خلاق و نامتداول

به گزارش «حنفی کار»، کارلوس تاوارس ۶۱ ساله مدیرعامل پرتغالی گروه خودروسازی PSA فرانسه از زمان نجات برندهای سیتروئن، DS، پژو و اوپل از وضعیت نابسامان قبلی و تبدیل این گروه فرانسوی به قهرمان سودآوری به یک سوپراستار در دنیای خودروسازی بدل شده است. در یک سال گذشته نام او بارها به عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی جدیدی که قرار است از ادغام دو گروه PSA و فیات کرایسلر تشکل شود و با نام استلانتیس به فعالیت بپردازد به تیتر خبرهای مختلف بدل شده است. در اینجا مصاحبه نشریه ورلد تودی را با آقا تاوارس می‌خوانیم.

آقای تاوارس بحران ویروس کرونا برای صنعت خودروسازی با تعطیلی نمایشگاه خودروی ژنو آغاز شد. این تجربه را چه‌طور توصیف می‌کنید؟

لغو نمایشگاه ژنو و همچنین باقی نمایشگاه‌ها تصمیم درستی بوده است. ما از خطر ویروس کرونا آگاه هستیم. اما شاید بشود گفت اشتباهی که صورت گرفته این است که ضرر ناشی از تعطیلی نمایشگاه‌ها تنها متوجه برگزارکنندگان آن‌ها شده در صورتی که به نظر من تمامی طرف‌ها باید بخشی از این ضرر را متحمل می‌شدند. به هر حال در حال حاضر اولویت و مهمترین دغدغه برای همه ما سلامتی است.

بازار خودروهای کوچک حاشیه سود بسیار اندکی را به همراه دارد. با ادغام فیات کرایسلر و PSA، استلانتیس نیمی از ۱۰ مدل برتر در این بخش از بازار را شامل خواهد شد. آیا از این بخش بازار صرف‌نظر خواهید کرد؟

باید خلاق باشیم و راه‌حل‌هایی را برای هر یک از نیازهایمان پیدا کنیم. حتا باید به سراغ راهکارهای نامتداول برویم. این همان کاری است که با رونمایی از سیتروئن امی انجام دادیم. یک خودروی شهری دو سرنشین الکتریکی که با هزینه ماهیانه ۱۹.۹۹ یورو هرکسی می‌تواند آن را خریداری کند. این ماشین زیبا، کاربردی، تمام الکتریکی، راحت، بسیار کوچک (به طول ۲.۴۰ متر) و ارزان قیمت است. به لطف فعالیت طولانی‌مان در این بخش از بازار دقیقا می‌دانیم که مشتریان از یک ماشین جمع‌وجور شهری چه توقعاتی دارند. همین دانش ما است که کمک می‌کند بهترین راه‌حل‌ها را برای استلانتیس پیدا کنیم.

درباره فعالیت مشترک با فیات کرایسلر تصمیماتی گرفته‌اید. آیا می‌دانید در سطح جهانی چگونه با برندهای مختلف دو طرف این ادغام کار خواهید کرد؟

ما با دوستان‌مان در فیات کرایسلر برنامه بسیار دقیقی را برای ادغام طراحی کرده‌ایم که به طور تقریبی باعث هم‌افزایی سالانه ۳.۷ میلیارد دلار برای‌مان خواهد شد. هر چه باشد هر دو طرف شرکتا‌هایی بسیار بالغ و با تجربه با وضعیت مالی بسیار خوب هستند. اما این را می‌دانیم که باید خودرمان را برای رویارویی با چالش‌های بسیار آماده کنیم. گفتن این‌که ما قوی هستیم به این معنی نیست که در تمام مناطق و در تمامی بازارها قدرتمند هستیم. فیات کرایسلر وضعیت چندان خوبی در اروپا ندارد و وضعیت  PSA هم در چین، یعنی بازاری که در آن موفق نبوده‌ایم، باید بهتر شود. هرچند ما بهترین محصولات را در تمامی بخش‌های بازار داریم و فرصت‌های زیادی برای هر دو طرف برای بهتر کردن وضعیت وجود دارد.

آیا وجود برندهای فراوان برای استلانتیس مضر میسن؟ جنرال موتورز هم با چهار برند بسیار سودآورتر از زمانی بوده که هشت برند داشت.

خب می‌توانیم این سوال را از گروه فولکس‌واگن هم بپرسیم و اتفاقا جواب خوبی بگیریم. در مقام یک عشق‌ماشین خیلی خوشحال هستم که تمامی این برندها را کنار هم ببینم. آن‌ها برندهایی با گذشته‌ای طولانی و پتانسیل و شور و شوقی فراوان هستند. این که هر یک از برندها باید در چه منطقه و بازاری فعالیت کند تا کسب و کاری پربازده داشته باشد به تصمیم‌گیری‌های ما مربوط می‌شود.

برخی از برندها به خاطر سختگیرانه‌تر شدن استانداردهای مربوط به میزان انتشار دی‌اکسید کربن با مشکلات فراوان روبه‌رو شده‌اند. وضعیت PSA در این زمینه چه‌طور است؟

ما در مسیر درستی قرار داریم. در ماه‌های نخست سال جاری میزان دی‌اکسید کربن تولیدی ما در هر کیلومتر به ۹۳ گرم در ماه رسیده بود که کمتر از میزان اعلام شده است. ما هر ماه میزان آلایندگی محصولات‌مان را اندازه‌گیری می‌کنیم تا از قافله عقب نمانیم. بعضی از رقبای ما برای رساندن میزان آلایندگی محصولات‌شان به استانداردهای مصوب مشکلاتی خواهند داشت و اصلا بعید نیست که مجبور شوند تخفیفات قبال ملاحظه‌ای را برای فروش محصولات پاک‌ خود در نظر بگیرند.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو