چگونه یک فرمان خودرو سفت را تعمیر کنید؟

چگونه یک فرمان خودرو سفت و سخت را تعمیر کنید؟(بخش اول)

ما به عنوان صاحبان خودرو و رانندگان همیشه به دنبال تجربه رانندگی آرام هستیم. ما به دنبال این هستیم که بدون هیچ مشکلی از نقطه A به نقطه B برسیم. اما اکنون مشکلی دارید که شما را به این فکر می‌اندازد که “چرا فرمان خودرو من سخت می‌چرخد؟” آیا سفتی فرمان به طور ناگهانی اتفاق افتاد؟ آیا سعی کرده اید که مشکل را به تنهایی برطرف کنید، بی فایده است؟ ما رایج ترین علل و چند راه حل را داریم که اکنون به شما کمک می کند!
سیستم فرمان خودروی شما بخشی حیاتی از مکانیسم کنترل خودرو است. سیستم فرمان همچنین کنترل کاملی بر جهتی که وسیله نقلیه خود را در آن هدایت می کنید فراهم می کند. بنابراین، هنگامی که شما مشکل سفت شدن فرمان را دارید، با یک موقعیت خطرناک روبرو می شوید. ممکن است در یک بزرگراه باشید و به دلیل تصادف رانندگی مجبور به توقف شوید. سپس، شما باید خود را از بزرگراه خارج کنید، اما نمی توانید. کنترل سیستم فرمان همیشه شما را ایمن و مطمئن نگه می دارد. بیایید برخی از رایج ترین دلایل سفت شدن فرمان را بررسی کنیم.

چرا چرخاندن فرمان خودرو سفت و سخت است؟

برخی از رایج‌ترین دلایلی را که نشان می‌دهد فرمانی دارید که چرخاندن آن دشوار است را بررسی کنید.

کارشناسی خودرو در تهران

قفسه فرمان معیوب

قفسه فرمان وسیله نقلیه شما از طریق یک سری اتصالات U و شفت به چرخ متصل است. این قطعات به همراه قفسه ممکن است به دلیل رانندگی روزانه آسیب ببینند و دچار شکستگی شوند. اگر متوجه شدید که فرمان شما بعد از استارت زدن ماشین سفت می شود، می توانید روی قفسه فرمان به عنوان منشا مشکل حساب کنید. پس از ادامه رانندگی، فرمان شما کم کم سفت تر می شود. چرا این اتفاق می افتد؟ این به دلیل داغ شدن قفسه پس از مدتی کارکرد موتور است. علاوه بر این، روان کننده شروع به ته نشین شدن خواهد کرد. در حالی که می‌توانید با این شرایط رانندگی کنید، نباید با قفسه‌فرمان خراب رانندگی کنید زیرا با گذشت زمان مشکل بدتر می‌شود.

تسمه سرپانتین شکسته یا ترک خورده

یکی دیگر از دلایل رایج سفت شدن فرمان، ممکن است به دلیل شکستگی یا ترک خوردگی کمربند سرپانتین باشد. با گذشت زمان – درست مانند سایر قطعات خودرو، تسمه سرپانتین به دلیل تمام کارها و فشارهایی که باید تحمل کند، فرسوده می شود. پس از اینکه تسمه شروع به شکستن و فرسایش کرد، فرمان شما شروع به نشان دادن علائم سفتی می کند. این تسمه نیز می تواند شل شود. اگر برای رفع این مشکل صبر کنید، احتمال شکستگی شدید تسمه و در نتیجه از بین رفتن کامل فرمان شما وجود دارد.

کارشناسی خودرو در تهران

فشار تایر

شما عنوان را می خوانید و تعجب می کنید. فشار لاستیک می تواند به سفت شدن فرمان کمک کند؟ مطمئنا می تواند. ممکن است تعجب آور باشد، اما فشار نامناسب یا کمبود هوا باعث سفت شدن فرمان و چرخاندن آن می شود. فقدان فشار باد لاستیک، یا فشار نامناسب تایر، – به طور خاص باد لاستیک‌ها – می‌تواند باعث سفت شدن فرمان شود. این باید دلیل دیگری باشد برای اینکه همیشه لاستیک های خودروی شما به درستی باد شوند.
شما باید تمام لاستیک های خودروی خود را طبق PSI توصیه شده به درستی باد کرده نگه دارید.
تراز نادرست جلو نیز می تواند باعث شود که فرمان ثابت بماند!
آیا می دانستید که تراز جلویی معیوب می تواند روی فرمان شما نیز تأثیر بگذارد؟ اگر لاستیک‌های جلویی‌تان نامتعادل یا یکنواخت باشد، ممکن است ماشین شما به یک سمت کشیده شود و همچنین ممکن است منجر به سفت شدن فرمان شما شود. آج ناهموار لاستیک می‌تواند منجر به نامرتبی چرخ‌ها شود – و باعث سفت شدن فرمان شود – که واقعاً وقتی تصمیم می‌گیرید به پیچ بپیچید قابل توجه است.

مایع ناکافی یا نشتی

سطح ناکافی مایع یا مایع نشتی نیز می تواند فرمان خودرو را سفت کند. مشکلات مربوط به مایع فرمان زمانی رخ می دهد که ناحیه شلنگ تحت فشار شل شود یا در آن نشتی ایجاد شود. سیال از آن شکاف نشت می کند و منجر به کاهش فشار در سیستم می شود – در حالی که پمپ را نیز خشک می کند. نتیجه؟ فرمانی که مایع کافی برای عملکرد آزاد و غیر محدود دریافت نمی کند.

مایعات غلیظ

نشتی یا ناکافی بودن سطح مایعات نه تنها می تواند به سفت شدن فرمان خودرو کمک کند، بلکه مایعات غلیظ نیز می توانند مانور دادن فرمان را با مشکل مواجه کنند. درست مانند سایر انواع مایعات در یک وسیله نقلیه، مایع فرمان هیدرولیک خودرو شما نیز می تواند زباله ها و کثیفی ها را در طول زمان جمع کند. سپس مایع می تواند غلیظ و راکد شود و آزادانه جریان پیدا نکند. این همچنین منجر به روانکاری ناکافی قطعات نیز می شود.
به دلیل این موضوع، فرمان سفت و سختی برای رضایت دارید. سفتی فرمان خود را به خصوص در سرعت های پایین احساس خواهید کرد. راه حل این مشکل این است که مایع فرمان برقی را بیرون بریزید و ماشین خود را با مایع فرمان تازه پر کنید.

چگونه یک فرمان خودرو سفت را تعمیر می کنید؟

ما در مورد دلایل یک فرمان خودرو سفت بحث کردیم، اکنون بیایید راه حل ها را بیان کنیم. چگونه می توان فرمان سفت را تعمیر کرد؟

کارشناسی خودرو در تهران

فشار هوا را در لاستیک های خودرو نگاه کنید و بررسی کنید.

آیا هنگام رانندگی با سرعت کم، چرخاندن فرمان برایتان مشکل است؟ پس فشار باد لاستیک های خود را بررسی کنید. همه لاستیک های شما باید با PSI توصیه شده برای اندازه لاستیک و وسیله نقلیه شما با هوا پر شوند. شما مقدار هوای نامناسبی را نمی خواهید – که می تواند منجر به سفت شدن فرمان شود.

قرقره روی واحد فرمان را ارزیابی کنید.

راه حل دیگر برای سفت شدن فرمان، بازرسی کامل قرقره واقع در واحد فرمان خودرو سفت است. مطمئن شوید که قرقره را فقط زمانی که موتور ماشین شما خاموش است بررسی کنید. کشش مناسب نرمال روی قرقره شما نباید از یک اینچ یا سه چهارم پلی تجاوز کند. برای بررسی کشش، فقط انگشت شست خود را روی کمربند فشار دهید. با بررسی شکستگی ها، ترک ها، پارگی ها یا حتی لبه های فرسوده یا رسیدن به آن نقطه اطمینان حاصل کنید که قرقره شما در وضعیت خوبی قرار دارد. همچنین می‌توانید از یک مکانیک بخواهید که هنگام کار کردن موتور خودرو، یک بررسی بصری انجام دهد تا مطمئن شود که تسمه قرقره‌ای قوی و محکم دارید که به خوبی کار می‌کند. اگر تسمه لغزش داشته باشد، نه تنها فرمان سفت می شود، بلکه فرمان نامنظم و ناپایدار می شود.

مایع فرمان هیدرولیک خود را بررسی کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مایع فرمان برقی شما می تواند مایعی باشد که کثیفی و زباله را به خود می گیرد. اگر اینطور است، پس می‌توانید تقریباً روی دشواری فرمان حساب کنید. یک فلاش فرمان هیدرولیک بگیرید و مایع فرمان را از نو پر کنید..
فراموش نکنید که به واحد فرمان خود نیز نگاه کنید!
علاوه بر شستشوی مایع فرمان برقی، شما همچنین می خواهید برای بازرسی واحد مایع فرمان برقی خود وقت بگذارید. اگر هر نوع نشتی از اتصال شلنگ های فشار دارید، در نتیجه فشار خودرو شما را کاهش می دهد و منجر به مشکل در فرمان می شود.

کارشناسی خودرو در تهران

قطعات جلویی خودرو را بازرسی کنید.

راه حل دیگر برای مبارزه با فرمان خودرو سفت، بازرسی کامل قطعات جلویی وسیله نقلیه شما است. مفاصل توپی و انتهای میله های اتصال خودرو شما باید از نظر روانکاری و سایش مناسب بررسی شوند. اگر ساییدگی بیش از حد تشخیص داده شود یا دیده شود، این امر می تواند باعث ایجاد خطر در هنگام رانندگی و سفت شدن فرمان شود. شما می خواهید این قسمت ها را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما هم ترازی مناسب در جلو و هم در انتها دارد. یک “علامت هشدار” به معنای سایش نامنظم تایرهای جلو است. هنگام رانندگی متوجه خواهید شد که ماشین شما در حال حرکت است یا به یک سمت کشیده می شود. ماشین شما هرگز نباید شما را به یک طرف بکشد. بنابراین، آن را سریعا بررسی کنید!
ممکن است با فرمان خودرو سفت مواجه شوید، مخصوصاً زمانی که می خواهید بپیچید. لاستیک های وسیله نقلیه شما به درستی تراز نشده اند. یک راه خوب برای سالم نگه داشتن خودرویتان این است که آن را نزد یک مکانیک مورد اعتماد ببرید و مرتب معاینه شوید. شما می توانید از مشکلات بزرگ جلوگیری کنید – از جمله قبوض تعمیرات هنگفت در این راه! مکانیک شما همچنین می خواهد سطح مایع فرمان خودرو شما را برای اطمینان از سالم بودن آنها بررسی کند. اگر احساس کردید چیزی اشتباه است یا آنطور که باید باشد نیست، آن را با مکانیک خود در میان بگذارید تا او بتواند آن را بررسی کند و تشخیص درستی بدهد. بهتر است پول کمی برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بپردازید، تا اینکه بعداً پول زیادی برای تعمیر هنگفت بپردازید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو