تشخیص رنگ جدید محفظه موتور

تشخیص رنگ جدید محفظه موتور

محفظه موتور

اگر در خودروهای قدیمی‌تر اسپری بیش از حد مشکی روی یا نزدیک ناحیه روپوش می‌بینید، در نتیجه‌گیری عجله نکنید. برخی از خودروها (اکثراً خودروهای آمریکایی دهه 60) با مقداری رنگ مشکی روی پوشش و/یا دیواره و رادیاتور، کارخانه را ترک کردند. توجه داشته باشید که فقط باید روی رنگ بدنه بیش از حد مشکی باشد – اگر برعکس است، رنگ آمیزی انجام شده است.

Cuda 1970 53 هزار مایلی، با رنگ اصلی روی کل بدنه، یک خودروی اولیه (قبل از آوریل) بود که به این معنی است که طبق طرح های مهندسی کارخانه مقداری رنگ سیاه بیش از حد روی آن مشاهده می شود. این ماشین خوش شانس است – زیرا مقدار اسپری آن واقعاً بد نیست.

 

تشخیص رنگ جدید از روی محفظه موتور

حال سوال دیگر این است که آیا خودروی مورد نظر شما از کارخانه با موتور مشکی یا موتور رنگ شده تولید شده است یا خیر. بهترین راه برای تعیین اینکه خودروی شما چه چیزی داشته است این است که به عکس‌های تبلیغاتی، بروشورها، عکس‌های کارخانه، مستندهای کارخانه مونتاژ دوره و غیره نگاه کنید. گاهی اوقات فقط خودروهای رنگ روشن، مانند «Cuda» در بالا، «سیاهی» را دریافت می‌کنند.

به طور کلی، اکثر خودروهای آمریکایی (به جز موپار) پس از سال 1963 دارای محفظه موتورهای مشکی بودند. برخی از آنها در اوایل سال 1962 داشتند، اما قبل از آن سال، همه خودروهای آمریکایی با فایروال های رنگی بدنه عرضه می شدند.

چند دستورالعمل دیگر:

– هیچ کوروتی با محفظه موتور رنگی – هرگز عرضه نشده است.

– اکثر خودروهای کلاسیک اروپایی دارای فایروال رنگی بودند.

– پورشه 911 پس از سال 1973، موتورهای رنگی را دریافت کرد.

در پایان، تفاوت زیادی بین خودروها و سال‌های مدل صرفاً به دلیل عدم هماهنگی بین کارخانه‌های مختلف، وجود دارد. بنابراین در این زمینه باید با متخصصان مشورت کنید.

منطقه تنه و ناودان های باران

ناودان های باران در امتداد تنه، پانل های یک چهارم و گلگیرها می توانند سرنخ هایی از جمله خطوط نواری و اسپری بیش از حد را در معرض دید قرار دهند. عادت کنید نه تنها تنه را باز کنید، بلکه در امتداد این ناودان ها نیز اسکن کنید. با این کار رنگ پانل های یک چهارم، صندوق عقب، قسمت پشت پنجره یا همه موارد فوق آشکار می شود.

پرچم قرمز زمانی است که یک ناودان باران را می بینید که در یک طرف ماشین بسیار تمیزتر (و براق تر) از طرف دیگر است. اگر ماشین رانده و استفاده شده باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که ناودان‌ها (به اندازه یکسان) کثیف و رنگ آن، اندکی از آب باران و زباله‌ها محو شده باشند. با نگاه کردن به سمت راننده، می توانید ببینید که ناودان باران محو و کثیف به نظر می رسد. این خودرو مدل 1998 با 100 هزار مایل مسافت است، بنابراین این کاملاً قابل انتظار است. سمت سرنشین اما کاملا تمیز و براق است انگار رنگ جدیدتر است.

 

ناودان گلگیر سمت راننده کثیف است…

 

ناودان گلگیر سمت سرنشین براق به نظر می رسد…

 

علاوه بر این، سخت‌افزار سمت سرنشین دارای لبه‌های گرد است و به وضوح از صندلی خارج شده است. آستر گلگیر در زیر گلگیر شل شده است و پیچ های آن از بین رفته است (در عکس نمایش داده نشده است). سمت راننده هیچ کدام از این علائم را نداشت و کاملا سالم بود. در این مورد، من استفاده از ضخامت سنج رنگ را برای تایید شک انتخاب کردم، و تایید کرد گلگیر سرنشین رنگ شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطمئناً صندوق عقب در این کامارو تمیز به نظر می رسد! اما زمانی که روی ناودان ها زوم کنید…

 

این یک مثال بیش از حد  آشکار و واضح است، اما این یک منطقه مشکل رایج است – آن را نادیده نگیرید!

اطراف سوراخ کلید و دستگیره در

 

همیشه محیط دستگیره در و سوراخ کلید را بررسی کنید، مخصوصاً در اتومبیل های قدیمی که سوراخ های کلید بیرون می آیند. برداشتن هر یک از موارد مستلزم برداشتن پانل در است. بسیاری از تعمیرگاه‌ها در حین اسپری مجدد وقت نمی‌گذارند آن‌ها را بردارند و لبه‌ها در نهایت اسپری بیش از حد می‌گیرند. در اینجا یک عکس نزدیک از دستگیره در هوندا سیویک 1988 شخصی 40 هزار مایلی است که کاملا اورجینال است.

 

جهت مشاهده دوره جامع کارشناسی خودرو اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از مرکز تشخیص رنگ خودرو حنفی اینجا کلیک کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
5 1 امتیاز
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو