تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان خودرو زمینه ساز رقابت است

به گزارش «حنفی کار» به نقل از ایرنا، «علیرضا رزم‌حسینی» در جلسه با قطعه سازان خودرو ضمن ارایه پیشنهاد مزبور، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد که برای ایجاد رقابت در بازار خودرو از رقبای توانمند حمایت کند، زیرا شکستن انحصار در تولید خودرو مسیری منطقی برای آینده صنعت خودروسازی کشور است.

وی با بیان اینکه تولید خودرو در دنیا بر اساس نیاز مشتری انجام می‌شود، تصریح کرد: ‌شرکت‌های توانمند قطعه‌ساز از طریق ترکیب شدن با یکدیگر کنسرسیومی برای تولید خودرو می‌توانند تشکیل دهند و روی فناوری، نوآوری با ریسک‌پذیری کار کنند.

به گفته وزیر صنعت، باید تصدی‌گری دولت در حوزه خودرو کاهش یابد، ایجاد کنسرسیوم خودروسازان و قطعه‌سازان مسیری برای کاهش هزینه‌های دولت درصنعت خودروسازی است که نیازمند اصلاحات ساختاری است. 

رزم حسینی همچنین ایجاد رقابت در بازار خودرو را سبب تولید خودرویی با کیفیت و با تنوع بیشتر دانست.

وی اضافه کرد: قطعه‌سازان در شرایط سخت تحریم‌ها و با وجود همه محدودیت‌ها به صنعت خودرو کمک کردند و همگام و همراه با خودروسازان بودند.

به گزارش ایرنا، رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور از ارسال نامه این انجمن به وزیر صنعت، معدن و تجارت با مضمون رسیدگی به مشکلات قطعه‌سازان خودرو در تأمین فولاد در مچینگ فولاد مبارکه خبر داد و گفت: قطعه‌سازان برای تحقق «جهش تولید» ۱۵ هزار تن فولاد نیاز دارند.

اکنون مجموع بدهی خودروسازان به زنجیره تامین داخلی به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و مانده بدهی معوق تعیین تکلیف نشده خودروسازان به قطعه‌سازان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

لطفا امتیاز خود را ثبت نمایید.
0 0 امتیاز ها
Article Rating
عضویت
به من اطلاع بده
0 Comments
نظر برخط
مشاهده همه نظرات

با دوره هوش خودرو آشنا هستید؟

این دوره تنها دوره ی جامع در زمینه کارشناسی رنگ خودرو می باشد که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود.
  • 02186120995
  • 09352821528
0
نظر خود را درباره این مقاله بیان کنیدx
مینی دوره هوش خودرو