۱۰ مرحله‌ای که برای اقدام به خرید یک خودرو باید طی کنید

۱۰ مرحله‌ای که برای اقدام به خرید یک خودرو باید طی کنید

شاید شما هم بر این باور باشید که خرید یک وسیله نقلیه دست دوم خوب نسبت به نمونه صفر آن به صرفه‌تر است زیرا افت قیمت اصلی خود را تجربه کرده است و با پرداخت پول کمتر می‌تواند خرید مناسب‌تر و معقولانه‌تری داشته باشید. البته این خرید باید هوشمندانه باشد و با بررسی تمام جوانب پیش بروید چون شتاب‌زدگی در این کار می‌تواند بعدا شما را از خریدتان پشیمان کند؛ پس اگر ندانید که چطور باید یک وسیله نقلیه دست دوم خوب بخرید احتمالا ضرر خواهید کرد.

همیشه باید به یاد داشته باشید که انتظارتان از یک وسیله نقلیه دست دوم نباید در حد یک وسیله نقلیه نو باشد. اما اگر مراحل ذکر شده در این متن را با رعایت کنید می‌توانید خرید نسبتا خوبی داشته باشید.

عناوین این مطلب

۱. بودجه خود را مشخص کنید

شاید اولین و بهترین قدم این باشد که ابتدا بودجه‌تان را مشخص کنید. البته مثل تمام خریدهایی دیگر باید مقداری از بودجه‌تان را برای هزینه‌های احتمالی یا پیش‌بینی نشده کنار بگذارید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید.

۲. چه نوع خودرویی می‌خواهید

بعد از اینکه بودجه‌تان را مشخص کردید باید نوع خودرو یا موتورسیکلتی که می‌خواهید را مشخص کنید. مثلا برای خرید خودرو باید بین انواع خودروها مثل هاچ‌بک، سدان، شاسی بلند، کراس اور جست‌وجو کنید و مدل‌هایی که در بازه قیمتی مورد نظر شما قرار می‌گیرند را با هم مقایسه کنید.

۳. پر فروش می‌خواهید یا خاص

شاید شما جزو افرادی باشید که دوست دارید وسیله نقلیه شما خاص و به نوعی نمونه آن در بازار کمتر باشد ولی باید به این نکته توجه کنید که مثلا خرید و فروش خودروهای خاص به سختی انجام می‌شود، برای خدمات و لوازم یدکی هم شاید دچار دردسر می‌شوید، پس بهتر است سراغ خودروهایی بروید که پرفروش هستند.

برای مشاهده در سایز بزرگ بر روی عکس کلیک کنید

۴. یک چک‌لیست تهیه کنید

تمام مواردی که ضروری هستند را در چک‌لیستی بیاورید تا در هنگام بازدید از وسیله نقلیه مورد نظر دچار سردرگمی نشوید و بتوانید طبق مواردی که از قبل یادداشت کرده‌اید وسیله نقلیه را بررسی کنید.

۵. جست‌وجو کنید

یک جست‌وجوی همه جانبه را شروع کنید و تمام جوانب را بررسی کنید. جست‌وجوی آنلاین می‌تواند گزینه خوبی برای پیدا کردن وسیله نقلیه مناسب باشد.

حتما بخوانید: خرید خودرو کارتکس و تفاوت آن با خودروی پلاک شده

۶. به دلال‌ها اعتماد نکنید

سعی کنید به دلال‌ها اعتماد نکنید و از آن‌ها فاصله بگیرید زیرا دلال‌ها همواره سعی می‌کنند معایب وسیله نقلیه را پنهان کرده و شما را برای خرید متقاعد کنند.

۷. لیستی از موارد یافت شده تهیه کنید

از بین تمام وسایل نقلیه دست دوم سعی کنید آن‌هایی که به نظرتان نزدیک‌تر است را لیست کنید و درباره هر کدام تا جایی که می‌توانید اطلاعات کسب کنید و بهتر است از کسانی که در این زمینه تجربه دارند کمک بگیرید.

۸. با فروشنده تماس بگیرد

بعد از اینکه لیست را کامل کردید به ترتیب اولویت با فروشنده تماس بگیرید و درباره شرایط وسیله نقلیه و هرچیزی که برایتان مهم است از او سئوال کنید و در نهایت با او یک قرار بگذارید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید خودرو دست دوم و آنچه باید بدانید

۹. از خودرو بازدید کنید

برای بازدید ماشین قرار بگذارید، اما در روز بازدید تحت هیچ شرایطی عجول نباشید و کارها را سرسری نگیرید. پس طبق چک لیستی که از قبل تهیه کرده‌اید پیش بروید و به حرف‌های فروشنده توجه نکنید. شاید او قصد داشته باشد حواس شما را پرت کند تا شما متوجه معایب وسیله نقلیه نشوید. خجالت را کنار بگذارید چون بعدا قطعا پشیمان خواهید شد.

۱۰. مدارک وسیله نقلیه را از فروشنده بخواهید

تمام مدارک لازم را از فروشنده درخواست کنید و همه را به دقت چک کنید و و با وسیله نقلیه مورد نظر مطابقت دهید. و در نهایت اگر مشکلی وجود نداشت برای خرید آن اقدام کنید.

اگر می‌خواهید از وضعیت سلامت خودرویی که قصد نهایی برای خریدش را دارید مطمئن شوید، از خدمات کارشناسی خودرو حنفی کار استفاده کنید تا خریدی با خیال راحت داشته باشید.

اگر خواندن این نوشته برای شما مفید بود توصیه می‌کنیم دیگر مقالات ما در زمینه نحوه تشخیص ماشین چپی و یا بهترین روغن موتور خودرو را نیز بخوانید.

[block id=”video-amozashi”]

5/5 - (1 امتیاز)
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو