تا انتها به سمت زمین فشار داده‌شود.
اگر در خطوط ترمز خود هوا دارید، باید خطوط ترمز را تخلیه کنید تا هوا خارج شود.

2. خودرو نشتی مایع ترمز دارد.

یکی دیگر از دلایل رایج پایین‌آمدن پدال ترمز روی زمین این است که روغن ترمز شما کم شده‌است. شایع ترین دلیل این اتفاق این است که خودرو در یکی از خطوط خود نشتی دارد.
هنگامی که بعد از اینکه ماشینتان برای مدت طولانی پارک بوده است، آماده رفتن به محل کار هستید، زمین زیر ماشین خود را برای یافتن گودال ها بررسی کنید. روغن ترمز بسته به سن آن می تواند از زرد روشن تا قهوه ای تیره متغیر باشد. همچنین مانند روغن گیاهی یا کانولا احساس لغزش و روغنی شدن خواهد داشت.
اگر نشتی روغن ترمز دارید، تعمیرگاه خودرو باید تعیین کند که کدام خط نشتی دارد و خط را تعویض کند.

نشتی روغن ترمز خودرو

3. بوستر ترمز شما خراب است یا بد است.

سومین دلیلی که ممکن است پدال ترمز شما به زمین برود این است که بوستر ترمز شما از کارافتاده یا خراب است. این معمولا به دلیل سن و سایش رخ می دهد. کسانی که اغلب زیاد ترمز می‌کنند یا در ترافیک رانندگی می کنند، ممکن است این مشکل را سریع‌تر از افرادی که زیاد توقف نمی‌کنند، تجربه کنند.
تقویت کننده ترمز قدرت سیستم ترمز را تامین می کند و به درگیر شدن ترمز هنگام فشار دادن روی پدال کمک می کند. هنگامی که سیستم از کار می‌افتد، ممکن است هنگام فشار دادن پدال، ترمزهای خودرو درگیر نشوند که باعث نرم شدن پدال می‌شود.
یک مکانیک می تواند مشکلات ترمز شما را تشخیص دهد و تشخیص دهد که آیا بوستر ترمز باعث پدال پایین شده است یا خیر. اگر مشکل تقویت کننده است، تعویض آن تنها گزینه است.

توجه داشته باشید که این مباحث تنها بخشی از آموزش کارشناسی خودرو است. اگر مایل به یادگیری و مشاهده دوره رایگان کارشناسی خودرو را دارید از طریق عبارت وارد برگه مینی دوره هوش خودرو شوید و دوره را مشاهده نمایید.

4. سیلندر اصلی خودرو در حال خراب شدن است.

دلیل نهایی اینکه چرا پدال ترمز شما ممکن است نرم باشد این است که سیلندر اصلی از کار افتاده است. سیلندر اصلی ممکن است به دلیل سن و سایش از کار بیفتد.
سیلندر اصلی شیر اصلی است که مایع ترمز را به خطوط ترمز خودرو پمپ می کند. هنگامی که سیلندر از کار می افتد، خطوط، روغن ترمز مورد نیاز را دریافت نمی کنند. به نوبه خود، هیچ فشاری وجود ندارد، که به ترمز شما اجازه می دهد تا روی زمین پایین بیاید.
اگر سیلندر اصلی خودرو خراب باشد، بسته به سن و شرایط سیلندر، ممکن است مکانیک بتواند سیلندر اصلی را تعمیر کند یا ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.
اگر متوجه شدید که پدال ترمز شما به سمت زمین پایین می آید، باید ترمز و سیستم ترمز خود را در اسرع وقت بررسی کنید.

5. تنظیم کفش ترمز عقب

اگر خودرو دارای درام/کفش ترمز عقب باشد و پمپ کردن پدال ترمز باعث بهبود ترمز شود، ممکن است کفشک های عقب تنظیم نشده باشند. مشکل می تواند این باشد که کفش های عقب هنگام فرسایش تنظیم نمی شوند. کفش ها باید از نظر سایش بررسی شوند و در صورت لزوم تنظیم شوند. حتما از ترمز دستی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید. درگیر شدن ترمز دستی باعث تنظیم خودکار کفشک های ترمز می شود.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. این نکته را توجه داشته باشید که بررسی روغن ترمز خودرو یکی از بخش های مهم در کارشناسی فنی خودرو است . اگر که شما عزیزان قصد دارید مطالب بیشتری را در این خصوص بیاموزید می توانید از بخش مقالات جهت مشاهده دوره کارشناسی خودرو استفاده کنید.

همچنین اگر قصد کارشناسی خودرو در شرق تهران را دارید می توانید از طریق بخش خدمات ما در مجموعه حنفی کار با نوبت رزرو در مجموعه ما حضور یابید و از خدمات کارشناسی ما استفاده کنید. همچنین شما عزیزان می توانید درخواست خدمت کارشناسی در محل را داشته باشید. در این صورت پس از هماهنگی و رزرو نوبت کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن در محل شما برای کارشناسی خودرو حاضر خواهند شد.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx