10 نشانه اینکه یک خودروی دست دوم تصادف کرده است

با توجه به اینکه مالک اول بیشتر استهلاک را متحمل می شود، خرید یک خودروی دست دوم اغلب می تواند یک تصمیم اقتصادی باشد، مشروط بر اینکه استهلاک عادی تنها ضربه ای باشد که وارد شده است.
جدای از چیزهای بدیهی (خودرویی که می تواند با قدرت خود حرکت کند)، عوامل زیادی اغلب باعث ایجاد یا شکست معامله می شوند. به طور معمول، قابلیت اطمینان به یک خودروی دست دوم در خط مقدم ذهن اکثر خریداران است. در همین حال، برای دیگران، ترس از خرید وسیله نقلیه ای که قبلاً در یک تصادف جدی قرار گرفته بود، می تواند معامله شکن باشد.
خودروهایی که به شدت آسیب دیده اند اغلب تعمیر می شوند و در نهایت به جاده بازمی گردند، اما کیفیت کار تعمیر و شدت آسیب نقش مهمی در تضمین ایمنی وسیله نقلیه دارد. به قول معروف پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین، یافتن جستجو برای یک خودرو بدون تصادف به فرد اجازه می دهد از مشکلات احتمالی که ممکن است از یک وسیله نقلیه ضعیف ناشی می شود جلوگیری کند.
بنابراین، چگونه می‌توانید بفهمید که این خودروی ظاهراً عالی دقیقاً همان چیزی است که ادعا می‌کند؟

در اینجا 10 علامت حیاتی وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید.

خودروی دست دوم تصادف کرده

1. مسائل مربوط به رنگ

در زیر نور نمایشگاه ماشین های دست دوم، رنگ آن ماشین می تواند به طرز شگفت انگیزی بی عیب به نظر برسد، اما ممکن است اینطور نباشد. اغلب بهتر است که بتوانید رنگ را در محیطی با نور خوب بررسی کنید، مثلاً در زیر نور خورشید، و اینجاست که می توانید آن را به طور کامل برای هر گونه ناهماهنگی بررسی کنید.
صرف نظر از رنگ متفاوت، تنوع درخشش یا رنگ‌های کاملاً نامتناسب بین پانل‌های مختلف بدنه، همه به خودرویی اشاره می‌کنند که بدنه‌اش تعمیر شده است.

کارشناسی خودرو در تهران 

2. قطعات تعویض شده

قطعات خودرو معمولاً نسبتاً گران هستند. غیر معمول نیست که بعد از تصادف فقط قطعات آسیب‌دیده را تعویض کنید و خوشبختانه برای شما، این بدان معنی است که علائم واضحی وجود دارد که باید مراقب آن ها باشید. یک قطعه کاملاً جدید در یک وسیله نقلیه فرسوده و قدیمی مانند یک چراغ هشدار بزرگ است که مستقیماً روی صورت شما چشمک می زند، به خصوص اگر پوشش کیسه هوا (که اغلب با باز شدن کیسه های هوا شکسته می شود) یا چراغ های سر و عقب باشد که به احتمال زیاد در برخورد گلگیر آسیب دیده اند.
در برخی موارد، قطعات ناهماهنگ یا دست دوم نیز برای کاهش هزینه‌های تعمیر استفاده می‌شوند. بنابراین، همیشه در مورد چنین بی نظمی هایی با فروشنده صحبت کنید. آیا این خودرو واقعاً با درج داشبورد فیبر کربنی و تزئینات درب چوبی عرضه شده‌است؟

3. شکاف پانل

ماشین‌ها در شرایط عالی از کارخانه بیرون می‌آیند و هیچ سازنده‌ای درهایی را طراحی نمی‌کند که شما مجبور باشید آن‌قدر محکم به هم بکوبید که تمام محله بشنوند تا بسته‌شوند.
همچنین نباید بتوانید هنگام بسته‌شدن انگشت خود را در شکاف بین گلگیر و در بچسبانید. این شکاف ها باید حداقل و در سرتاسر بدنه ثابت باشند. پس از یک تصادف جدی، بسیاری از قطعات ناهماهنگ تراز قبل خواهند شد و بازگرداندن آن ها در جای خود کار ساده ای نیست.

4. ماشین مستقیم رانندگی نمی کند.

تست رانندگی یک ماشین جدید تماماً در مورد تجربه ویژگی های آن است، اما تست رانندگی یک ماشین دست دوم نیز در مورد تعیین مشکلات احتمالی است. اگر ماشین به سمتی کشیده‌شود و نتواند مستقیم حرکت کند، ممکن است تراز آن مشکل دار باشد.
در بدترین حالت، حتی ممکن است خودرویی باشد که شاسی خمیده ای دارد که تراز کردن آن به درستی غیرممکن است. هرگز چنین وسیله نقلیه ای را، بدون اینکه از فروشنده بخواهید آن را مجددا تنظیم کند، در صورت امکان، خریداری نکنید و مطمئن شوید که مشکل اصلاح شده‌است.

کارشناسی خودرو در تهران 

5. سایش ناهموار لاستیک

خب، شما برای تست رانندگی رفتید، و عالی است، ماشین مستقیم رانندگی می کند، پس باید شرایط عالی باشد؟ نه خیلی عجله نکنید! حتی اگر خودرو به سمتی کشیده‌نشود، سایش ناهموار لاستیک می‌تواند نتیجه یک تنظیم نامناسب سیستم تعلیق باشد.
همچنین ممکن است نشان‌دهنده چیز بسیار جدی تری باشد، مانند شاسی مشکل دار، که برای پنهان‌کردن مشکل تراز شده‌است. همانطور که می بینید، اگر شاسی آسیب‌دیده دائماً بر خلاف جهت چرخ کار کند، لاستیک ها نیروی غیرعادی را تجربه می کنند و در نتیجه باعث سایش ناهمواری که مشاهده کردید، می شود.

6. علائم جوشکاری

وقتی ماشین شما آنقدر محکم از عقب تصادف می کند که صندوق عقب آن شبیه یک تکه بروشور له شده است، چه می کنید؟ خوب، شما می توانید ماشین را اسقاط کنید و تمام پول را از دست بدهید، یا می توانید ماشین را نجات دهید. ساده‌ترین راه در صورت انتخاب دومی، بریدن و تعویض بخش آسیب‌دیده است و این شامل جوش‌های زیادی است که با نگاهی دقیق‌تر قابل تشخیص است.
اکثر خودروها دارای قطعاتی هستند که به هم جوش داده شده اند، بنابراین آنچه باید به آن توجه کنید بخش های بریده شده ای است که به هم وصل شده اند (کف صندوق عقب باید یک تکه باشد، قطعاً روی چاه لاستیک زاپاس متصل نمی شود)، علائم جوش نامنظم (در مقایسه با سایرین). جوش روی ماشین و آن هایی که در مکان های عجیب و غریب هستند. به طور کلی، از چنین خودروهایی اجتناب می‌شود، زیرا هیچ راه مطمئنی برای فهمیدن اینکه آیا تعمیر آن حرفه‌ای انجام شده است وجود ندارد.

خودروی دست دوم تصادف کرده

7. سطوح رنگ نشده یا زنگ زده

قطعات ساختاری خودرو معمولاً توسط مهره ها و پیچ ها به هم متصل نمی شوند. از این رو، کارهای تعمیر معمولاً به جوشکاری نیاز دارند. نکته ای که در مورد جوشکاری وجود دارد این است که رنگ باید پاک شود تا به درستی انجام شود. این قطعات معمولا از فولاد ساخته می شوند که اگر رنگ نشوند به مرور زمان زنگ می زند. کارهای تعمیر در مناطق نامشخص، مانند قسمت موتور، مورد اصلی هستند، زیرا چشمان آموزش ندیده به راحتی می توانند از آن چشم پوشی کنند.

8. زیرپوش تازه

بیشتر در کشورهایی که زمستان سختی را تجربه می کنند، خودروها برای جلوگیری از زنگ زدگی و کاهش سرعت سایش و پارگی، پوشش زیری دارند. بسیاری از خودروهای محلی نیز به عنوان یک آپشن توسط فروشنده یا توسط شخص ثالث پوشش‌داده می شوند. با این حال، اگر در حال مشاهده یک خودروی دست دوم فرسوده با پوشش زیرین براق هستید، ممکن است تلاشی برای پنهان کردن تعمیراتی باشد که روی خودرو انجام شده است.

9. پانل های چین دار قابل مشاهده

ورق های فولادی چکش خوار، که بیشتر یک خودرو را تشکیل می دهند، می توانند در اثر برخورد چروک شوند و تعمیر مناسب باعث می شود که بدنه خودرو تا حد امکان صاف شود. با این حال، یک کار تعمیر نامرغوب ممکن است قسمت‌های پنهانی مانند کف صندوق عقب یا بخش‌هایی در محفظه موتور را همچنان به‌طور مشهودی نمایان کند.

10. عدم تطابق پیچ و بست

اگر کاپوت را باز کنید، پیچ هایی را می بینید که گلگیرها را در جای خود نگه می دارند و اینها باید از یک نوع و وضعیت مشابه باشند. اگر این سخت افزارهای به ظاهر ناچیز با هم مطابقت ندارند، چرا باید نگران باشید؟ در حین کار بر روی خودروها، کارگاه ها این چنین پیچ ها را به اشتباه قرارداده و تعویض می کنند. از این رو، این می تواند نشان‌دهنده این باشد که گلگیرها در نقطه ای برای تعمیر کار برداشته‌شده‌اند. این امر در مورد سایر قسمت‌ها نیز صدق می‌کند، مانند پیچ‌هایی که کاپوت را روی لولاها یا بست‌ها نگه می‌دارند، که محافظ‌های پاشش گلگیر را روشن نگه می‌دارد.
حتی اگر خودرو هیچ یک از علائم بالا را نداشته باشد، همیشه تصمیم عاقلانه ای است که نظر یک متخصص را جویا شوید و خودرو را توسط کارشناس یا یک کارگاه مورد اعتماد با تجربه مربوطه ارزیابی کنید.
یک ارزیابی مستقل به خریدار بالقوه تصویر واضح‌تری از وضعیت خودرو می‌دهد و به او امکان می‌دهد انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشد.
آیا این بدان معناست که مانند طاعون باید از خودروهای تصادفی اجتناب کرد؟ نه دقیقاً، اگر آسیب کمتری داشته‌باشد، یا اگر خودرو هیچ یک از علائم ذکرشده در بالا را نداشته‌باشد و توسط یک متخصص تایید شده‌باشد. باید به درستی تعمیر شده‌باشد، و به همین دلیل باید بتوانید بدون نگرانی خودرو را خریداری کنید.

جمع بندی

در این مطلب از سایت حنفی کار به بررسی این موضوع که 10 نشانه اینکه یک خودروی دست دوم تصادف کرده است چیست پرداختیم. در این مطلب به مهم ترین نکات و نشانه هایی که پیش از خرید خودرو دست دوم باید بدانید اشاره کردیم. در انتها لازم است به شما عزیزان توصیه ای کنیم در خصوص خرید و فروش خودرو و معامله گری در بازار خودرو ایران. اگر شما عزیزان هم قصد داریم به عنوان یک شغل دوم پردرآمد وارد بازار خودرو ایران شوید و قصد دارید دوره کارشناسی رنگ خودرو را بگذارنید و یا آموزش معامله گری خودرو را بیاموزید کافی است بر روی عبارت های لینک شده کلیک کنید. به این ترتیب می توانید از دوره های مرتبط ما در مجموعه حنفی کار برای یادگیری کارشناسی خودرو و خرید و فروش آن دیدن نمایید.

همچنین اگر شما عزیزان به دنبال یادگیری کارشناسی و یا خرید و فروش خودرو نیستید و اگر قصد خرید خودرو را دارید می توانید از طریق درخواست کارشناسی در محل و یا مراجعه به مجموعه ما به منظور کارشناسی خودرو اقدام به کارشناسی خودرو کنید و برگ کارشناسی را از یک مرکز معتبر دریافت نمایید. این امر به خرید هرچه آسوده تر شما و خیال راحتی شما در معامله کمک می کند.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مطالعه مقالات بیشتر به قسمت بلاگ سایت ما مراجعه نموده و یا اگر به موضوعات پدال های ماشین علاقه مند هستید بر روی عبارت لینک شده کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx