اعتماد در کارشناسی خودرو – برای انجام آن به شخص دیگری اعتماد کنیم؟

آیا شما شروع به تجربه مشکلات عجیب و غریب با ماشین خود کرده اید و به دنبال تشخیص این موضوع هستید؟ خوب، اگر اینطور است، پس شما در جای مناسبی هستید زیرا این مقاله همه چیز در مورد اعتماد در کارشناسی خودرو خواهد بود.
انجام تحقیقات شخصی قبل از اینکه تصمیم بگیرید ماشین خود را به کارشناسی ببرید و مشکل آن را تشخیص دهید یک ایده واقعا هوشمندانه است. چرا این را می گوییم؟ خوب، زیرا کارشناس‌هایی وجود دارند که هزینه‌های بیش از حدی را از مشتریان دریافت می‌کنند و باعث می‌شوند صدها دلار برای این نوع خدمات هزینه کنند.
این بیشتر به دلیل بی تجربگی است. آن ها فقط اسکنر OBD2 را وصل می کنند و منتظر می مانند و به بهترین ها امیدوارند. در حالی که در واقع، این شغل بسیار بیشتر از این است.
یک کارشناس خودرو خوب باید نحوه نفس کشیدن خودرو را درک کند و نقاط را به سرعت به هم متصل کند. و یافتن این نوع از کارشناس‌ها دشوار است. به همین دلیل است که ما سعی می کنیم در مورد این نوع کار به شما کمک کنیم.
ابتدا می خواهیم یاد بگیریم که کارشناسی خودرو چیست. سپس قصد داریم در مورد علائمی که نشان می دهد شما نیاز به کارشناسی روی وسیله نقلیه خود دارید را بیشتر بیاموزیم.
پس از آن به ابزارهای تشخیصی و نحوه انجام این روش برای خودرو می پردازیم. بنابراین، اگر می‌خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، تا انتها با ما همراه باشید، زیرا موارد زیادی برای پوشش دادن وجود دارد.

تست کارشناسی خودرو و اعتماد در کارشناسی خودرو

در خصوص اعتماد در کارشناسی خودرو اکنون قبل از اینکه به موضوعات پیچیده تری بپردازیم، باید بدانیم به طور کلی کارشناسی خودرو چیست. چرا؟ خب، افراد زیادی با مسائل مشابه دست و پنجه نرم می‌کنند و ما احساس می‌کنیم که این موضوع نیاز به توضیح بیشتری دارد، زیرا همه افراد در مورد ماشین‌ها با تجربه نیستند و در این مورد اطلاعات ندارند. بنابراین، اجازه دهید این قسمت را به سرعت پوشش دهیم.
بنابراین، کارشناسی ماشین چیست؟ خوب، کارشناسی به طور کلی تعریف مشکلی است که در خودروی شما وجود دارد بر اساس علائمی که خودرو ایجاد می کند.
همانند وقتی که ما انسان ها سرما می خوریم و به پزشک مراجعه می کنیم. سپس پزشک تشخیص می دهد که ما سرما خورده ایم و داروهای مورد نیاز را به ما می دهد تا بتوانیم بر این مشکل غلبه کنیم.
و در مورد ماشین هم همینطور است. ماشین خوشحال نیست و شما باید به یک پزشک ماشین مراجعه کنید که به عنوان یک مکانیک یا کارشناس نیز شناخته می شود.
در خصوص اعتماد در کارشناسی خودرو امروزه خودروها به قدری پیشرفته هستند که فروشگاه های جداگانه ای برای تشخیص مشکلات وجود دارد. آن ها اصولاً در مورد این نوع کارها متخصص هستند و ماشین شما در عرض چند دقیقه کارشناسی می شود.
سپس می توانید ماشین را به یک تعمیرگاه ببرید و آن را تعمیر کنید. از طرف دیگر برخی از افراد به کارهای DIY علاقه دارند و خودشان مشکلات را تشخیص می دهند. و اگر اهل اتومبیل هستید، باید این را نیز امتحان کنید.

چرا کارشناسی ماشین شما مهم است؟

در خصوص اعتماد در کارشناسی خودرو موضوع دیگری که مایلیم به آن بپردازیم، این است که چرا کارشناسی خودرو برای شما به عنوان مالک خودرو مهم است. چرا اینطور است؟
خوب، کارشناسی ماشین واقعا برای شما و ماشین شما ضروری است. یعنی، به این دلیل که مشکلاتی وجود دارد که اغلب در خودروها ظاهر می‌شوند که اگر به رانندگی خودرو به همان شکلی که هست ادامه دهید، در درازمدت می‌توانند واقعاً برای خودروی شما مضر باشند.
بیایید یک مثال ایجاد کنیم. شما یک نشتی خلاء دارید که نیاز به تعمیر دارد، منیفولد ورودی شما اجازه می دهد هوای بدون اندازه گیری وارد موتور شود. چرا این وضعیت خطرناک است؟
خوب، این مشکل ابتدا روی عملکرد تأثیر می گذارد و ماشین سخت کار می کند. از دیگر پیامدهای این موضوع آسیب دیدن شمع ها، سنسور O2 و همچنین مبدل کاتالیزوری است.
در خصوص اعتماد در کارشناسی خودرو بنابراین، می بینید که چرا تشخیص سریع واقعاً مهم است، مگر اینکه بخواهید بعداً مقدارل زیادی هزینه برای تعمیرات بپردازید.
به همین دلیل است که وقتی متوجه چراغ چک موتور یا علامت دیگری می‌شوید، نباید مکث کنید و مطمئن شوید که این مشکل را در اسرع وقت تشخیص می‌دهید، مگر اینکه بخواهید آسیب دائمی به موتور وارد کنید.

علائمی که نشان می دهد شما نیاز به کارشناسی خودرو دارید.

در خصوص اعتماد در کارشناسی خودرو ما توضیح داده‌ایم که کارشناسی خودرو چیست و چرا باید سریع انجام شود. حال بیایید نگاهی به علائمی بیندازیم که نشان دهنده نیاز خودرو به کارشناسی است.
همانطور که احتمالاً می دانید، هنگامی که خودرو شروع به بروز مشکل می کند، علائمی وجود دارد که نشان می دهد خودرو نیاز مبرم به کارشناسی دارد.

علائم هشدار شماره 1: چراغ موتور را بررسی کنید.

حالا بیایید با اولین نشانه شروع کنیم که نشلن می دهد به کارشناسی خودرو نیاز دارید. و این مورد احتمالاً رایج ترین است. یعنی چراغ چک موتور. بنابراین، چراغ چک موتور چیست؟
خوب، چراغ چک موتور یک چراغ مخصوص است که روی داشبورد وسیله نقلیه شما قرار دارد. این علامت معمولاً می گوید “Check Engine” یا نمادی با یک ماشین و یک آچار در کنار آن وجود دارد. این علامت به چه معناست؟
خب، این بدان معناست که کامپیوتر برخی از مشکلات را در برخی از اجزای ماشین شما ثبت کرده است. اگر نمی‌دانستید، کامپیوتر دائماً تمام سنسورها و شیر برقی‌ها و عملکرد کلی موتور و گیربکس را آزمایش می‌کند.
بنابراین، هر زمان که مشکلی در یک قطعه خاص وجود داشته باشد، کامپیوتر متوجه خواهد شد. و هنگامی که رایانه شواهد کافی مبنی بر وجود مشکل را جمع آوری کرد، چراغ چک موتور را روی داشبورد شما نشان می دهد.
چیزی که واقعا خوب است این است که ابزارهایی به نام اسکنر OBD2 وجود دارد و با این ابزارها می توانید ماشین را اسکن کنید و ببینید چه نوع کدهایی دریافت می کنید. کدهای مربوط به پیشرانه با حرف P شروع می شوند و بقیه نمادها اعداد هستند.
به عنوان مثال، کد P0300 نشان دهنده یک خطای تصادفی در داخل موتور است. در حالی که P0301 نشان دهنده یک اشتباه در سیلندر شماره 1 است. هنگامی که ایده ای نسبت به منشاء مشکل به دست آوردید، درک کدها نسبتاً آسان است.

علائم هشدار دهنده شماره 2: صداهای قابل شنیدن

علامت بعدی که نیاز به تشخیص خودرو را نشان می دهد صداهای شنیدنی است که می تواند وجود داشته باشد. اگر نمی دانید، وقتی ماشین ها خراب می شوند، همیشه چراغ چک موتور را نشان نمی دهند. چرا؟
خب این به این دلیل است که خودروها دارای قطعاتی هستند که به کامپیوتر خودرو متصل نیستند. و از آنجایی که هیچ خوانشی از یک سنسور خاص وجود ندارد، شما نمی توانید مشکل را از این طریق تشخیص دهید.
به جای این، شما علامت شنیداری ایجاد شده را دنبال می کنید. به عنوان مثال، اگر هنگام روشن کردن موتور صدای جیر جیر یا خش خش شنیده شود، ممکن است تصور کنید که تسمه محرک اشتباه شده و شل شده است. این مشکل ممکن است ناشی از خرابی تسمه محرک یا قرقره غیرفعال باشد.

اعتماد در کارشناسی خودرو در تهران  

اعتماد در کارشناسی خودرو

یا مثال دیگر، وقتی یک ماشین شروع به هیس می کند، به این معنی است که در جایی خلاء نشت می کند یا احتمالاً اگزوز از منیفولد اگزوز یا لوله های اگزوز نشتی دارد.
مثال دیگر می تواند صداهای ناله باشد. مخصوصاً وقتی به سرعت حرکت می کنید. صدای ناله می تواند نشان دهنده مشکل در گیربکس باشد اگر از ستون وسط می آید، یا مشکل در بلبرینگ چرخ ها اگر صدا از چرخ ها می آید.
و آخرین مثالی که می‌خواهیم بیاوریم صداهای تلق است. صداهای تلق یک چیز نسبتاً رایج است. این نوع صداها اغلب به دلیل مشکلات بوشینگ روی بازوهای کنترل یا بوش های بد برج استرات ایجاد می شوند.

علائم هشدار شماره 3: مشکلات رانندگی

ما به دو نوع علامت اشاره کرده ایم که نشان دهنده مشکل در خودروی شماست و این مشکل نیاز به تشخیص دارد. نشانه بعدی که در مورد مسائل کارشناسی به آن خواهیم پرداخت، مشکلات رانندگی است.
بنابراین، مشکل رانندگی چیست؟ مشکل رانندگی نوعی مشکل است که بر ویژگی های رانندگی تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که ماشین همانطور که قبلاً قبل از ظاهر شدن مشکل رانندگی می کرد، رانندگی نمی کند. برخی از افرادی که قبل از بروز این مشکلات با خودرو رانندگی نکرده اند، حتی آگاه نیستند و فکر می کنند همه چیز عادی است.
بیایید مثالی بزنیم، شمع‌های خودرو خراب هستند و موتور ضعیف عمل می‌کند و خاموش است. این مشکل تا زمانی که راننده باتجربه ای وجود نداشته باشد، قابل تشخیص نیست.
یکی دیگر از علائمی که می خواهیم لیست کنیم، وضعیتی است که ماشین در حال کشیدن به یکی از طرفین است. فرض کنید شما مستقیم رانندگی می کنید و بسته به موضوع، فرمان شروع به سرگردانی به چپ یا راست می کند.
این یکی دیگر از علائم رانندگی است که نشان دهنده مشکل در وسیله نقلیه شما است. دلایل این مشکل می تواند موارد مختلفی باشد. یعنی بوشینگ ها، اتصالات توپی و میله های داخلی و خارجی. و مثال دیگر وضعیتی است که ماشین نمی خواهد حرکت کند. روی گاز فشار می‌دهید و دورها بالا می‌روند، کلاچ دود می‌کند اما ماشین هنوز سر جایش است. گرفتگی روتور ترمز یکی از دلایل این مشکل است. بنابراین، می بینید که چگونه مشکلات مختلف به رویکردهای کارشناسی متفاوتی نیاز دارند.

اعتماد در کارشناسی خودرو

علائم هشدار دهنده شماره 4: خرابی قطعات

خرابی قطعات نسبتاً رایج است. اما تشخیص علت اصلی می تواند مشکل باشد زیرا عوامل زیادی می تواند در بازی وجود داشته باشد. بیایید بگوییم که AC شما کار نمی کند. چرا این طور است؟ چرا کار نمی کند؟ آیا به خاطر کمپرسور AC بد است؟ کندانسور بد؟ لوله خنک کننده بد یا سیستم AC خالی؟ این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. و به همین دلیل است که کارشناسی خودرو باید به روش صحیح انجام شود تا مشکل آشکار شود.
مثال دیگر زمانی است که شما مشکل موتور دارید. فرض کنید موتور شما فاقد مایع خنک کننده است. چرا ممکن است چنین باشد؟ چرا موتور فاقد مایع خنک کننده است؟
ممکن است دلایل مختلفی پشت این موضوع وجود داشته باشد. یعنی ممکن است واشر سر منفجر شده باشد، ممکن است نشت رادیاتور یا شلنگ خنک کننده داشته باشید. بنابراین، به همین دلیل است که باید کارشناسی مناسب انجام شود تا مشکل به درستی کشف شود.
بنابراین، باید مطمئن شوید که خودرو درست عیب یابی می شود. بیایید نگاهی به ابزارهای مورد نیاز بیاندازیم.

ابزار عیب یابی خودرو

اولین ابزاری که در مورد عیب یابی خودرو به آن نیاز خواهید داشت، اسکنر OBD2 است. بنابراین، ابزار اسکنر OBD2 چیست؟
اگر نمی دانستید، هر خودرویی که پس از سال 1996 تولید می شود، دارای پورت OBD2 است. این بدان معنی است که ابزارهایی وجود دارند که می توانند به وسیله نقلیه وصل شوند تا کدهای مشکل بازیابی شوند.
با ابزار OBD2 می توانید کدها را اسکن کرده و کدها را حذف کنید. و همچنین می توانید داده های به روز را از سنسورهای مختلف بخوانید.
و داده های به روز نحوه عملکرد این سنسور یا شیر برقی را در حین کارکرد خودرو نشان می دهد. چیزی که مایه تاسف است این است که این گزینه های پیشرفته فقط در اسکنرهایی گنجانده شده اند که از نظر قیمت در طیف بالاتری قرار دارند.
اما اگر می‌خواهید خودروی خود را ارزان اسکن کنید، انبوهی از معاملات واقعا خوب وجود دارد. حتی اسکنرهای OBD مجهز به بلوتوث نیز وجود دارد. و خوبی این است که می توانید این اسکنر را به تلفن همراه خود متصل کنید.
ابزار دومی که به آن نیاز دارید یک مولتی متر است. با مولتی متر می توانید مقادیر مختلفی را اندازه گیری کنید. این ابزارها می توانند مقاومت، تداوم و ولتاژ را اندازه گیری کنند. اساسا، تمام چیزی است که برای عیب یابی یک سنسور یا یک شیر برقی نیاز دارید.

چگونه کارشناسی خودرو به روش صحیح انجام می شود.

اکنون، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه کارشناسی خودرو به روش صحیح انجام می شود. بیایید در مورد روش های انجام این کار بیشتر بیاموزیم.
اولین چیزی که باید یاد بگیرید این است که چه نوع علائمی دارید. به عنوان مثال، اگر چراغ چک موتور دریافت کردید، باید عیب یابی کامپیوتری انجام شود. و منظور ما این است که باید ماشین را با ابزار اسکنر OBD2 اسکن کرده و کدها را بررسی کنید.
هنگامی که برخی از کدها را تشخیص دادید، می توانید ادامه دهید و اجزایی را که تحت تأثیر قرار گرفته اند بررسی کنید. یعنی سنسورها، شیر برقی و فیوزها. برای این کار باید یک مولتی متر داشته باشید. با مولتی متر می توانید خواص الکتریکی مختلف مدار الکتریکی را اندازه گیری کنید.
برای علائم دیگر مانند علائم شنیداری، باید یاد بگیرید که صدا از کجا می آید و نوع صدا را ببینید، خواه ناله، کوبیدن، تق تق یا احتمالاً صدای جیر جیر. همه این صداها می توانند به دلایل مختلفی منجر شوند.
و آخرین مورد مسائل مربوط به رانندگی است. اینها معمولاً بر اساس سیستمی که تحت تأثیر قرار می‌گیرد، ردیابی می‌شوند، چه ستون فرمان، چه سیستم تعلیق جلو یا عقب. یا احتمالاً سیستم انتقال قدرت.

نتیجه گیری نهایی

در این مقاله، در مورد کارشناسی خودرو به مقدار زیادی پرداخته ایم. ابتدا، ما یاد گرفتیم که کارشناسی خودرو چیست و علائمی که نشان می دهد نیاز به کارشناسی خودرو خود دارید را بررسی کردیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو