اسب بخار مناسب برای ماشین چقدر است؟

همه ما تقریبا می دانیم اسب بخار چیست . چیز خوبی است که سرعت حرکت یک ماشین را تعیین می کند. ولی این تعریف کمی ساده‌ است. اما به همین دلیل است که اینجا هستیم: ما در این پست در مورد اسب بخاری از جمله میانگین اسب بخار یک ماشین صحبت خواهیم کرد.

اسب بخار چیست؟

اگر از قبل درک درستی از اسب بخار دارید، از مطالعه این بخش صرفنظر کنید. اما اگر اطلاعات کامل ندارید و می خواهید به دانش خود اضافه کنید، ادامه دهید:
اسب‌بخار یک واحد اندازه گیری قدرت و محبوب ترین اندازه گیری برای توان خروجی موتورهای احتراق داخلی است. تعریف علمی دقیق تر برای اسب بخار، سرعت انجام کار است.
ما به جزئیات چگونگی پیدایش اصطلاح اسب بخار نخواهیم پرداخت، زیرا در بهترین حالت گیج کننده است. تنها چیزی که باید بدانید این است که در اصل از جیمز وات، مهندس اسکاتلندی که موتور بخار را تأسیس کرد، آمده است.
در اصل، فرمول برای یافتن اسب بخار، ضرب گشتاور در دور موتور (دور در دقیقه یا RPM ) و تقسیم آن بر 5252 است.
بنابراین، فرض کنید موتوری دارید که حداکثر گشتاور 500 پوند فوت را در 4000 دور در دقیقه ایجاد می کند. دو عدد را ضرب کنید 2000000 به دست می آید. بعد این عدد را بر 5252 تقسیم کنید و به 380 اسب بخار قدرت می رسید.
ما از یک دینامومتر (یا به اختصار دینو) برای اندازه گیری اسب بخار ماشین استفاده می کنیم. انواع مختلفی وجود دارد، اما در اصل، همه آن ها از یک دستگاه نورد برای اندازه گیری توان خروجی موتور استفاده می کنند. بعداً در مورد داینوها بیشتر بحث خواهیم کرد.

 گشتاور

حال، تفاوت بین اسب بخار و گشتاور چیست؟ این دو رقم در بروشورهای خودرو دست به دست هم می دهند. برای درک بهتر آن ها، باید این سه اصطلاح را در زمینه مهندسی بدانید:

  • کار نتیجه نیرویی است که در مسافت ایجاد می شود. اغلب از آن به عنوان نیرو نیز یاد می شود.
  • گشتاور مشابه کار است، که معیاری است برای اینکه چقدر نیروی وارد بر یک جسم باعث چرخش جسم می شود. به عبارت دیگر، این معیار نیروی حرکت دورانی است. در زمینه موتورهای احتراق داخلی، گشتاور نیروی چرخشی است که توسط میل لنگ موتور تولید می شود.
  • قدرت، سرعت انجام این کار است. هرچه سریعتر انجام شود، قدرت بیشتر است.

به طور خلاصه، گشتاور معیاری از حرکت چرخشی است که موتور تولید می کند. اسب بخار این است که چقدر سریع می تواند کار را انجام دهد.
سردرگم؟ نگران نباشید، زمانی که شروع به یادگیری کنید، مدتی طول می کشد تا آن را درک کنید. اما این توضیح به زبان ساده است: گشتاور سرعت شتاب ماشین شما است و اسب بخار سرعت حرکت ماشین شما است.
البته، گشتاور بیشتر همیشه به این معنی نیست که ماشین شما سریعتر شتاب می گیرد. و اسب بخار بیشتر لزوماً مساوی با سرعت بالاتر نیز نیست. عوامل دیگری مانند وزن، چسبندگی لاستیک و آیرودینامیک نیز بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد.
با این حال، اعداد اسب بخار و گشتاور به ما ایده ای از آنچه می توانیم انتظار داشته باشیم می دهد. و آنچه ماشین از نظر تئوری می تواند انجام دهد، اگرچه زندگی واقعی ممکن است بسیار متفاوت باشد.

کارشناسی خودرو در تهران 

WHP VS HP

ممکن است قبلاً با اصطلاحات “whp ” و “hp ” برخورد کرده باشید. «HP» مخفف اسب‌بخار است و همانطور که می دانیم، این واحد محبوب ترین واحد برای اندازه گیری توان خروجی موتور است. در همین حال، ” “whp مخفف اسب‌بخار چرخ است، که مقدار اسب‌بخاری است که ماشین شما از طریق چرخ ها پایین می آورد.
نکته ای که در مورد موتورهای احتراق داخلی وجود دارد این است که نیرو باید از یک فلایویل، سپس گیربکس و سپس از طریق میل محرک و دیفرانسیل عبور کند و سپس به چرخ ها برسد. این فرآیند ضروری است، اما منجر به تلفات انگلی یا به‌طور دقیق‌تر از دست دادن پیشرانه می‌شود.
وقتی خودروسازان به اسب‌بخار اشاره می کنند، معمولاً به مقدار اسب بخاری اشاره می کنند که موتور در چرخ فلایویل تولید می کند. اما مقدار واقعی که خودروی شما برای به حرکت درآوردن خود استفاده می‌کند به لطف از دست دادن پیشرانه بسیار کمتر است.
این بیشتر به دلیل اصطکاک است، که مقاومتی است که یک جسم هنگام حرکت روی دیگری با آن مواجه می شود. علاوه بر این، موتور همچنین از دست دادن انگلی ناشی از لوازم جانبی مانند کمپرسور تهویه مطبوع و دینام نیز رنج می‌برد. این دستگاه‌ها همچنین قدرت موتور را کاهش می‌دهند و میزان اسب‌بخار واقعی چرخ‌ها را کاهش می‌دهند.

اندازه گیری اسب بخار با داینو

همانطور که گفته شد مهندسان از دینامومتر برای اندازه گیری اسب بخار و گشتاور خروجی خودرو استفاده می کنند. چندین فناوری مختلف وجود دارد، اما دو نوع: دینو موتور و دینو شاسی است.
یک دینو موتور، فلایویل موتور را برای اندازه گیری اسب بخار و گشتاور خروجی موتور در فلایویل وصل می کند. از آنجایی که قبل از وقوع هر گونه افت توان، اندازه گیری می شود، این عدد همیشه بیشتر از عددی است که از داینو شاسی تولید می شود.
خودروسازان معمولاً از این عدد در بروشورهای خود استفاده می‌کنند، زیرا این عدد بیشتر است و باعث می‌شود خودروهایشان خوب به نظر برسد. و دینوهای موتور معمولاً فقط توسط خودروسازان استفاده می شود، زیرا برای یک فرد معمولی بسیار دشوار است که موتور خود را بیرون بیاورد و آن را به داینو متصل کند.

روش انجام اندازه گیری با داینو

در همین حال، یک داینو شاسی، اسب بخار چرخ خودرو را اندازه گیری می کند. همانطور که گفته شد، چندین فناوری وجود دارد. اما روش ها یکسان است: ماشین را روی مجموعه ای از غلتک ها قرار دهید، آن را ببندید و سپس تا حد امکان روی پدال فشار دهید. دستگاه عدد اسب بخار را برای شما پیدا می کند.
ارقام اسب بخار و گشتاور یک داینو شاسی همیشه کمتر خواهد بود. این به این دلیل است که پس از از دست دادن توان به صورت انگلی، اسب بخار را روی چرخ ها اندازه گیری می کند. بسیاری از افراد اغلب از آن به عنوان اسب بخار “واقعی” یک ماشین یاد می کنند، زیرا این همان اسب بخاری است که واقعاً می توانید از آن استفاده کنید.
داینو شاسی معمولاً زمانی استفاده می شود که علاقه مندان بخواهند خودروهای خود را پس از انجام تغییرات تنظیم کنند. شما همچنین می توانید این کار را صرفاً برای سرگرمی برای اندازه گیری اسب بخار ماشین خود انجام دهید.

میانگین اسب بخار یک ماشین

حالا، وقت آن است که به سؤال شما پاسخ دهیم: میانگین اسب بخار یک ماشین چقدر است؟ پاسخ به نوع ماشین و دوره زمانی ماشین بستگی دارد. خودروهای مدرن به طور متوسط قدرت بسیار بیشتری نسبت به خودروهای قدیمی دارند.
با این حال، اگر بخواهیم تعمیم دهیم، میانگین اسب بخار یک ماشین امروزه حدود 240 اسب بخار یا تقریباً حدوداً حدوداً حدوداً 240 اسب بخار است. برخی از خودروها – به ویژه خودروهای کوچکتر و تریم پایین تر – پایین تر هستند. و برخی از آن ها بالاتر هستند، مانند خودروهای اسپرت و کامیون.

میانگین اسب بخار یک ماشین در هر بخش

پاسخ دادن به این سوال احتمالا با نگاه کردن به هر بخش آسان تر است. در اینجا نگاهی به میانگین اسب بخار یک ماشین با توجه به اندازه آن می اندازیم:
1. ماشین های جمع و جور معمولا حدود 130 اسب‌بخار قدرت دارند.
2. هاچ بک ها و سدان های سایز متوسط معمولا حدود 170 اسب‌بخار قدرت دارند. اگرچه آن ها معمولاً یک مدل با عملکرد بالاتر دارند که به طور میانگین حدود 200 اسب‌بخار قدرت دارد.
3. سدان های فول سایز به طور متوسط حدود 200 اسب‌بخار قدرت دارند، اگرچه معمولاً نسخه توربو یا شش سیلندر دارند که حدود 280 اسب‌بخار یا بیشتر قدرت دارند.
4. SUV های کراس اوور جمع و جور به طور متوسط 200 اسب‌بخار قدرت تولید می کنند.
5. SUV های سایز متوسط به طور متوسط 280 اسب‌بخار قدرت تولید می کنند، اگرچه معمولاً تریم های پایین تر با اسب‌بخار کمتر در دسترس هستند.
6. SUVهای فول سایز معمولاً حدود 400 اسب‌بخار قدرت تولید می کنند که برای تحمل وزن خودرو لازم است.
7. کامیون های کامپکت یک بخش بسیار کوچک هستند و به طور متوسط حدود 200 اسب‌بخار قدرت دارند.
8. کامیون های فول سایز معمولاً حدود 350 اسب‌بخار قدرت تولید می کنند، اگرچه نسخه های با کارایی بالا می توانند تا 500 اسب‌بخار قدرت داشته باشند.
9. کامیون های سنگین به طور متوسط حدود 400 اسب‌بخار قدرت تولید می کنند. باز هم، نسخه های با کارایی بالا معمولا در دسترس هستند.
10. مینی ون ها معمولاً حدود 250 اسب‌بخار قدرت تولید می کنند.

اسب بخار مناسب برای ماشین

باز هم، بسته به مدل، تعداد می تواند بسیار متفاوت باشد. اما باید به شما ایده خوبی درباره اینکه هر بخش خودرویی چقدر اسب‌بخار قدرت دارد را به شما بدهد.

نظرات نهایی

بنابراین، میانگین اسب‌بخار یک ماشین چقدر است؟ در حالی که پاسخ ممکن است بسته به اینکه از چه کسی بپرسید متفاوت باشد، میانگین اسب‌بخار یک ماشین این روزها حدود 240 اسب‌بخار است. این میانگین اسب‌بخار ماشین ها در ایالات متحده است و در کشورهای دیگر بسیار متفاوت است.
در بسیاری از کشورهای در حال توسعه – مانند کشورهای آسیای جنوب شرقی – میانگین تعداد بیشتر چیزی حدود 180 اسب‌بخار است زیرا گزینه های مقرون به صرفه تری با ارقام اسب‌بخار کمتر وجود دارد. این رقم نیز زمانی که شروع به نگاه کردن به بخش خاص تری کنید، بسیار متفاوت خواهد بود. صرف نظر از اینکه میانگین چقدر است، اکثر خودروهای مدرن امروزه به اندازه کافی اسب بخار قدرت دارند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx