روش تنظیم آینه ها

روش تنظیم آینه ها

دلیلی وجود دارد که معلمان آموزش رانندگی شما را در مورد بررسی آینه هایتان تحت فشار قرار می دهند. آینه‌های بغل و آینه‌های دید عقب از مهمترین ویژگی‌های ایمنی خودروی شما هستند. بدون آنها، شما تنها قادر خواهید بود بخش کوچکی از جاده را در یک زمان مشاهده کنید و احتمال برخورد شما افزایش می یابد. در حالی که نگاه کردن از یک طرف به سمت بالا و هر چند ثانیه یک بار ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند باشد، ایجاد عادت درست استفاده از آینه ها اولویت اصلی است. قبل از اینکه وارد جاده شوید، باید آینه های بغل و عقب خود را طوری تنظیم کنید که در هر یک از آن ها دید واضحی داشته باشید.

کارشناسی خودرو در تهران

نحوه تنظیم آینه ها

1 روی صندلی راننده بنشینید. صندلی و فرمان را طوری قرار دهید که راحت باشید و به تعویض دنده، پدال ترمز و گاز دسترسی داشته باشید.
2 آینه دید عقب را به آرامی تکان دهید تا بتوانید مستقیماً وسط شیشه عقب خود بدون حرکت سر را ببینید. هدف این است که بتوانید به سرعت از جاده مقابل به جاده پشت سر خود بدون نیاز به حرکت یا چرخاندن بدن خود نگاه کنید. هنگام تنظیم آینه عقب مطمئن شوید که در وضعیت معمول خود نشسته اید.
3 اهرم ها یا دکمه های تنظیم آینه های جانبی را پیدا کنید. بسیاری از مدل های جدیدتر دارای یک اهرم یا دسته کوچک بر روی درب سمت راننده هستند که به صورت الکترونیکی آینه های جانبی را تنظیم می کند. مدل های قدیمی اغلب از شما می خواهند که آن ها را به صورت دستی با استفاده از یک اهرم یا با فشار دادن روی خود آینه تنظیم کنید. هرگز هنگام رانندگی با این دکمه ها بازی نکنید.
4 ابتدا آینه سمت راننده را تنظیم کنید. تنظیمات را انجام دهید سپس روی صندلی راننده بنشینید تا مطمئن شوید که می توانید جاده پشت سر خود و یک تکه کوچک از کنار ماشین خود را ببینید.
5 بعد، آینه سمت سرنشین را تنظیم کنید. اگر باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید، ممکن است لازم باشد بین صندلی های مسافر و راننده حرکت کنید تا زمانی که به درستی تنظیم شود.
6 بعد از اینکه همه آینه ها تنظیم شدند، روی صندلی راننده بنشینید و به هر کدام نگاه کنید، از آینه بغل راننده شروع کنید. همانطور که به امتداد نگاه می کنید، باید همه چیز را که پشت سر خود قرار دارد به صورت بخش هایی مشاهده کنید.
اکنون که آینه های شما تنظیم شده اند، در اینجا چند سناریو رانندگی وجود دارد که شما را ملزم به استفاده از آینه های خود می کند:

کارشناسی خودرو در تهران

نحوه استفاده صحیح از آینه ها

1 ورود در بین خطوط هنگام تغییر مسیر: ابتدا آینه دید عقب خود را بررسی کنید تا ببینید آیا خودروهایی پشت سر شما هستند یا خیر. همانطور که شروع به علامت دادن قصد خود برای چرخیدن می کنید، آینه جانبی را در سمتی که قصد دارید با آن ادغام شوید بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از لاین چپ به لاین راست بپیوندید، آینه سمت راست خود را برای ترافیک نزدیک به آن لاین بررسی کنید. همچنان که ادغام را کامل می کنید، بین آینه عقب و آینه بغل نگاه کنید.
2 کارشناسان ایمنی عمومی رانندگی توصیه می کنند که هنگام رانندگی، تمام آینه های وسیله نقلیه خود را به طور مداوم اسکن کنید. هر پنج ثانیه یک نگاه سریع به یک آینه بیندازید که از آینه سمت راننده شروع می شود.
3 پارک دوبل: هر سه آینه شما برای پارک دوبل موفقیت آمیز وسیله نقلیه شما ضروری هستند.
4 هنگام کشیدن تریلر بررسی آینه های شما ضروری است زمانی که وسیله نقلیه شما هر نوع تریلر را می کشد. هنگام چرخش، آینه را به سمت داخل پیچ تماشا کنید تا مطمئن شوید که چرخ های تریلر به حاشیه نرسیده است. تنظیم و استفاده صحیح از آینه های بغل و عقب خودرو از نقاط کور خطرناک جلوگیری می کند و وسیله نقلیه شما را از مسیر نزدیک شدن به ترافیک دور نگه می دارد.

رانندگی با ماشین شخص دیگری

وقتی پشت فرمان ماشین دوستتان می‌نشینید، فراموش نکنید:

  • صاف بنشینید و آینه دید عقب را تنظیم کنید.
  • برای تنظیم آینه سمت راننده به چپ خم شوید.
  • برای تنظیم آینه بغل سرنشین به راست خم شوید.

این تنظیمات آینه مهم هستند، مهم نیست که چقدر مسافت کوتاهی را رانندگی می کنید.
اگر آینه‌های خودروی دوست شما بر اساس قوانین ضعیف تنظیم شده‌اند، این فرصت شماست تا نحوه تنظیم صحیح آینه‌های خودرو را توضیح دهید. این خبر را پخش کنید و جاده را برای همه ایمن تر کنید!

جهت مشاهده دوره کامل هوش خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از شرایط کارشناسی رنگ خودرو با شماره  09352821528 تماس بگیرید.

کتاب هوش خودرو را از دست ندهید! خرید کتاب هوش خودرو

کارشناسی رنگ خودرو در تهران

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx