ریزش قیمت سنگین خودروهای وارداتی فقط در 60 روز

به گزارش «حنفی کار»،بررسی‌ بازار خودروهای خارجی در پایتخت نشان می‌دهد همچون بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، مشتریان به انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها دست از خرید کشیده‌اند و ریزش بیشتر قیمت‌ها را انتظار می‌کشند.

به‌طور معمول قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی متأثر از قیمت داخلی‌ها تغییر می‌کند، اما دست‌کم در ۱۰ روز گذشته که ثبات تقریبی نرخ ارز را شاهد بودیم به همان نسبت قیمت خارجی‌های بازار نیز بدون تغییر مانده است.

امروز هر دستگاه سانتافه (شاسی‌بلند هیوندایی کره جنوبی) صفر کیلومتر مدل 2017 حدود 1.8 میلیارد تومان قیمت دارد و افرادی که نیازمند پول باشند با مبالغ کمتر نیز حاضر به فروش می‌شوند.

هر دستگاه لکسوس NX که چندی پیش به 3.5 میلیارد تومان قیمت داشت، امروز به 2.7 میلیارد تومان رسیده و بی. ام. و 530 مدل 2018 این روزها 4.5 میلیارد تومان قیمت دارد.

نمایشگاه‌داران می‌گویند: هر دستگاه پاسات صفر کیلومتر (محصول فلوکس واگن آلمان) که تا چندی پیش ۳.۲ میلیارد تومان قیمت داشت، امروز در 2 میلیارد تومان خریدار ندارد و تیگوان (محصول شاسی‌بلند این خودروساز آلمانی) نیز با 2.2 میلیارد تومان بدون خریدار مانده در حالی که تا چندی پیش ۳.۴ میلیارد تومان قیمت داشت.

برخی کارشناسان معتقدند: اگر موضوع واردات خودرو تحقق یابد، حتی با دلار حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی فعلی نیز قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی به‌مراتب کمتر از قیمت‌های این روزها خواهد بود و همچنان نرخ‌ها حبابی است.

به گفته آنان، اگر آن‌طور که برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند قیمت دلار طی ماه‌های آینده در ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان تثبیت شود، ریزش‌ها به مراتب شدیدتر خواهد بود.

 طی چند روز گذشته اخبار واصله حاکی از راه افتادن موجی از انصراف از پیش‌خریدهای انجام شده خودروهای داخلی است، موضوعی که می‌تواند به کاهش یافتن هرچه بیشتر قیمت داخلی‌ها و سرایت آن به بازار خارجی‌ها بیانجامد.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو