کارشناسی رنگ خودرو

کارشناسی رنگ خودرو

تشخیص رنگ جدید

سه نکته وجود دارد که به شما امکان می دهد 80 درصد از رنگ آمیزی مجدد را پیدا کنید:

  1. بدانید که ماشین ها چگونه در کارخانه رنگ می شوند.

این مهم ترین دانشی است که باید هنگام کارشناسی اعتبار رنگ خودرو داشته باشید. خودروها در کارخانه به صورت یک بدنه خالی رنگ می شوند. همه چیز از تزئینات، شیشه، اجزای سیستم تعلیق، مخزن گاز و آب و هوا پس از این فرآیند اضافه می شوند. بنابراین اگر روی این اجزاء رنگ می بینید (از جمله اجزای جانبی که آن را نگه می دارد)، به این معنی است که رنگ آمیزی دوباره در این قسمت صورت گرفته است.

     2. بدانید که یک خودرو کاملا درست به چه شکلی است.

تشخیص یک خودروی بد زمانی بسیار آسان است که بدانید یک ماشین بی نقص چگونه به نظر می رسد. برای نمونه های خودرویی که قصد خرید آن را دارید در آگهی ها جستجو کنید و عکس های نزدیک آن را به دقت مشاهده کنید (این نمونه ها معمولا دارای تبلیغات دقیق و طولانی با تعداد زیادی نماهای نزدیک هستند). اگر دسترسی به ماشین دارید، شخصاً آن را بررسی کنید و از درها، شکاف‌های پانل، قطعات تزئینی بیرونی، برچسب‌های VIN، سخت‌افزارهای متفرقه داخل چارچوب در و غیره عکس‌های دقیق بگیرید. توجه داشته باشید که چه قطعاتی رنگ‌شده هستند. هرچه ماشین‌های «بی‌نقص» بیشتری بررسی کنید، بیشتر می‌توانید جزئیات نادرست را در سایر وسایل نقلیه تشخیص دهید. این کار ممکن است وقت گیر باشد، اما اگر خرج کردن پول زیادی در میان باشد، این دانش ارزشمند می شود.

     3.همیشه برای مقایسه به طرف مقابل ماشین نگاه کنید.

این کار بسیار ساده به نظر می رسد، اما این ترفند راهی سریع برای تشخیص رنگ است. خودروهای کارخانه ای، در هر دو طرف دقیقاً شبیه به هم هستند – اگر یک ناحیه از یک طرف رنگ نشده باشد، از طرف دیگر نیز متفاوت نخواهد بود. برخی از تعمیرگاه ها در مورد جزئیات صرفه جویی یا بی دقتی می کنند، بنابراین در صورت وجود شک، برای مقایسه دور ماشین قدم بزنید. بارها شده یک قطعه سخت افزار رنگ نشده را در یک طرف می بینید، اما طرف دیگر آن را رنگ شده نشان می دهد.

این سه نکته به تنهایی این امکان را به شما می‌دهد تا وسایل نقلیه رنگ‌آمیزی شده بی‌شماری را در تجارت خودرو تشخیص دهید، اما دانستن نقاط حساس (و غیر معمول) خطوط نوارچسب ها و اسپری بیش از حد، قبل از اینکه بتوانید در بازرسی هر خودرویی مطمئن شوید، بسیار مهم است:

 

تشخیص رنگ خودرو
تشخیص رنگ خودرو

شاخص های بصری

در این بخش اغلب برای نمای نزدیک به خودروهای زیر اشاره خواهیم کرد. به همان اندازه که کامارو زیبا به نظر می رسد، شواهد رنگ آمیزی مجدد در آن، بسیار مشخص است. از سوی دیگر، جگوار نیاز به نگاه دقیق تری دارد و نمونه واقعی تری از نکاتی است که می توانید به راحتی در هنگام بازرسی در آن خطا کنید.

 

1998 Jaguar XJ8-L

1969 Camaro Z28

قبل از شروع، باید به یک نکته اشاره کنیم. در حین استفاده از این تکنیک ها در این زمینه، ممکن است با خودرویی برخورد کنید که مالک اصلی آن ادعا می کند که هیچ رنگ جدیدی به آن نزده است (علی رغم یافته های شما). ممکناست بگویند “من آن را کاملاً نو خریدم، 10 سال مالک آن بودم و حتی یک بار هم نیاز به تعمیر رنگ نداشتم!” البته ممکن است حقیقت را بگویند، زیرا واقعیت تاسف بار این است که خودروهای جدید گهگاه قبل از اینکه به فروش برسند، به دلیل آسیب در حین حمل و نقل، حوادث ناگوار در نمایندگی و موارد دیگر، رنگ آمیزی مجدد می شوند. صرف نظر از این موضوع به هرحال رنگ آمیزی، رنگ آمیزی است و بر ارزش خودرو تأثیر می گذارد.

همچنین، به عنوان یک هشدار … فقط به این دلیل که یکی از این شاخص های بیان شده را پیدا کرده اید، در مورد خودروهای مردم نتیجه گیری سریع انجام ندهید. برخی از شاخص‌ها بیشتر شبیه «علائم هشدار» هستند و برای قطعی شدن نتیجه تان به شواهد بیشتری نیاز دارند. اگر در نتیجه گیری خود عجله کنید ممکن است به صاحب اصلی خودرو توهین کنید و فرآیند کار خودتان دچار مشکل شو د. ماشینی که واقعاً رنگ آمیزی شده است چندین سرنخ را نشان می دهد و تکنیک های بعدی به شما کمک می کند تقریباً همه آنها را در عرض چند ثانیه پیدا کنید.

 

جهت کسب اطلاع بیشتر از دوره هوش خودرو و خرید آن کلیک کنید.

این دوره شامل کارشناسی رنگ خودرو نیز می باشد.

جهت اطلاع از مرکز تشخیص رنگ خودرو حنفی اینجا کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو