کارشناسی خودرو قبل از خرید

کارشناسی خودرو قبل از خرید

به جرات می توان گفت که هیچ کس بدون بررسی خانه ای، آن را خریداری نمی کند – حتی اگر صاحب خانه فعلی ادعا کند که همه چیز در مورد آن ملک عالی و مرتب است.

چرا؟ عمدتاً به این دلیل که پول زیادی در خرید خانه دخیل است، و ممکن است چندین مشکل وجود داشته باشد که تعمیر آن ها ممکن است برای شما هزینه اضافی به بار بیاورد.

برای بسیاری از مردم، وسیله نقلیه دومین خرید گران قیمت زندگی آن ها است و بنابراین بسیار پیچیده است. به طور طبیعی، یک خودرو از قطعات متعددی تشکیل شده است که هر یک از آن ها ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. و بسیاری از آن ها ممکن است بر ایمنی شما و خودرو تأثیر بگذارد.

به همین دلیل است که بازرسی قبل از خرید خودرو نه تنها ضروری است، بلکه بسیار جامع تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. بنابراین، اگر در بخش خودرو متخصص نیستید، بهتر است یک تکنسین خودرو مورد اعتماد را استخدام کنید، که قبل از خریدن، خودرو را بررسی کند.

کارشناسی خودرو قبل از خرید

کل فرآیند معاینه حداقل 45 دقیقه طول می کشد و به طور معمول شامل تمام موارد زیر می شود:

  • رانندگی اکتحانی
  • بررسی ارزیابی ها

ارزیابی مانیتورهای سیستم کامپیوتری خودرو

ارزیابی لامپ ها و چراغ های اخطار داشبورد

  • بررسی سیستم

 سیستم برقی

شارژ و باتری

 اگزوز

 چراغ های داخلی و خارجی

 سیستم گرمایش و سرمایش

 احتراق

خنک کننده و رادار

  • ارزیابی های مکانیکی

اجزای سیستم تعلیق

اتصال فرمان

کمربند و شیلنگ

ارزیابی هایی برای اطمینان از عدم نشت مایعات

  • ارزیابی های تعمیر و نگهداری

ترمز و لاستیک

برف پاک کن/واشر شیشه جلو و شیشه

شرایط و سطوح مایع

کارشناسی خودرو قبل از خرید

در واقع، یک معاینه جامع خودرو باید شامل حدود 200 ایست بازرسی باشد. هنگام جستجوی خودرو، احتمالاً عواملی مانند مدل، ساخت، رنگ، قیمت، باند، شماره درها و غیره را در نظر می گیرید. به عبارت دیگر، جنبه های ملموس وسیله نقلیه چیزی است که شما را به سمت آن جذب می کند. با این حال، عناصری که موفقیت یا شکست خرید خودروی شما را تعیین می‌کنند، اغلب ناملموس، پنهان و ناشناخته هستند. در پایان روز، رنگ و کاپوت وسیله نقلیه شما اگر نتواند با خیال راحت و امنیت شما را از نقطه ای به نقطه دیگر برساند، کاربرد چندانی ندارد.

چگونه برای بازرسی خودرو برنامه ریزی کنیم؟

اکنون که دقیقاً می‌دانید بازرسی جامع خودرو شامل چه مواردی می‌شود، سؤال بعدی این است که چگونه می‌توانید یک بازرسی خودرو را قبل از بستن معامله برنامه‌ریزی کنید. در بیشتر موارد، فروشندگان خودرو به مشتریان بالقوه اجازه می‌دهند تا خودرو را ببرند و آن را بازرسی کنند. اگر متوجه شدید که فروشنده احتمالی شما در حال رد یا تردید در درخواست شما برای بازرسی است، باید این را به عنوان یک پرچم قرمز ببینید و به فروشنده دیگری مراجعه کنید.

در حالت ایده‌آل، باید بتوانید وسیله نقلیه انتخابی خود را از فروشنده قرض بگیرید، یک بازرسی ترتیب دهید، و وسیله نقلیه را به جایی برانید که بازرسی برنامه ریزی شده است. اگر فروشنده به شما اجازه نمی دهد که خودتان ماشین را ببرید، همیشه می توانید از آن ها بخواهید تا شما را تا محل بازرسی همراهی کنند. می‌توانید بازرسی در محل را نیز در نظر بگیرید، اگرچه این بازرسی‌ها خیلی جامع نیستند، زیرا شامل بلند کردن خودرو برای بررسی بلبرینگ‌های خودرو و سایر اجزای موجود در زیر آن یا برای هرگونه نشتی نیستند.

مطمئن شوید که یک بازرس خودرو شخص ثالث را انتخاب کنید:

فروشندگان اغلب از گزارش هر گونه مشکل در خودروهای خود اجتناب می کنند. تعمیر هر مشکلی برای آن ها هزینه دارد و بدیهی است که به نفع آنهاست که این پول به جای از جیب آن ها از جیب شما خارج شود. این بدان معنی است که، صرف نظر از اینکه فروشنده چقدر سعی می کند به شما در مورد بی عیب بودن ماشین خود اطمینان دهد، به حرف آن ها اعتماد نکنید.

در عوض، شما باید یک کارشناس مستقل پیدا کنید – در حالت ایده آل کسی که حرفه اصلی او کارشناسی خودرو است. بسیاری از تعمیرگاه ها کمتر روی بازرسی و بیشتر بر تعمیر تاکید می کنند. مکانیک‌هایی که در چنین مغازه‌هایی کار می‌کنند از معاینه وسایل نقلیه لذت نمی‌برند، بنابراین سعی می‌کنند این کار را تا حد امکان سریع و سطحی انجام دهند. به همین دلیل، باید کارشناسی را بیابید که چشمی آموزش دیده و باهوش داشته باشد و کاملاً بر روی وظیفه خود متمرکز باشد. مطمئن شوید که وسیله نقلیه در حین معاینه بلند شده است و پس از پایان معاینه، رانندگی آزمایشی آن را فراموش نکنید. مهم نیست که هر کسی چه می گوید، هیچ میانبری در مورد بازرسی خودرو وجود ندارد.

یک گزارش بازرسی مستند و کامل دریافت کنید:

در حالت ایده آل، باید یک گزارش آنلاین دریافت کنید که حاوی تصاویر نیز باشد. در روزگاران قدیم، گزارش بازرسی فقط کاغذی بود که با علامت‌های مختلف ردیف شده بود. خوشبختانه، در عصر مدرن، صنعت خودرو، مانند بسیاری دیگر، شفافیت را بر هر چیز دیگری اولویت می دهد. از این رو، امروز هیچ چیزی مانع از دریافت گزارش بازرسی با کیفیت بالا از یک شرکت بازرسی با کیفیت بالا نیست.

آموزش های حرفه ای کارشناسی خودرو را در دوره هوش خودرو مشاهده کنید.

4.9/5 - (103 امتیاز)
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو