نحوه تشخیص رنگ

نحوه تشخیص رنگ

ستون در، پایه و رکاب در

کل این ناحیه، همراه با ناحیه لولای در، می‌تواند نشانه‌های رنگ‌آمیزی قبلی را بیش از هر مکان دیگری بر روی خودرو نشان دهد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که لبه درب را برای یک خط نوارطور (یک لبه برجسته از رنگ جدید بر روی رنگ قدیمی) بررسی کنید. این خط از نوار چسبی می آید که برای پوشاندن ناحیه ای که رنگ نمی شود، استفاده می شود.

یک نمونه از خط نوار روی درب رنگ شده در جگوار در زیر یافت می شود. با زوم کردن، می توانید خط نوار را در امتداد تمام لبه درب ببینید که تأیید می کند درب رنگ شده است:

                                    

 

 

 

 

حواستان را جمع کنید … ممکن است فقط موم آن باشد! – در حین بازرسی دقیق، ممکن است با یک خط سفید کم رنگ در امتداد لبه‌های نواحی مانند چارچوب در، پایه درب، درپوش بنزین و جایی که در با درزگیر/نقاط پنجره برخورد می‌کند، برخورد کنید. این خط احتمالا شبیه یا کاملا مانند به خط نوار در تصاویر جگوار بالا خواهد بود. با این حال، همیشه مطمئن شوید که آن را با انگشت شست خود مالش می دهید، زیرا در حالی که مانند یک لبه نوار به نظر می رسد، گاهی اوقات فقط بقایای موم باقی مانده است (و بلافاصله ساییده می شود).

 

برای مثال بعدی، اجازه دهید نگاهی به درب این BMW E39 بیاندازیم. نگاه بدون دقت یا بدون اطلاعات به این درب متوجه هیچ چیز غیرعادی نمی شود و به سادگی از آن می گذرد.

با این حال، هنگامی که در زیر آن را بزرگنمایی کنیم…

نحوه تشخیص رنگ

متوجه یک خط ضعیف از اسپری نقره ای خواهید شد (دوباره، مطمئن شوید که آن را با انگشت شست خود بمالید تا مطمئن شوید که موم یا پولیش نیست). از آنجایی که قسمت مشکوک درب عقب است، باز کردن درب جلو می تواند شواهد بیشتری را نشان دهد. لبه نوارچسب یا محکم نبوده یا به اندازه کافی به دور آن پیچیده نشده بود و اسپری بیش از حد از آن عبور کرد. این در رنگ شده است.

حال، بیایید نگاهی به ستون در کامارو بیاندازیم:

  1. A. اولین قدم این است که به دنبال خط نوارچسب بگردید! هنگامی که یک در رنگ می شود، معمولاً در امتداد خط نقطه چین با چسب پوشانده می شود (مانند جگوار بالا)، اگرچه گاهی اوقات تعمیرگاه ها کل این قسمت را رنگ می کنند. هر درب متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که برای جستجوی سرنخ‌ها وقت می گذارید.
  2. B. به یاد داشته باشید که اتومبیل ها به صورت یک بدنه خالی در کارخانه رنگ آمیزی می شوند. قالب‌های لاستیکی، دریچه‌های هوا، برچسب‌ها و ضامن‌های درب بعد از این کار اضافه می‌شوند، بنابراین نباید رنگی روی آن ها وجود داشته باشد.
  3. C. مجموعه های ضامن درب فقط پس از خروج خودرو از اتاقک رنگ نصب می شوند، بنابراین در اینجا نباید هیچ رنگی روی آن باشد. از آنجایی که جدا کردن این لولا دشوار است، معمولا روی آن رنگ پاشیده می شود. موارد زیادی وجود دارد که تعمیرگاه های تنبل به سادگی کل لولا را هنگام تعمیر، رنگ می کنند. رنگ در نقاط تماس فلز با فلز از باز و بسته شدن درب از بین می رود. به طرف دیگر ماشین بروید و دیوارهای درها را مقایسه کنید. به یاد داشته باشید، رنگ کاری کارخانه از هر دو طرف کاملاً یکنواخت است. اگر یک طرف متفاوت به نظر برسد، نتیجه رنگ آمیزی مجدد است.

نحوه تشخیص رنگ

با زوم کردن روی درب سمت راننده، می‌توانیم اسپری بیش از حد روی نوار آب‌ اطراف درب را ببینیم. همه ما می دانیم که نوارکشی در کارخانه بعد از رنگ آمیزی بدنه اعمال می شود، بنابراین نوار باید بدون رنگ باشد. این یک مثال واضح است، اما در حین کار به راحتی می توان آثار کوچکی از اسپری در این ناحیه را نادیده گرفت (مخصوصاً اگر ماشین سیاه باشد).

در مرحله بعد، مشکلات زیر را در مورد درب سرنشین مشاهده می کنیم:

  1. A. همانطور که قبلاً ذکر شد، نباید رنگ روی اجزای قفل درب وجود داشته باشد.

نحوه تشخیص رنگ

ب- همیشه به سخت افزار نگاه کنید! این قانون را به خاطر بسپارید: هیچ سخت افزاری روی ستون B یا پایه درها توسط کارخانه رنگ نمی شود. (البته استثنا وجود دارد، بنابراین باید با مطالعه مدل اصلی از بروز اشتباه جلوگیری کنید).

سخت‌افزار در این قسمت‌ها نگهدارنده چفت‌ها، استاپ‌های ضامنی، نوارهای آب‌ و قطعات تزئینی است – که همگی پس از خروج پوسته بدنه از قسمت رنگ‌رزی نصب می‌شوند. پیچ و مهره های لولا درب تنها سخت افزاری هستند که باید رنگ آمیزی شوند. قانون شماره 2: هیچ سر پیچی توسط کارخانه (در هر جای ماشین) رنگ آمیزی نمی شود، زیرا هر موردی که توسط یک پیچ نگهداری می شود، پس از خروج پوسته بدنه از قسمت رنگرزی نصب می شود. به طور کلی، تنها سخت افزاری که از کارخانه رنگ آمیزی می شود، پیچ و مهره هایی است که پانل های بدنه (و لولاهای همراه آنها) را در کنار هم نگه می دارد. اتفاقاً این سخت افزار کاملاً با رنگ پوشانده می شود – نه نیمه رنگ شده یا تا حدی با اسپری بیش از حد پوشیده شده است.

  1. C. به دقت به دنبال اسپری بیش از حد در اطراف برچسب‌های VIN، برچسب‌های لاستیک و نشان‌ها باشید. اکثر این برچسب ها طبق قوانین الزامی هستند و به راحتی قابل حذف نیستند. به همین دلیل، فروشگاه‌های بدنه روی آن‌ها نوار چسب می‌زنند و نوار اضافی را با استفاده از یک چاقو از اطراف آن برش می‌دهند که برچسب را در برابر اسپری بیش از حد اطراف لبه‌ها آسیب‌پذیر می‌کند.

تشخیص رنگ

اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، و هر دو طرف ماشین یکسان هستند، می‌توانید به عکس‌هایی از بروشورهای کارخانه و عکس‌های تبلیغاتی مراجعه کنید یا شخصاً یک ماشین صفر را بررسی کنید. همچنین می توانید تصاویر را برای تایید به یک متخصص در این زمینه ارسال کنید.

 

اکنون زمان آن است که ببینیم یک پایه و ستون در اصلی و بدون رنگ چگونه به نظر می رسد. در زیر عکس‌های یک  Plymouth Cuda، 53 هزار مایلی مربوط به سال 1970 است که تمام رنگ اصلی خود را حفظ کرده است:

ممکن است درب خاکی باشد، اما هیچ شواهدی مبنی بر پاشش بیش از حد روی این پایه درب وجود ندارد، و حتی یک تراشه رنگ هم دیده نمی شود. برچسب، سخت‌افزار، نوار آب‌ و تزئینات همگی دست نخورده به نظر می‌رسند.

جهت کسب اطلاعات تخصصی در رابطه با کارشناسی رنگ اینجا کلیک کنید.

جهت اطلاع از مرکز تشخیص رنگ خودرو حنفی اینجا کلیک کنید.

2.7/5 - (12 امتیاز)
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو